کاشته های شوم جنگ در مناطق مرزی غرب کشور رخ شسته اند

به گزارش کتاب ارزان، شدت بارندگی های اخیر در مناطق مرزی غرب کشورسبب شسته شدن خاک و نمایان شدن گلوله خمپاره 120 باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در قصرشیرین شد.

کاشته های شوم جنگ در مناطق مرزی غرب کشور رخ شسته اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در بارش های اخیر، کاشته های شوم جنگ در مناطق مرزی غرب کشور رخ شسته اند و سر از خاک بیرون آورده اند.

روز گذشته یکی از عشایران مرزدار غرب کشور با مرکز 110 مبنی بر مشاهده گلوله جنگی در منطقه بین روستای خاتونه سرپل ذهاب و داربلوط قصرشیرین تماس می گیرد که بلافاصله با همکاری هلال احمر مسؤولان مرکز مین زدایی قصرشیرین در محل حاضر می شوند.

به یاری مرکز مین زدایی قصرشیرین گلوله ای از نوع گلوله خمپاره 120 به یادگار مانده از هشت سال جنگ تحمیلی در این منطقه جنگی که یک روزی میدان مین بوده، کشف و خنثی می گردد.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسؤولان برگزار گردید، اما با این وجود هنوز نیز مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده می گردد که ضروری است مردم در صورت مشاهده هر نوع گلوله، مین و موادمنفجره بدون دست کاری آن، محل را علامت گذاری نموده و سریعا با 110 تماس گرفته تا هماهنگی های لازم از سوی مراجع ذی صلاح ترتیب داده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 171

به "کاشته های شوم جنگ در مناطق مرزی غرب کشور رخ شسته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشته های شوم جنگ در مناطق مرزی غرب کشور رخ شسته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید