گوشی های موبایل عجیب با برند هایی غیرمنتظره؛ بخش پنجم (مک لارن، آستون مارتین و&amphellip)

به گزارش کتاب ارزان، در بخش سوم از سری مقالات گوشی های عجیب با برنده های غیرمنتظره، به این موضوع پرداختیم که شرکت زیمنس با همکاری شرکت خودروسازی معروف مک لارن، نسخه خاصی از گوشی زیمنس SX1 را به صورت محدود عرضه کرد.

گوشی های موبایل عجیب با برند هایی غیرمنتظره؛ بخش پنجم (مک لارن، آستون مارتین و&amphellip)

البته باید بگوییم که چند سال بعد از رخ دادن این موضوع و بعد از آنکه شرکت ودافون به صورت رسمی تبدیل به یکی از اسپانسر های تیم فرمول یک مک لارن و مرسدس شد، شرکت های فراورینماینده گوشی در دنیا هم سعی کردند تا گوشی هایی سفارشی و خاصی را با همکاری با شرکت های خودروسازی معروف فراوری نمایند.

1. سامسونگ Z720

با توجه به این موضوع که شرکت ودافون یک اپراتور مخابراتی است، همکاری این شرکت با تیم فرمول یک مک لارن و مرسدس باعث شد که شرکت هایی مانند سامسونگ و شارپ گوشی های خاصی را به صورت محدود برای قهرمانی در سال 2007 فراوری نمایند.

نتیجه انجام این کار، فراوری گوشی سامسونگ Z720 به وسیله شرکت سامسونگ بود. البته باید بگوییم که نام کامل این گوشی ودافون مک لارن مرسدس SGH-Z720 بود. این گوشی دارای طراحی ظاهری به شکل کشویی و باریک بود و در آن از یک نمایشگر 2.1 اینچی استفاده شده بود.

نگاهی به معینات فنی این گوشی در آن موقع نشان می دهد که این گوشی دستگاه توانمندی بود. به اسم نمونه در قسمت پشتی این گوشی از یک دوربین 3.15 مگاپیکسلی و در قسمت جلویی آن از یک دوربین VGA استفاده شده بود که کاربران می توانستند از این دوربین جلویی در زمان انجام تماس تصویری با ارتباط اینترنتی 3G استفاده نمایند.

بعلاوه این گوشی دارای محلی برای قرار دادن کارت حافظه میکرو SD و پشتیبانی از فایل های MP3 بود. البته کاربران باید برای اتصال هدفون به این گوشی از یک پورت خاص استفاده می کرند که باعث می شد این گوشی برای اتصال هدفون های مختلف به آن ایدئال نباشد.

2. شارپ 770SH

گوشی بعدی که به وسیله شرکت شارپ فراوری شده بود شارپ 770SH نام داشت. در واقع نام کامل این گوشی هم ودافون مکلارن مرسدس 770SH بود. شرکت شارپ در این گوشی از یک نمایشگر 2.2 اینچی استفاده نموده بود تا از لحاظ میزان نمایشگر تفاوتی اندکی میان این گوشی و گوشی سامسونگ Z720 وجود داشته باشد.

گوشی شارپ هم از فناوری ارتباطی 3G پشتیبانی می کرد و دارای یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی و یک وب کم با رزولوشن QCIF (رزولوشن 176 در 144 پیکسل) بود. از جمله دیگر ویژگی های این گوشی می توان به محلی برای قرار دادن کارت حافظه میکرو SD و قابلیت پخش فایل های MP3 اشاره نمود.

البته همچون گوشی سامسونگ، کاربران مجبور بودند برای اتصال هدفون به این گوشی هم از یک پورت مخصوص استفاده نمایند. در نهایت باید بگوییم که کاربران در آن موقع می توانستند تا با بستن قرار داد با شرکت ودافون این گوشی را با قیمت 69 یورو تهیه نمایند.

3. شارپ GX29

ادامه همکاری شارپ با شرکت ودافون و تیم فرمول یک مک لارن و مرسدس منجر به فراوری گوشی دیگری هم به وسیله این شرکت شد که شارپ GX29 نام داشت. البته نام کامل این گوشی هم ودافون مک لارن مرسدس GX29 بود که در مقایسه با گوشی قبلی شرکت شارپ اندکی کوچک تر بود و از نمایشگری 2.0 اینچی در آن استفاده شده بود.

بعلاوه باید بگوییم که دوربین های به کار رفته در این گوشی در مقایسه با گوشی شارپ 770SH هم دارای رزولوشن کمتری بود. در واقع دوربین اصلی به کار رفته در این گوشی دارای رزولوشن 640 در 480 پیکسل و وب کم آن دارای رزولوشن 128 در 96 پیکسل بود و دیگر در این گوشی از محلی برای قرار دادن کارت حافظه میکرو SD و پخش نماینده آهنگ خبری نبود.

4. آستون مارتین Aspire

همان گونه که در سری مقاله های قبلی هم به این موضوع پرداخته شد، شرکت خودروسازی انگلیسی آستون مارتین یکی از شرکت هایی بود که شرکت های فراوری نماینده گوشی در دنیا با همکاری با این شرکت گوشی های خاصی را فراوری نموده بودند.

به اسم نمونه شرکت نوکیا با همکاری با شرکت خودروسازی آستون مارتین نسخه خاصی از گوشی لوکس نوکیا 8800 را فراوری کرد. در سال 2012 شرکت آستون مارتین از گوشی لوکس آستون مارتین Aspire رونمایی کرد که دارای قیمت 1300 دلار بود و اگر شما می خواستید تا این گوشی را با طلای 24 عیار تهیه کنید باید مبلغ 1600 دلار را برای آن پرداخت می کردید.

نگاهی به معینات فنی و ویژگی های این گوشی نشان می دهد که سیستم عامل به کار رفته در این گوشی اندروید 2.3 نان زنجبیلی بود و در آن از یک پردازنده 800 مگاهرتزی به همراه 256 مگابایت حافظه رم و 512 مگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه خارجی میکرو SD استفاده شده بود.

ضمناً این گوشی دارای یک نمایشگر با رزولوشن 320 در 480 پیکسل، دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی، دوربین جلویی VGA و یک کیف چرمی بود. برخلاف گوشی های امروزی که در یک جعبه کوچک و دوستدار محیط زیست عرضه می شوند، جعبه ای که این گوشی در آن عرضه می شد هم عظیم بود و هم جنس چرمی داشت تا به کسی که این گوشی را خریده است بگوید که شما 1300 دلار را برای خرید یک گوشی خاص پرداخت نموده اید.

5. هامر HT1 و HT2

گوشی آخری که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم یک تفاوت خاص را با دیگر گوشی های موجود در این مقاله دارد و آن تفاوت این است که برخلاف دیگر گوشی های این مقاله که دارای برند های خودروهایی مسابقه ای و سریع هستند، این گوشی دارای برند خودرویی است که به سرعت ما را به یاد خودرو های جان سخت می اندازد.

در سال 2007 زمانی که گوشی هامر HT1 به وسیله شرکت فرانسویی ModeLabs طراحی شد، کاربران می توانستند که این گوشی را با پرداخت 300 یورو در اروپا تهیه نمایند. این گوشی طراحی ظاهری کشویی داشت دکمه نشان دهنده جهت های مختلف در این گوشی با الهام از رینگ چرخ های به کار رفته در خودروی هامر طراحی شده بود.

از جمله معینات فنی این گوشی می توانیم به نمایشگر 2.2 اینچ لمسی، دوربین 2 مگاپیکسلی، حافظه داخلی 256 مگابایت، فناوری ارتباطی 2G و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی اشاره کنیم. در واقع کاربران می توانستند با قرار دادن کارت حافظه خارجی در این گوشی از این حافظه جانبی برای ریختن فایل های MP3 و ویدیو های MPEG4 استفاده نمایند.

این گوشی بعلاوه دارای پس زمینه ای از ماشین های هامر بود. البته باید بگوییم که برخلاف گوشی جان سختی مانند لندروور S1، این گوشی یک گوشی جان سخت نبود.

بعد از رونمایی و عرضه این گوشی، شرکت فرانسویی ModeLabs، گوشی دیگری را هم با نام هامر HT2 طراحی کرد. این گوشی طراحی ظاهری عادی داشت و گوشی جان سختی هم محسوب نمی شد. در این گوشی از یک نمایشگر LCD با رزولوشن 220 در 176 پیکسل استفاده شده و همچون گوشی هامر HT1 دکمه جهت دار به کار رفته در آن با الهام از رینگ چرخ های به کار رفته در خودروی هامر طراحی شده بود.

شرکت هامر و شرکت ModeLabs بعضی وقت ها برای تبلیغ این گوشی ها با یکدیگر همکاری می کردند که البته نتیجه این همکاری ها همواره هم پیروز نبود.

در نهایت باید بگوییم که شاید بعضی از هواداران مک لارن اقدام به تهیه گوشی های مک لارن ودافون نموده باشند، اما معین نیست که شرکت ModeLabs چه تعدادی از این گوشی های هامر را به فروش رسانده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1763

به "گوشی های موبایل عجیب با برند هایی غیرمنتظره؛ بخش پنجم (مک لارن، آستون مارتین و&amphellip)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های موبایل عجیب با برند هایی غیرمنتظره؛ بخش پنجم (مک لارن، آستون مارتین و&amphellip)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید