تور فرانسه ارزان: 9 مورد از حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی فرانسه

به گزارش کتاب ارزان، جاذبه های طبیعی فرانسه | Natural Attractions in France

کره زمین با تماشای های طبیعی زیادی پر شده که در سراسر آن، پراکنده اند و تقریبا می توان گفت که به هر نقطه ای از دنیا بروید، زمین چیزی در چنته دارد که شما را متعجب و شگفت زده خواهد نمود. کشور فرانسه نیز دارای طبیعت جذابی است که باعث شده بسیاری از افراد نه به خاطر تماشا برج ایفل، بلکه به خاطر جاذبه های طبیعی فرانسه راهی این کشور شوند. حالا در این متن، خبرنگاران می خواهد شما را با 10 مورد از جاذبه های طبیعی فرانسه آشنا کند؛ با ما همراه باشید.

تور فرانسه ارزان: 9 مورد از حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

1- مون بلان | Mont Blanc

کوه مون بلان باشکوه که در مرز بین ایتالیا و فرانسه واقع شده، با ارتفاع 4،810 متر مرتفع ترین کوه در اروپای غربی و بلندترین کوه در آلپ است؛ از دید تخصصی، ارتفاع کوه در سال بر اساس عمق برف در قله آن، فرق دارد. این نقطه یک مکان محبوب برای کوهنوردان و اولین کوشش موفقیت آمیز برای صعود به آن در 1786 ثبت شده است. مون بلان با وجود آنکه بسیار مجذوب نماینده است، اما شاهد تعدادی از حوادث از جمله تصادفات هواپیما، حوادث اسکی و آتش سوزی های تونل بوده و این وقایع موجب شده اند که مون بلان را یکی از کشنده ترین کوه ها در کره زمین بدانند.

2- اگوی دو درو | Aiguille du Dru

این کوه در رشته کوه های مون بلان واقع شده و بلندترین نقطه آن 3755 متر ارتفاع دارد. با اینکه از مون بلان کوتاه تر است اما مجذوب نمایندهیت بی وصفی دارد و جزو زیباترین جاذبه های طبیعی فرانسه محسوب می گردد. اگوی دو درو از سنگ گرانیت ساخته شده و بیشتر به خاطر شکل ناهموار و دندانه شکل و بعلاوه قله تیزش معروف شده است (aiguille به معنی سوزن است که به همین تشکل اشاره دارد).

3- ژرژ دو وردون | Gorges du Verdon

ژرژ دو وردون، یک دره رودخانه ای عمیق است که در آلپ-دو-اوت-پرووانس (Alpse-de-Haute-Provence) واقع شده است. این دره، 700 متر عمق و 25 کیلومتر طول داشته و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. آب رودخانه وردون به رنگ زیبای فیروزه ای است و تکه یخ هایی در آن به نظر می رسد که روی آب معلق هستند. این دره برای سنگ نوردی بسیار مناسب است و بعلاوه فعالیت های دیگری در آن از جمله ماهیگیری، رودخانه سواری، رفتینگ و چتربازی در آن انجام می گردد.

4- ساحل سنگ های گرانیتی | Côte de Granit Rose

این ساحل گرانیتی در شمال برتانی واقع شده که سنگ های صورتی آن تنها در دو جا وجود دارد: چین و جزیره کرس فرانسه. این تخته سنگ های غول پیکر در تمام طول سال از دریا بیرون می زند. یکی از برترین نقاط برای تماشا آن ها در سواحل شمالی Tréguier است، جایی که این سنگ ها به حالت های خاص و عجیبی در آمده اند. علاوه بر آن، غیر معمول نیست که کلبه های ساحلی شگفت انگیزی را در اینجا ببینیم، چیزی که به وضوح به زیبایی این منظره ها می افزاید.

5- صخره های اترتا | Étretat Cliffs

این صخره ها در نرماندی واقع شده اند، جایی که تردد نقاشان، نویسندگان و هنرمندان برجسته بسیاری را در طول سال ها از جمله گوستاو کوربه تجربه نموده است. بعضی از ویژگی اساسی صخره ها شامل سه قوس طبیعی و یک سوزن دندانه دار است که به طور جداگانه از اقیانوس اطلس ظاهر می گردد. صخره ها از گچ سفید ساخته شده اند و به وسیله چمن های سبز پوشیده شده اند. اگر شما در حال بازدید از نرماندی هستید، اینجا مکانی فوق العاده برای یک سفر روزانه است. در تابستان نیز می توانید در سواحل شنی سفید آن شنا کنید.

6- ذخیره گاه طبیعی اسکاندولا | Scandola Nature Reserve

این جاذبه نیز در جزیره کرس واقع شده و به خاطر تشکل های سنگی قرمز رنگش که به طرز جالبی از اقیانوس بیرون زده اند، معروف است. در میان این تشکل های سنگی شما خلیج های کوچک و غارهای آبی زیبایی پیدا می کنید که شاید هنوز هم بعضی از آن ها به وسیله هیچ شخصی، کشف نشده باشد. شما می توانید قایقی اجاره نموده و خودتان به ماجراجویی بپردازید. با قایق سواری بعلاوه منظره ها نفس گیری را مشاهده خواهید کرد.

7- پون دو آرک | Pont dArc

در زبان فرانسوی pont به معنی پل است و این جاذبه طبیعی درست به علت آنکه شبیه پلی طاق دار است، به این نام خوانده می گردد. رودخانه Ardèche در جنوب فرانسه واقع شده و فرسایش سنگ ها در طول سالیان سال، یک گذرگاه طاق دار جالب در آن بوجود آورده است. امروزه این نقطه مکان محبوبی برای قایق سواری کانو و کایاک به شمار میرود و شما می توانید غار Chauvet-Pont-dArc را نیز در اینجا مشاهده کنید، جایی که نقاشی های دیواری از دوره پارینه سنگی وجود دارد. باستان شناسان تخمین زده اند که آن ها حدودا 30 هزار سال پیش بوجود آمده اند.

8- کامارگو | The Camargue Salt Flats

کامارگو بزرگترین آبرفت رودخانه ای در اروپای غربی است و جاذبه های طبیعی زیادی را به نمایش می گذارد. آب کامارگو به لطف تالاب های نمکی اینجا به رنگ صورتی و قرمز است. اگر این به میزان کافی نظر شما را به عنوان یک دلتا یا آبرفت جلب نکرد، مجموعه جالبی از حیات وحش نیز در اینجا زندگی می نمایند که این مکان را به عنوان خانه می دانند. چشم میزانایی از فلامینگوهای صورتی و اسب های سفید وحشی کامارگو شما را عاشق این فضا خواهد نمود و به طور کلی می توان این جاذبه را یکی از متفاوت ترین جاذبه های طبیعت فرانسه دانست.

9- ایگلی بویلا | Aiguilles de Bavella

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی فرانسه ایگلی بویلا است که خوشه ای از 7 قله محسوب می گردد که بلندترین قله آن که در جنوب کورسای واقع شده، 1899 متر ارتفاع دارد. در زبان انگلیسی این جاذبه به سوزن های بویلا معروف است و در پایین این صخره های بزرگ شما درختان کاجی را که در اثر باد به یک سو درآمده اند، خواهید یافت. در بخشی از این جاذبه، مجسمه ای از مریم مقدس وجود دارد که به بانوی ما از برف معروفیت دارد و علاوه بر آن شما می توانید آبشارهای زیبایی را نیز در این جاذبه مشاهده کنی (عکس این جاذبه را می توانید در ابتدای متن مشاهده کنید).

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2067

به "تور فرانسه ارزان: 9 مورد از حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: 9 مورد از حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید