آشنایی با دهکده سبز دایره ای دانمارک و ویژگی های جالبش

به گزارش کتاب ارزان، در شهر کپنهاگ، شاهد یکی از عجیب ترین منطقه ها مسکونی دنیا هستیم. اگر به منظره ها حیرت انگیز و منحصر بفرد به منظور عکاسی با هواپیمای بدون سرنشین علاقه دارید، دهکده دایره ای بروندبی هوبی Brondby Have by مقصد مناسبی است. این دهکده دایره ای بی نظیر بوده و با سیستم برنامه ریزی شهری و سازگار با محیط زیست احداث شد. خانه ها در دهکده بروندبی هوبی بطور منظم در یک شبکه دایره ای ساخته شده اند و عکسهای هوایی این منطقه منظره ها شگفت انگیز و زیبایی را به نمایش میگذارند. دهکده دایره ای علاوه بر نظم و طراحی جالب، مظهر تعامل اجتماعی نیز بشمار می رود. با ما در مقاله دهکده سبز دایره ای دانمارک کجاست همراه شده تا با ویژگی های دهکده سبز دایره ای دانمارک آشنا شوید.

آشنایی با دهکده سبز دایره ای دانمارک و ویژگی های جالبش

دهکده بروندبی هوبی

دهکده دایره ای بروندبی هوبی در کپنهاگ با نظمی خاص و به شکل دایره هایی همسان ساخته شده و ساختمانهایش همگی حول یک دایره جای دارند. طرز قرار گرفتن ساختمان ها، ارتفاع کم آنها و فرهنگ دوچرخه سواری مواردی هستند که این دهکده زیبا را خاص و ایده آل نموده اند.

طراحی و ساخت دهکده بر چه اساسی است؟

در ساخت و طراحی بروندبی هوبی از نمونه های روستاهای سنتی دانمارک مربوط به قرن 18 الهام گرفته شده است. معمار نابغه ای بنام اریک مایگیند در سال 1964 اقدام به ساخت این محل کرد. این دهکده طوری طراحی شده که ساکنین را به هماهنگی و تعاملات اجتماعی دعوت می نماید. با وجود اینکه حیاط های وسیع خانه ها را از هم جدا می نمایند ولی در نقطه مرکزی دایره ها به هم می رسند و این موضوع باعث اتحاد و نزدیک شدن اهالی به یکدیگر می گردد.

دهکده از نظر موقعیت مکانی

خانه ها در بروندبی هوبی به صورت دایره ای در کنار هم ساخته شده و در هر یک از دایره ها تقریبا 16 واحد مسکونی واقع شده است. هر کدام از خانه ها در یک فضای مستقل بزرگ قرار گرفته و ساکنین از این فضا تحت عنوان باغ های سرسبز و حیاط شخصی استفاده می نمایند. براساس مقاله دهکده سبز دایره ای دانمارک کجاست باید بدانید که آنان در این فضای سبز به دور از آلودگی و هیاهوی شهر، از سکوت، آرامش و هوای پاک بهره مند می شوند. بعلاوه، وجود باغ های مشترک در اطراف دهکده دایره ای علت سرسبزی و زیبایی بیشتر آن شد.

قوانین اقامت در دهکده چگونه است؟

از نظر مقررات و قوانین حاکم بر دهکده دایره ای بروندبی هوبی، اقامت دائمی در این شهرک ممنوع بوده و ساکنین فقط شش ماه حق اقامت در منازل این دهکده را دارند. خانه های این شهرک کوچک بوده و متراژ زیربنای کمی حدود 50 متر مربع دارند و همین یکی از دلایل مناسب نبودن این خانه ها برای اقامت دائم است. دهکده دایره ای از نظر امکانات تاسیساتی دارای شبکه برق شهری، شبکه فاضلاب و لوله کشی آب شهری بوده و ساکنین می توانند برای کاهش هزینه برق شهری، تاسیساتی مانند صفحه خورشیدی را نیز روی منازل نصب نمایند.

هدف از اقامت در این دهکده

سکونت در دهکده بروندبی هوبی دائمی نیست و معمولا افراد برای دوری از استرس و شلوغی شهر، تجدید قوا و آرامش اعصاب این خانه ها را به صورت موقتی اجاره می نمایند. نرخ اجاره ماهیانه این ویلاها 200 تا 500 دلار بوده و معمولا بین ماههای آوریل تا اکتبر که هوا به حد کافی گرم است، این خانه ها را اجاره می دهند. در ایام دیگر سال، از این خانه ها به عنوان محل نگهداری تجهیزات باغبانی استفاده می گردد. افراد در این دهکده می توانند از تفریحاتی مانند ساخت گلخانه و کاشت درخت میوه نیز لذت ببرند و از این فضای روح نواز و دل انگیز جهت آرامش و تجدید قوا بهره مند شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2225

به "آشنایی با دهکده سبز دایره ای دانمارک و ویژگی های جالبش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دهکده سبز دایره ای دانمارک و ویژگی های جالبش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید