آشنایی با معماری استعماری آمریکا

به گزارش کتاب ارزان، معماری استعماری آمریکا (American colonial architecture ) به طور قطعی و معین به نوع و سبک معماری سازه های بین سال های 1500 تا 1800 آمریکا گفته می گردد.

آشنایی با معماری استعماری آمریکا

جهت دریافت خدمات نمای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

خبرنگاران - مهدی تهرانی: پس از کشف قاره آمریکا، دولت های اروپایی هرکدام نسبت به ثروت و قوای نظامی و دریایی و توان خود بخش های بزرگی از شرق آمریکا را تصاحب کردند. این فرایند از قرن شانزدهم توسط انگلستان، فرانسه، اسپانیا و هلند شتاب بیشتری گرفت. مهاجران ساکن در شرق آمریکا بسته به نوع فرهنگ و سابقه و تعلقات فرهنگی خویش آنچه به عنوان سازه (از خانه کوچک و کلبه تا کلیساها و بعضا تماشاخانه ها) بنا کردند همگی مرتبط به داشته های بومی شان بود.

بیشترین تاثیرگذاری ابتدا توسط معماران فرانسوی سپس اسپانیایی و در نهایت معماری سبک جرجی یا جورجیایی مربوط به یک نوع سبک انگلیسی، قابل آنالیز و دریافت است.

2 نکته بسیار مهم در تاریخ معماری استعماری آمریکا اول محل اسکان مهاجرین و دوم مصالح موجود در منطقه بوده است. اولین شهرهای تشکیل شده مانند نیویورک، فیلادلفیا و بوستون مهمترین سواحل شرقی آمریکا محسوب می شدند و اسکان مهاجران در آنها با شدت بسیار زیادی رواج داشت. از این منظر شرق آمریکا نقطه منحصر بفردی برای مطالعات تاریخ معماری و به ویژه معماری استعماری آمریکا محسوب می گردد.

یک کلبه به سبک معماری سوئدی در شرق آمریکا

خانه مشهور به میسون در میزوری توسط معماران فرانسوی

خانه مشهور به برانک در نیویورک ساخته معماران هلندی

منبع

www.thoughtco.com/house-style-guide-american-home-4065233

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1032

به "آشنایی با معماری استعماری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معماری استعماری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید