آشپزخانه های دانشگاه ها تا سرانجام سال 99 صنعتی سازی می گردد

به گزارش کتاب ارزان، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: صندوق رفاه در حال حاضر با محدودیت های اقتصادی روبرو شده؛ بنابراین باید براساس برنامه زمانی مسائل خوابگاه ها و آشپزخانه های دانشگاه ها مرتفع گردد.

آشپزخانه های دانشگاه ها تا سرانجام سال 99 صنعتی سازی می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست آنالیز مسائل دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای که امروز برگزار گردید، گفت: دانشگاه فنی حرفه ای دانشگاه مهمی است و بخش اعظمی از مسائل و احتیاج های جامعه را با تربیت نیرو های فنی مرتفع می نماید. دانشجویانی که در این دانشگاه هستند سطح متوسط جامعه هستند، اما نگرانی بابت اشتغال این دانشجویان کمتر است.

وی افزود: دانشگاه فنی حرفه ای با حجم قابل توجهی از دانشجویان که بیش از 170 هزار دانشجو است به وزارت علوم اضافه شد بدون اینکه منابعی اضافه گردد که براین اساس هم باید سازمان برنامه و بودجه و هم مجموعه دولت در این خصوص توجه داشته باشند و هم اینکه ما متمرکزتر وارد شویم که بتوانیم مسائل این دانشگاه را حل کنیم باید با یک برنامه زمان بندی مشخص کار ها را انجام دهیم کمیسیون موارد خاص از جمله مواردی اختیاری است که می توان آن را به استان ها تفویض اختیار کرد تا بتوان تسریع در این امور انجام گردد.

صدیقی افزود: انتخاب دانشجوی مهارتی نمونه که پیشنهاد دانشگاه فنی حرفه ای کار بسیار خوبی است که شاخص ها باید مشخص گردد و دانشجویان مهارتی میان خودشان رقابتی برای انتخاب بهترین دانشجو را داشته باشند شاخص های دانشجویان نمونه که توسط وزارت علوم برگزار می گردد بازنگری شده تا بتوانیم بهترین دانشجو را از میان دانشجویان کشور انتخاب کنیم.

وی در مورد کار دانشجویی نیز گفت: این فعالیت از دوره قبل شروع شد، اما چون صندوق رفاه با محدودیت اقتصادی روبرو شده است از رده کاری صندوق رفاه حذف نشده، اما در اولویت نیست. کار دانشجویی باید به گونه ای باشد که صندوق رفاه بتواند به دانشگاه ها یاری کند.

صدیقی ادامه داد: آشپزخانه ها و خوابگاه های دانشگاه فنی حرفه ای که در رتبه چهار و پنج هستند بسیار قابل توجه است که باید با برنامه زمان بندی مشخص و با همکاری صندوق رفاه متناسب با امکانات صندوق این خوابگاه ها و آشپزخانه ها ارتقا پیدا نمایند.

وی همچنین پیشنهاد داد که میزان 80 درصد از اجاره بهای خوابگاه های فنی حرفه ای برای اداره امور خوابگاه ها، تعمیرات و بازسازی آن ها به این دانشگاه ها بازگردانده گردد.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین گفت: امیدوارم تا سرانجام سال 99 آشپزخانه های دانشگاه ها صنعتی سازی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 499

به "آشپزخانه های دانشگاه ها تا سرانجام سال 99 صنعتی سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه های دانشگاه ها تا سرانجام سال 99 صنعتی سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید