آکسفورد: سومین دز از آسترازنکا در برابر انواع کرونا ایمنی ایجاد می نماید

به گزارش کتاب ارزان، دانشمندان دانشگاه آکسفورد دریافتند، دز تقویت کننده ای که شش ماه پس از دز دوم انجام می گردد، باعث افزایش سطح آنتی بادی هایی می گردد که سویه های هند، انگلیسی و آفریقای جنوبی را هدف قرار می دهند.

آکسفورد: سومین دز از آسترازنکا در برابر انواع کرونا ایمنی ایجاد می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج آنالیز دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که سومین دز از واکسن آسترازنکا پس از گذشت شش ماه از دز دوم باعث محافظت در برابر انواع کووید می گردد اما دانشمندان می گویند در زمستان سال جاری به تقویت کننده ها نیازی نیست؛ دو دز محافظت خوبی در برابر ویروس ایجاد می نماید.

دانشمندان در تحقیقات خود دریافته اند دز تقویت کننده به مبارزه با انواع ویروس نظیر گونه آفریقای جنوبی و هندی یاری می نماید.

نتایج پژوهش های تازه که برای نخستین بار به وسیله دولت انگلیس انجام شده هم نشان می دهد، واکسیناسیون ترکیبی نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند ضریب محافظت را بالاتر هم ببرد؛ حتی در برابر انواع تازه ویروس کرونا که طی ماه های اخیر بروز نموده نموده است.

محققان بعلاوه دریافتند که واکسیناسیون یک مرحله ای حداقل برای یک سال از فرد در برابر بیماری همه گیر محافظت می نماید.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد دریافتند، دز تقویت کننده ای که شش ماه پس از دز دوم انجام می گردد، باعث افزایش سطح آنتی بادی هایی می گردد که سویه های هند، انگلیسی و آفریقای جنوبی را هدف قرار می دهند.

مطالعات نشان داده است، دو دز واکسن آسترازنکا یا فایزر بستری در بیمارستان را براثر ابتلا به نوع هندی کرونا تا 96 درصد کاهش می دهد. محافظت در برابر گونه انگلیسی ویروس حتی بیشتر از گونه هندی کرونا است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1791

به "آکسفورد: سومین دز از آسترازنکا در برابر انواع کرونا ایمنی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکسفورد: سومین دز از آسترازنکا در برابر انواع کرونا ایمنی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید