آیین نکوداشت چهره ماندگار هنرهای سنتی ایران برگزار می شود

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای معرفت، ویژه برنامه دریچه عشق با هدف نکوداشت مشاهیر هنرهای سنتی و ملی ایران و تجلیل از مقام هنری استاد صلاح الدین علامه زاده با حضور و سخنرانی دکتر خلیل سپهر سبحانی ومهندس دست آموز از هنرمندان هم دوره استاد علامه زاده پیرامون زندگانی، آثار و هنر این استاد فرهیخته و اجرای موسیقی توسط علیرضا مصدقی برگزار می شود.

آیین نکوداشت چهره ماندگار هنرهای سنتی ایران برگزار می شود

در معرفی این استاد گران قدر می توان گفت؛ صلاح الدین علامه زاده بیش از 40 سال است که معرق چوب را به عنوان یک رشته هنری دنبال کرده و نزدیک به 30 سال است که این هنر سنتی ظریف ایرانی را آموزش می دهد.

حدود 200 استاد در رشته معرق از محضر ایشان بهره برده و هم اکنون این اساتید هنر معرق را در ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی، کانادا، ایالات متحده و استرالیا به علاقه مندان تدریس می کنند.

یکی از کارهای استاد علامه زاده تعلیم هنر معرق تحت نظارت و سبک خاص ایشان به نابینایان جوان است که این کار در تاریخ هنر جهان به ویژه معرق سابقه ندارد. آثار این هنرمندان نابینا تاکنون در نمایشگاه های متعددی به نمایش گذاشته شده و تحسین بینندگان را بر انگیخته است.

استاد علامه زاده تا کنون نمایشگاه های متعدد معرق را در داخل و خارج از کشور از جمله کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، امارات متحده عربی (ابوظبی)، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس و همچنین در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرده که مورد استقبال از سوی بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند به فرهنگ سرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44319304 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 456

به "آیین نکوداشت چهره ماندگار هنرهای سنتی ایران برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نکوداشت چهره ماندگار هنرهای سنتی ایران برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید