اتحادیه اروپا اعمال برچسب تعمیرپذیری روی دستگاه های الکتریکی را اجباری می نماید

به گزارش کتاب ارزان، اتحادیه اروپا اعمال برچسب تعمیرپذیری روی دستگاه های الکتریکی را اجباری می نماید و فرانسه اولین کشور اروپایی است که استفاده از آن را از ژانویه 2021 شروع خواهد نمود.

اتحادیه اروپا اعمال برچسب تعمیرپذیری روی دستگاه های الکتریکی را اجباری می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت،مجلس اروپا طرح جدید معرفی و توسعه برچسب گذاری اجباری روی وسائل الکتریکی را تصویب کرد. این برچسب در زمان خرید محصولات، اطلاعات شفاف از طول عمر دستگاه و تعمیرپذیری آن را دراختیار مصرف نمایندگان قرار می دهد و فرانسه اولین کشور اروپایی است که آن را از ژانویه سال 2021 استفاده خواهد نمود.

مجلس اروپا برای طرح پشتیبانی از حق تعمیر مصرف نمایندگان رأی گیری کرد که 395 رأی مثبت، 94 رأی منفی و 207 رأی ممتنع داشت و با توجه به اکثریت آراء، این طرح را تصویب کرد. از این پس دستگاه های الکتریکی از جمله گوشی هوشمند، تلویزیون ، لپ تاپ و ماشین ظرفشویی در اروپا باید با برچسبی برای مشتریان عرضه شوند که اطلاعاتی درباره تعمیرپذیری دستگاه داشته باشد.

برچسب های مورد بحث به تعمیرپذیری محصولات از 1 تا 10 امتیاز می دهند؛ همانند امتیازاتی که iFixit پس از کالبدشکافی محصولات می دهد. این امتیازات با توجه به عواملی مانند سهولت جداسازی اجزا، دسترسی به اطلاعات تعمیر و دسترسی و قیمت لوازم یدکی داده می گردد.

درواقع برچسب تعمیرپذیری روی محصولات اطلاعاتی به مشتریان می دهد که محصولاتی را برای خرید در اولویت قرار دهند که راحت تر تعمیر می شوند. همچنین طرح جدید فراورینمایندگان را برای کسب امتیاز بالاتر تشویق می نماید و آن ها دستگاه هایی فراوری می نمایند که راحت تر تعمیر شوند. با برچسب گذاری تعمیرپذیری محصولات به گونه ای تعمیر می شوند که طول عمر بیشتری داشته باشند و این برای حفظ محیط زیست سودمند است و کاربران هم برای خرید محصولات جدید هزینه بیشتر پرداخت نمی نمایند.

اوگو والوری، هم بنیانگذار The Restart Project، می گوید:

امیدواریم این طرح به زودی اجرا و معیار امتیازدهی تعمیرپذیری برای محصولات الکتریکی و الکترونیکی فروخته شده در سراسر اروپا مشخص گردد تا مصرف نمایندگان با اطمینان بیشتر آن محصولات را بخرند.

سازمان The Restart Project از سال 2012 و با هدف آگاهی مردم از تعمیرات لوازم الکتریکی فعالیت خود را شروع کرد.

بر اساس نتایج تحقیق اجرا شده با عنوان دیدگاه اروپایی ها برای مدیریت ضایعات و استفاده بهینه از منابع در سال 2014، 77 درصد اروپایی ها به جای تعویض دستگاه های الکتریکی، ترجیح می دهند آن ها را تعمیر نمایند. همچنین 79 درصد از جامعه آماری این تحقیق اعلام کردند که فراورینمایندگان باید تعمیر محصولات و تعویض قطعات دستگاه هایشان را امکان پذیر نمایند.

همان طور که گفته شد، فرانسه به عنوان کشور پیشرو در اتحادیه اروپا برچسب تعمیرپذیری عرضه خواهد نمود و اتریش مالیات خدمات تعمیراتی را کاهش می دهد و برای تعمیر دستگاه های الکتریکی، معافیت هایی در نظر می گیرد. این کشور در بعضی از شهرها برای هزینه های تعمیراتی بیش از 100 یورو، نیمی از هزینه ها را دریافت نمی نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1378

به "اتحادیه اروپا اعمال برچسب تعمیرپذیری روی دستگاه های الکتریکی را اجباری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا اعمال برچسب تعمیرپذیری روی دستگاه های الکتریکی را اجباری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید