اتمام 49 پروژه مرمتی مازندران با اعتبار 48میلیارد ریال

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اتمام 49 پروژه مرمتی در سال98 بااعتبار 47میلیارد و 945میلیون ریال اطلاع داد.

اتمام 49 پروژه مرمتی مازندران با اعتبار 48میلیارد ریال

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه با اعلام این خبر اضافه کرد: مسجد جامع ساری، تکیه آهنگرکلابابل، موزه کلبادی ساری، موزه نیما و بقعه هشتل در شهرستان های نور و آمل از پروژه های بازسازیی شاخص در سال 98 بوده است.

او با اشاره به بازدید 129 هزار و 264 نفر از موزه های سراسر استان مازندران بیان داشت: در سال گذشته دو موزه در استان افتتاح شده است و در این مدت 40 قلم شیء تاریخی بازسازی و بیش از 2هزار شی ء سامان دهی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در سال 98، 10 نمایشگاه درسطح موزه های استان برپا شد و در این مدت 17 پرونده میراث معنوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

او همچنین با اشاره به اعلام 11 مورد نقشه ضوابطی عرصه و حریم به تمام دستگاه های اجرایی استان، گفت: ضوابط عرصه و حریم پنج بنای تاریخی نیز تکمیل و به تصویب وزارت رسید و به 260 مورد استعلام بافت شهری و 75 مورد طرح هادی روستایی پاسخ داده شد.

فرزانه از ثبت 15 اثر طبیعی استان مازندران در سال 98 اطلاع داد و اضافه کرد: در این مدت، 44 پرونده اثر تاریخی نیز تکمیل و در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسید.

او با اشاره به برگزاری سه نشست تخصصی و پنج کارگاه آموزشی در سال 98، خاطرنشان ساخت: 12 مورد مجوز فعالیت های پژوهشی و باستان شناسی اعم از کاوش، حدس و لایه نگاری در نقاط مختلف استان مازندران دریافت و در این مدت، چهار مورد انجام شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 985

به "اتمام 49 پروژه مرمتی مازندران با اعتبار 48میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام 49 پروژه مرمتی مازندران با اعتبار 48میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید