اجرای حمید هیراد در تاجیکستان

به گزارش کتاب ارزان، فستیوال سامر فست هر ساله و به مناسبت روز ملی تاجیکستان برگزار می گردد. سال جاری هم این فستیوال در محله نوروزگاه شهر دوشنبه و در فضای باز برگزار گردید.

اجرای حمید هیراد در تاجیکستان

حامد حسین زادگان مدیر روابط عمومی موسسه آوازی نو درباره این رویداد گفت: این فستیوال به صورت عمومی و رایگان و طیِ دو روز برای مردم تاجیکستان برگزار می گردد. فستیوال سامر فست هر ساله با حضور خوانندگان تاجیک و خوانندگانی از کشور های دیگر و از ساعت 18 تا نیمه های شب برگزار می گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمان برگزاری این فستیوال محدودیت های کرونایی در تاجیکستان برداشته شده بود و مردم به راحتی برای تماشا این رویداد حضور داشتند.

حسین زادگان تاکید نمود: مسئولان برگزاری فستیوال سامر فست این رویداد را به صورت اجرا هایی برای پخش تلویزیونی برنامه ریزی می نمایند و نگاهِ اجرای زنده به این رویداد ها ندارند. ما برای اجرای حمید هیراد اصرار داشتیم که گروه مان را به خودمان به تاجیکستان ببریم، اما مسئولان این رویداد نپذیرفتند و قرار شد که اجرا زنده نباشد.

وی ادامه داد: برگزار نمایندگان این رویداد می خواستند گروهی از نوازندگان را همراه با آقای هیراد به صحنه بفرستند تا به صورت نمادین با او همراه باشند که ما این مسئله را به هیچ وجه نپذیرفتیم.

حسین زادگان گفت: حمید هیراد در این اجرا، چند آواز را بدون همراهی موسیقی و به صورت زنده برای مخاطبان اجرا کرد که یکی از این آوازها، خواندن شعری از خیام بود که با استقبال ویژه ای از سوی مخاطبان تاجیکی روبرو شد.

وی در سرانجام تاکید نمود: خوشبختانه مردم تاجیکستان علاقه بسیاری به ادبیات کهن پارسی دارند و اجرای خوانندگان موسیقی ایران را دنبال می نمایند. هیراد هم در این اجرا قطعاتی را بر مبنای اشعار کهن پارسی خواند که بسیار مورد توجه مردم تاجیکستان نهاده شد.

برای تماشا اجرا های این رویداد، حدود 20 هزار نفر در محله نوروزگاه شهر دوشنبه جمع شده بودند.

همه اجرا های این فستیوال به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1858

به "اجرای حمید هیراد در تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای حمید هیراد در تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید