اعزام هواپیماهای شناسایی چین به منطقه ویژه دفاع هوایی

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: نیروی هوایی چین به منظور کنترل بیشتر بر محدوده دفاع هوایی بر فراز دریای شرقی چین هواپیماهای شناسایی به این منطقه اعزام کرد.

اعزام هواپیماهای شناسایی چین به منطقه ویژه دفاع هوایی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ نیروی هوایی چین ضمن اعزام هواپیماهای شناسایی به منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای شرقی چین به هواپیماهای جنگنده خارجی نسبت به عدم رعایت قوانین جدید وضع شده هشدار داد.

بر اساس این گزارش اقدام پکن در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین با نقدها شدید آمریکا، ژاپن و کره جنوبی و اروپا روبرو شده است. آمریکا، اروپا و ژاپن بر این باورند که این اقدام چین تحریک آمیز بوده و موجب افزایش تنش در روابط پکن و توکیو خواهد شد.

واحد گشتی نیروی هوایی چین شامل چندین فروند هواپیمای شناسایی است که ماموریت اصلی آنها شناسایی هویت هواپیماهای خارجی است که بر فراز دریای شرقی چین پرواز می نمایند. وزارت دفاع چین پیش از این اعلام نموده است که ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین تاثیری بر حمل و نقل هوایی نخواهد داشت و ایجاد این منطقه دفاعی مطابق با معیارهای بین المللی است.

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا طی سال های اخیر هزینه های نظامی خود را به شدت افزایش داده و این مساله از سوی ژاپن اقدامی تهدید آمیز تلقی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 384

به "اعزام هواپیماهای شناسایی چین به منطقه ویژه دفاع هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام هواپیماهای شناسایی چین به منطقه ویژه دفاع هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید