افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان همدان

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، سیدسعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه با هم افزایی و مشارکت مسیر پر مشکل سلامت را طی خواهیم کردف گفت: آموزش عمومی در این زمینه اهمیت دارد و توجه ویژه به سازمانهای مردم نهاد و تشکل های مردمی راهگشای بسیاری از مسائل است.

افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اجرای بسته سلامت کارکنان دولت هدف این بسته را حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی کارکنان دولت مطرح کرد و اضافه کرد: اهداف اختصاصی این بسته شامل تامین بهداشت محیط کار و توانمندسازی سازمانها و کارکنان برای حفظ و ارتقای سلامت خود است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان راهکارهای مرتبط با این موضوع را شامل اجرای خودمراقبتی سازمانی، برنامه آموزش ضمن خدمت، راه اندازی بانک اطلاعات پایه اطلاعات پایه سلامت کارکنان و انجام معاینات دوره ای دانست و با اشاره وظایف دستگاههای مختلف در این خصوص توضیحاتی در مورد حیطه های استانداردهای اجرای برنامه ارائه کرد.

شاهرخی بابیان اینکه قالب برنامه های عملیاتی سازمانها متناسب با راهنمای اجرایی بسته سلامت کارکنان دولت است، گفت: جامعه سالم در گرو داشتن مردم سالم است و تحقق این مهم هم افزایی و مشارکت جامعه را می طلبد و فلسفه تشکیل چنین کارگروهی نیز همین است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اهمیت به آموزش افراد در خصوص خودمراقبتی مطرح کرد: اگر معتقدیم کاری بدون مشارکت مردم میسر نیست پس باید آموزش افراد مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به سازمان های مردم نهاد دارد؛ به افزایش آمار مبتلایان به تب مالت در استان همدان اشاره نمود و اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه سلامت در این خصوص وظایف دستگاه های مختلف را دقیق معین و طرح های مربوطه را ارجاع دهد.

شاهرخی اجرای بسته خدمات سلامت کارکنان دولت را مهم دانست و گفت: جمعیت فعال و پویا با روحیه ای شاد باید در ادارات مشغول به فعالیت باشند.

وی مطرح کرد: اجرای برنامه سلامت کارکنان سازمان ها مصوب گردد تا در جلسه آینده وظایف مدیران ارزیابی گردد که اگر اجرا نمی نمایند آنها را متقاعد کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه خوشبختانه اغلب نقاط استان دارای پد فرود بالگرد اورژانس هستند، گفت: در چند شهرستان در این زمینه مشکل داریم که امیدوارم به زودی حل گردد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رزن در این خصوص مشکل جدی است و امیدوارم هرچه سریع تر و به ویژه تا خاتمه آبان ماه محلی برای فرود بالگرد اورژانس در نظر گرفته گردد، اضافه کرد: می توان پارک ها را چند منظوره و فضایی را برای فرود بالگرد معین کرد.

شاهرخی با اشاره به عدم اطلاع فرماندار کبودرآهنگ از وضعیت پد بالگرد اورژانس این شهرستان، گفت: فرمانداران باید به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها گزارش دقیقی ارائه دهند و عدم اطلاع آنها از مسائل قابل قبول نیست.

وی با تاکید به اینکه فرمانداران با روسای شبکه ها تبادل اطلاعات داشته باشند، مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در تامین آب شرب سالم کوشش بسیاری دارد که باید قدردان باشیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه آب شرب همدان در مقایسه با استان هایی وضعیت مطلوبی دارد و این مهم به دلیل دقت اندازه گیری است، در ادامه با اشاره به مشکل پمپ بنزین بلوار پژوهش، اضافه کرد: حداکثر در مدت یک ماه باید مشکل این صندلی سوخت معین تکلیف گردد.

وی با بیان اینکه این صندلی سوخت مسائلی از لحاظ بهداشت روان برای مردم منطقه ایجاد نموده است، گفت: باید تغییر کاربری صورت گیرد.

شاهرخی با تاکید به اینکه باید کمیته ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، شرکت نفت و شهرداری تشکیل گردد و نماینده دادستان نیز حضور داشته باشد تا موضوع حداقل در یک ماه معین تکلیف گردد، اضافه کرد: دغدغه لغو مجوز صندلی سوخت را نباید داشت بلکه باید به جای دیگری منتقل گردد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز انتظارات دانشگاه از سایر ادارات در کنترل تب مالت را اعلام کرد و گزارشی از تعداد موارد بیماری تب مالت در کشور از سال 57 تا 96 ارائه داد.

جلال الدین امیری با بررسی وضعیت سلامت آب شرب با اولویت مناطق روستایی توضیحاتی در مورد آب سالم، آلودگی آب آشامیدنی و کنترل بهداشتی، درصد مطلوبیت، نمونه برداری میکروبی آب شبکه های روستایی، تعداد جمعیت تحت پوشش سامانه های آبرسانی روستایی، مطلوبیت فیزیکی و شیمیایی نمونه های آب شبکه های روستایی، نتایج بررسی فلزات سنگین، مسائل موجود در فرایند تامین و توزیع آب شرب مناطق روستایی و نکاتی در مورد تانکرهای بسیار آبرسانی به روستاهای فاقد آب اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 34

به "افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید