افزایش جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی زابل

به گزارش کتاب ارزان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی زابل گفت: افزایش جذب دانشجوی خارجی از افغانستان با توجه به مرزی بودن منطقه سیستان و توسعه و تقویت پردیس های دانشگاه از مهم ترین دستور کارها در سال جدید است.

افزایش جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی زابل

گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران؛ بیشتر رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی زابل مهارتی و دارای بازار کار مناسب هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه معمولاً جذب بازار کار می شوند.

افزایش 50 درصدی جذب دانشجو، راه اندازی مرکز آموزش های کوتاه مدت و راه اندازی مراکز دانشگاهی در مناطق مختلف سیستان از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی زابل در سال گذشته است.

در همین زمینه خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران با حبیب الله جوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفتگویی درباره برنامه هاس سال جدید و دستاوردهای سال گذشته این دانشگاه انجام داده است که متن کامل آن را می خوانیم.

خبرنگاران: در سالی که پشت سر گذاشتیم مهم ترین عملکرد و دستاوردهای واحد متبوع تان (در حوزه های مختلف به ویژه پژوهش) چه بوده است؟

جوان: جذب دانشجو از کشور افغانستان یکی از دستاوردهای مهم این واحد دانشگاهی است و نخستین گروه این دانشجویان در مرحله اخذ ویزا هستند و به زودی به جمع دانشجویان واحد زابل ملحق می شوند.

رایزنی هایی نیز درباره طرح های برون دانشگاهی اجرا شده است که به زودی تفاهم نامه پژوهشی با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان منعقد خواهد شد. نظم و انضباط اداری و آموزشی و افزایش کیفیت آموزشی نیز از دستاوردهای این واحد بوده است.

افزایش حدود 50 درصدی جذب دانشجو در مقایسه با سال گذشته (97) و راه اندازی مرکز آموزش های کوتاه مدت و مراکز دانشگاهی در مناطق مختلف سیستان از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی زابل در سال 98 است.

خبرنگاران: پیرو طرح شعار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت به عنوان شعار سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید بر انجام آن توسط واحدهای دانشگاهی، چه قدر در این زمینه پیروز بوده و چه اقداماتی انجام داده و یا در دست اقدام دارید؟

جوان: راهنمایی تحصیلی دانشجویان به رشته های کاربردی که بازار کار بیشتری دارند و افزایش رشته های مهارتی این واحد به ویژه در پردیس های واحد زابل و راه اندازی مرکز آموزش های کوتاه مدت که در آن دوره های کوتاه مدت مهارتی به متقاضیان و دانشجویان ارائه می گردد، از اقدامات پیروزیت آمیز این دانشگاه در تحقق شهار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت بوده است.

با توجه به اینکه بیشتر رشته های واحد بین الملل زابل مهارتی و دارای بازار کار مناسب است، فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی معمولاً جذب بازار کار می شوند.

راه اندازی 2 مدرسه فنی و حرفه ای و کار و دانش

خبرنگاران: آیا در زمینه مدارس مهارتی مورد تأکید مسئولان عالی دانشگاه ورود نموده اید؟ اگر ورود نموده اید چه اقدامات و در چه زمینه ای انجام داده اید؟

جوان: در زمینه ایجاد مدارس مهارتی، حوزه معاونت سمای این واحد دانشگاهی اقدام به راه اندازی دو مدرسه فنی و حرفه ای و کار و دانش و ایجاد مدرسه تربیت بدنی و ورزش نموده است و از سال جاری در این مدارس دانش آموز جذب خواهد نمود.

خبرنگاران: اهداف و دستور کارهای واحد متبوع شما در سال جدید در حوزه های مختلف چیست؟

جوان: افزایش جذب دانشجوی خارجی از کشور افغانستان با توجه به مرزی بودن منطقه سیستان، توسعه و تقویت پردیس های واحد زابل، گسترش رشته های تحصیلی، افزایش فعالیت های پژوهشی، افزایش کیفیت مدارس سما و استانداردسازی دانشگاه در زمینه های گوناگون با توجه به ورود در حوزه بین الملل از اهداف این دانشگاه در سال 99 است که امیدواریم بتوانیم همه این موارد را محقق کنیم.

خبرنگاران: فعالیت واحد متبوع شما در طرح پایش و ایجاد سراهای نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به چه صورت بوده است؟

جوان: کوشش نموده ایم در حوزه پژوهش، دانشجویان و استادان به سمت حل مسائل جامعه راهنمایی شوند و راه اندازی سراهای نوآوری و فناوری نیز در دستور کار است.

انتهای پیغام/4103/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 914

به "افزایش جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی زابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی زابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید