اپل در سال 2024 از کدام محصولات رونمایی نخواهد کرد؟

به گزارش کتاب ارزان، اپل در سال 2024 میخواهد از محصولات متنوعی رونمایی کند اما در این میان بعضی محصولات مورد انتظار قرار نیست در این سال معرفی شوند. در این مطلب به تعدادی از محصولات اپل می پردازیم که در سال 2024 معرفی نخواهند شد.

اپل در سال 2024 از کدام محصولات رونمایی نخواهد کرد؟

آیفون SE 4

در ابتدا اپل قصد داشت در سال 2024 از آیفون SE 4 رونمایی کند ولی چندین نفر از منابع مطلع خاطرنشان کردند که برنامه های اپل تغییر نموده و در عوض قرار است در سال 2025 با این گوشی روبرو شویم. باید خاطرنشان کنیم آیفون SE 3 در سال 2022 رونمایی شده و این یعنی در زمان عرضه نسل بعدی، گوشی موردنظر حداقل 33 ماه سن خواهد داشت.

بر اساس گزارش های منتشر شده، با وجود شباهت ظاهری به آیفون 14، آیفون SE 4 دارای یک پورت USB تایپ C به همراه یک دوربین 48 مگاپیکسلی در پنل پشتی است. طبق رندرها، این آیفون داینامیک آیلند ندارد و از ناچ مشابه آیفون 14 معمولی بهره می برد. یکی از بزرگ ترین تغییرات در ظاهر این گوشی، دکمه اکشن خواهد بود که در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس سال جاری عرضه شد. از دیگر ویژگی های این مدل می توانیم به نمایشگر OLED و باتری بزرگ تر اشاره کنیم.

ایرتگ 2

ظاهرا قرار بود فراوری انبوه نسل دوم ایرتگ در اواخر سال 2024 شروع گردد ولی مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بر این باور است که فراوری و عرضه این محصول در سال 2025 انجام می گردد.

این تحلیلگر اعلام نموده که ایرتگ 2 بخشی از زیست بوم نو اپل با موضوع هدست ویژن پرو خواهد بود و قرار است از چیپ دقیق تر و بهتری نسبت به نسل قبلی استفاده کند تا کاربران با مکان یابی دقیق تری در فواصل طولانی تر روبرو شوند.

بهره گیری اپل واچ اولترا از نمایشگر MicroLED

اولین محصول اپل که از نمایشگر MicroLED بهره می برد، اپل واچ اولترا خواهد بود که البته قرار است در سال 2025 یا حتی 2026 با این محصول روبرو شویم. در حقیقت، ممکن است اپل در سال 2024 نسل نو این ساعت را رونمایی نکند و در عوض در سال 2025 با این آپدیت مجذوب کننده معرفی گردد.

برای اولین بار، یکی از افشاگران مشهور به نام راس یانگ در ژانویه 2023 خبر راه یابی نمایشگر MicroLED به اپل واچ اولترا را خاطرنشان کرد و پس از آن افشاگران دیگری هم این موضوع را تایید کردند. ظاهرا این نمایشگر 2.12 اینچ مقدار دارد که این یعنی نسبت به اپل واچ اولترا فعلی حدود 10 درصد بزرگ تر است.

استفاده از پنل MicroLED به این معناست که نمایشگر موردنظر می تواند روشنایی بیشتر، دقت رنگی بالاتر، گستره دینامیکی مجذوب کننده تر و زاویه دید بهتر در اختیار کاربران قرار دهد. اپل می خواهد این نمایشگر را به طور اختصاصی فراوری کند تا وابستگی این شرکت به سامسونگ برای تامین نمایشگر گجت های مختلف کاهش پیدا کند. با وجود اینکه در ابتدا به نظر می رسید در سال 2024 با این محصول روبرو می شویم، ولی حالا باید تا سال 2025 یا حتی 2026 برای معرفی آن منتظر بمانیم.

آی مک پرو

طی ماه های گذشته، شایعات زیادی در خصوص کوشش اپل برای ساخت آی مک پرو مجهز به نمایشگر 32 اینچی mini-LED و تعداد بیشتری از پورت ها منتشر شده است. با وجود اینکه در سال 2021 اپل فراوری آی مک پرو و آی مک های دارای نمایشگر بزرگ تر از 21 اینچ را متوقف کرد، به نظر می رسد این شرکت برنامه های ساخت آی مک مجهز به نمایشگر بزرگ تر را به طور کامل کنار نگذاشته است.

با وجود اینکه خبرگزاری بلومبرگ اعلام نموده این کامپیوتر ممکن است اواخر 2024 معرفی گردد، ولی به احتمال زیاد در سال 2025 با این محصول روبرو می شویم. از سوی دیگر مینگ-چی کو هم اعلام نموده که اپل در سال 2025 این کامپیوتر را رسما معرفی می نماید. بنابراین به نظر می رسد در سال 2024 هم آی مک 24 اینچی تنها آی مک موجود در بازار خواهد بود.

آیفون و آیپد تاشو

آیفون و آیپد تاشو از جمله پروژه هایی است که هر چند وقت یک بار شایعه و گزارشی در خصوص آن منتشر می گردد ولی اپل مطابق معمول برای استفاده از فناوری های نو هیچ عجله ای ندارد. در سال 2020، گزارش هایی مبنی بر ارائه نمایشگر های تاشو از طرف سامسونگ به اپل منتشر شد و در سال 2021 بلومبرگ خاطرنشان کرد که اپل کوشش های اولیه برای آیفون تاشو را شروع نموده است. البته اپل هم در آن سال این کوشش را در حد محدودی نگه داشت و بنابراین حتی یک مدل اولیه کامل از آیفون تاشو ساخته نشد.

مینگ-چی کو در ابتدا گفته بود که در سال 2024 با آیفون تاشو روبرو می شویم ولی بعدا خاطرنشان کرد که در برترین حالت در سال 2025 با این گوشی روبرو می شویم. از سوی دیگر، به نظر می رسد اپل میخواهد آیپد تاشو را زودتر از آیفون تاشو به دست کاربران برساند. اما در هر صورت، در برترین حالت هم در سال 2024 با آیفون یا آیپد تاشو روبرو نخواهیم شد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2334

به "اپل در سال 2024 از کدام محصولات رونمایی نخواهد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در سال 2024 از کدام محصولات رونمایی نخواهد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید