ایتالیا آماده ترمیم ارگ بم می گردد

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: وزیرفرهنگ و گردشگری ایتالیا با بیان اینکه ایتالیا آماده ترمیم ارگ بم می گردد گفت:زمینه همکاری برای حفظ میراث ماندگار جهانی ارگ بم بین ایران و ایتالیا به لحاظ اهمیت این موضوع برای حفاظت و مرمت ارگ تاریخی بم آماده هرگونه همکاری است.

ایتالیا آماده ترمیم ارگ بم می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ماسیمو بریدر گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در کرمان، با قدردانی از میهمان نوازی دولت و ملت ایران، به ویژه مدیران استان کرمان، اظهار کرد: این سفر پس از سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران انجام می گردد تا زمینه ساز روابط بین ایتالیا و ایران گردد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا با بیان اینکه روابط متقابل ایران و ایتالیا در حال مستحکم شدن است، اضافه کرد: خوشبختانه زمینه همکاری خوبی بین این دو کشور وجود دارد و توسعه این همکاری ها می تواند رابطه ایران و ایتالیا را مستحکم تر نموده و بهبود بخشد.

ماسیمو بری با اشاره به سفر اخیر و موثر وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران، گفت: دو کشور ایران و ایتالیا از سابقه فرهنگی و تاریخی قابل ملاحظه ای برخوردار هستند و در همه جهان به لحاظ داشتن پیشینه تاریخی بزرگ، شناخته شده و از احترام ویژه ای برخوردار هستند که همین مسئله می تواند یکی از زمینه های توسعه روابط ایران و ایتالیا در آینده باشد.

وی با اشاره به سابقه همکاری کارشناسان ایتالیا درباره بازسازی و مرمت ارگ تاریخی بم، توضیح داد: در حال حاضر نیز زمینه همکاری برای حفظ میراث ماندگار جهانی ارگ بم بین این دو کشور وجود دارد و ایتالیا به لحاظ اهمیت این موضوع برای حفاظت و مرمت ارگ تاریخی بم آماده هرگونه همکاری است.

وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا با اشاره به دیدارهای خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سفر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، نشست هایی برگزار گردید که در زمینه های مختلف تئاتر، سینما، کتاب، تحقیقات و مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی مذاکراتی انجام شد.

ماسیمو بری با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، اضافه کرد: با توجه به اینکه این نمایشگاه هرساله برگزار می گردد، می تواند یکی دیگر از زمینه های همکاری بین دو کشور ایران و ایتالیا باشد، زیرا در این دو کشور محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و کتاب وجود دارد که می توانند تحقیقات خود را به صورت مشترک و به بهترین نحو به انجام برسانند.

وی با اشاره به دیدارخود با استاندار کرمان توضیح داد: در این دیدار استاندار کرمان به جاذبه های تاریخی و گردشگری استان کرمان اشاره نمود که خوشبختانه بین روستای تاریخی میمند کرمان و شهر ماترا در جنوب ایتالیا شباهت های فرهنگی و باستانی مشاهده کردم که این مسئله نیز می تواند زمینه خوبی برای همکاری ها قلمداد گردد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا با تاکید بر اینکه ایران و ایتالیا هرساله گردشگران بسیاری به سوی خود جلب می نمایند، اعلام کرد: می توانیم ازشباهت های تاریخی، فرهنگی و باستانی برای تبادل گردشگر بهره گیری نموده و از تحقیقات محققان این دو کشور در حوزه های مختلف تاریخی و فرهنگی استفاده کنیم.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 325

به "ایتالیا آماده ترمیم ارگ بم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا آماده ترمیم ارگ بم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید