بازداشت ها در ترکیه همچنان ادامه دارد، 167 نفر دیگر تحت پیگرد

به گزارش کتاب ارزان، ایسنا نوشت: رسانه دولتی ترکیه امروز (سه شنبه) خبر داد که پلیس این کشور برای 167 تن مظنون که اکثرشان نیروهای نظامی هستند به اتهام داشتن ارتباط با سازمان گولن قرار بازداشت صادر کرده است.

بازداشت ها در ترکیه همچنان ادامه دارد، 167 نفر دیگر تحت پیگرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، این قرار بازداشت اقدامی علیه حامیان فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکاراست که دولت ترکیه مدعی است این سازمان در کودتای نافرجام 2016 علیه آنکارا دست داشته است.

این بازداشتی ها جدیدترین سرکوب چهار ساله دولت ترکیه علیه این روحانی مستقر در آمریکاست. وی دخالت در کودتای ژوئیه 2016 را که در آن 250 تن کشته شدند، رد می کند.

مقام های ترکیه عملیاتی را از استان ساحلی ازمیر برای یافتن 110 مظنون از جمله 16 خلبان، سرهنگ و سرهنگ دوم آغاز کرده و این عملیات در 26 استان انجام شد.

خبرگزاری تی.آر.تی نیز گزارش کرد، 89 مظنون در این عملیات بازداشت شدند.

در یک عملیات جداگانه با هدف دستگیری حامیان گولن، پلیس به جستجوی 57 مظنون در 15 استان پرداخت و به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این عملیات 32 تن دستگیر شدند.

از زمان وقوع کودتای نافرجام در ترکیه، 800 هزار تن برای برگزاری دادگاه، بازداشت شده و حدود 150 هزار کارمند، پرسنل نظامی و سایرین یا از کار اخراج یا تعلیق شده اند. بیش از 20 هزار تن نیز از ارتش ترکیه اخراج شده اند.

گروه های حقوق بشری و متحدان غربی ترکیه این مقیاس از سرکوب را مورد انتقاد قرار داده و می گویند: دولت آنکارا از کودتا به عنوان بهانه برای سرکوب مخالفان استفاده کرده است.

دولت ترکیه اما این اتهام را نمی پذیرد و می گوید: این اقدامات برای امنیت ملی ترکیه ضروری است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1284

به "بازداشت ها در ترکیه همچنان ادامه دارد، 167 نفر دیگر تحت پیگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت ها در ترکیه همچنان ادامه دارد، 167 نفر دیگر تحت پیگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید