باز شدن معبر گردشگری تپه حصار دامغان

به گزارش کتاب ارزان، ایسنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان، باز شدن معبر گردشگری تپه حصار دامغان صورت می گیرد.

باز شدن معبر گردشگری تپه حصار دامغان

برای سفر با تور پوکت بهاری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

داستان چیست؟

مهدی قاسمی اضافه کرد: اجرای پیاده راه گردشگری و سامان دهی راه عبور گردشگران و بازدیدکنندگان از جمله برنامه های در دست اجرا برای سامان دهی بازدید گردشگران از محوطه باستانی تپه حصار است.

او با اشاره به اینکه تپه حصار، مهمترین و نفیس ترین میراث کهن شهرستان دامغان است، گفت: تپه حصار دامغان در شمار پنج تپه عصر آهن جهان قرار گرفته است و در حاشیه جنوبی شهر دامغان واقع شده است.

قاسمی اضافه کرد: تپه حصار یکی از مهمترین محوطه های دوران پیش از تاریخ در فلات ایران است و قدمت این محوطه باستانی به هفت هزار و 500 سال قبل بر می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه این تپه باستانی، سه دوره اصلی فرهنگی از اواخر نوسنگی تا خاتمه عصر مفرغ را در خود نهان دارد، اعلام کرد: قدمت و دیرینگی تمدن تپه حصار به هزاره چهارم تا هزاره نخست پیش از میلاد می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1264

به "باز شدن معبر گردشگری تپه حصار دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز شدن معبر گردشگری تپه حصار دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید