با چند گام مهم حالتان را خوب کنید!

به گزارش کتاب ارزان، داشتن حال خوب در این روز های پرفراز و نشیب بسیار مهم است چرا که می توانیم به خودمان یاری کنیم.

با چند گام مهم حالتان را خوب کنید!

فاطمه کوهپایه زاده، روانشناس در گفت وگو با خبرنگار در رابطه با بعضی از روش ها به منظور بهبود حال خوب اظهار کرد: راه چاره هایی وجود دارند که به اسم تمرینات عملی، از بر محور فکر آگاهی گرفته شده اند و رویکردی خوب در زمینه کنترل اضطراب و افسردگی هستند.

وی اعلام کرد: هر روز صبح، دورنمایی از روزتان را مشاهده کنید. اضطراب و افسردگی، اغلب فکر ما را با مسائل و ترس های بالقوه پر می نمایند، انگار که ما قربانی شرایطمان هستیم. به همین منظور، باید سناریو را تغییر دهید و صبح ها که از خواب بیدار می شوید پیش از هر چیزی تصمیم بگیرید که قرار است چه روزی داشته باشید و چه افکاری در فکرتان خواهید داشت؟ از چه چیزهایی لذت خواهید برد؟ چه کسانی را دوست خواهید داشت؟ با هر چالش و مسئله ای که روبرو شوید از چه دریچه ای به آن ها نگاه خواهید کرد؟ شما نویسنده سناریوی هر روزتان هستید. پس تصمیم بگیرید چه چیز هایی ارزش صرف انرژی و تمرکزتان را دارند.

این روانشناس توضیح داد:نگرانی, تکرار شونده و بی فایده است امّا معمولا می تواند به شما این احساس را بدهد که گویی دارید روی مشکلتان کار می کنید و حل مسئله واقعی, شیوه ای متمرکز برای پیدا کردن راه چاره هاست. اگر امروز نگران هستید ببینید آیا واقعا مسئله ای برای حل کردن وجود دارد یا این که فکرتان در حال مشکل سازی و نگران کردن شماست و اگر واقعا مسئله ای وجود داشت سپس انرژی فکری تان را به سمت حل مسئله ای موثر تغییر جهت دهید و با رویکرد مسئله مدار نه هیجان مدارمسائلتان را ارزیابی و حل کنید.

کوهپایه زاده گفت: اگر دوست دارید یک روز بدون مشکل و راحت را آغاز کنید, تمرکزتان را روی این بگذارید که اگر مسئله ای پیش آمد چگونه واکنش نشان دهید و به خودتان بگویید: آیا من قدرت رویارویی با هر چالشی را دارم؟ آیا من شهامت هر آن چه در مسیرم قرار بگیرد را دارم؟ آیا می توانم به هر آن چه انجام می دهم افتخار کنم؟ مسائل اجتناب ناپذیرند و این که شما چگونه با آن ها برخورد کنید انتخاب خود شماست.

این روانشناس در سرانجام گفت: برترین زندگی را برای خودتان تعریف کنید و هر وقت وسوسه شدید که به علت اضطراب و نگرانی از چیزی فرار کنید, از خودتان بپرسید دلتان می خواهد به چه صورت زندگی کنید؟ یک زندگی پر از ترس و فرار و انکار؟ یک زندگی امن و یکنواخت، حتی اگر به قیمت نرسیدن به چیزهایی تمام گردد که دوست دارید و آرزویتان هستند؟ یا یک زندگی که در آن با ترس ها و نگرانی هایتان مبارزه کنید و آن چه را برایتان ارزش دارد انجام دهید؟ برنامه ریزی کنید که هر روز یک قدم موثر و تازه در جهت آینده موردعلاقه تان بردارید تا با انجام این حرکت های موثر از خودتان احساس رضایت داشته باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1804

به "با چند گام مهم حالتان را خوب کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چند گام مهم حالتان را خوب کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید