بردن جایزه نوبل وقتی همه خواب بودند!

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نوبل، یکی از اعضای کمیته نوبل درباره نحوه خبر دادن و واکنش آنها نسبت به دریافت این جایزه گفت: هر سه دانشمند از دریافت این خبر بسیار مسرور شدند. ما با هر سه آنها تلفنی صحبت کردیم.

بردن جایزه نوبل وقتی همه خواب بودند!

این عضو کمیته در ادامه اضافه نمود: کائلین آخرین نفری بود که کمیته نوبل با او تماس گرفت زیرا شماره تلفنی از او موجود نبود، بنابراین با خواهر او تماس گرفتند تا به وسیله او بتوانند خبر برنده شدن را به او برسانند. هرچند او هنگام تماس از خواب پریده بود، اما از شنیدن خبر راضی بود.

سمنزا نیز هنگام تماس کمیته نوبل تقریبا خواب بود. میان این سه دانشمند فقط راتکلیف بیدار و در دفتر کارش حضور داشت.

کائلین که هنگام دریافت تماس کمیته نوبل در خانه تنها بود، در این باره می گوید: به عنوان یک دانشمند می دانستم اگر ساعت 5 صبح از شماره ای عجیب و غریب و طولانی با شما تماس بگیرند احتمالا خبر خوبی است، قلبم به شدت می تپید. واقعا تجربه سورئالی بود.

همچنین یک سلفی از او در توئیتر نوبل منتشر شده است.

پیتر راتکلیف در مصاحبه ای تلفنی با آدام اسمیت از کمیته نوبل گفت: هنگامی که تماس نوبل را دریافت کردم مشغول نوشتن پروپوزال EUSynergy Grant بودم. همچنان مشغول نوشتن مقاله ای در این باره هستم. این بخشی از یک پروژه همکاری با گروهی از دانشمندان در فنلاند است. اما به هرحال با وجود این خبر خوب همچنان به نوشتن ادامه می دهم چون باید تحقیقم را در مهلت خاصی تحویل بدهم.

پیتر راتکلیف زمان دریافت جایزه در دفتر کارش بود و همان موقع یک سلفی برای کمیته نوبل فرستاد.

علاوه بر آنها حساب کاربری توئیتر نوبل تصویری از سمنزا را پس از دریافت خبر برندگی اش منتشر کرد.

برنده شدن کائلین، راتکلیف و سمنزا چندان غیرمنتظره نبود. این 3 دانشمند قبلا در سال 2016 میلادی برای تحقیقات بنیادین پزشکی برنده جایزه لاسکار شده بودند که از آن به عنوان نوبل آمریکا یاد می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 447

به "بردن جایزه نوبل وقتی همه خواب بودند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بردن جایزه نوبل وقتی همه خواب بودند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید