برنامه های ویژه اتحادیه اروپایی برای توسعه هوش مصنوعی

به گزارش کتاب ارزان، مقامات اروپایی معتقدند همان طور که برق روی زندگی انسان ها اثرگذار شد، هوش مصنوعی نیز در عصر حاضر چنین کاری را می نماید.

برنامه های ویژه اتحادیه اروپایی برای توسعه هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران، ترموستات هوشمند خانگی تا 25 درصد در مصرف انرژی اثرگذار می گردد، همان طور که در خیابان با استفاده از اپلیکیشن موبایل می توان کوتاه ترین مسیر را پیدا کرد تا بسیاری از هزینه ها کاهش یابند. با هوش مصنوعی این روزها 95درصد از سرطان پوست خیلی زودتر از قبل تشخیص داده شده و درمان می گردد.

به همین خاطر اتحادیه اروپایی استراتژی ویژه ای برای توسعه هوش مصنوعی در کشورهای این قاره تدوین نموده است که از اواسط 2019 در سطح ملی به اجرا گذاشته خواهد شد.

در حال حاضر فرانسه، فنلاند، سوئد، انگلیس و آلمان با تدوین استراتژی مخصوص و تعریف بودجه ویژه، پیش از بقیه اعضاء بدین سو گام برداشته اند و کشورهای دیگر مانند دانمارک، لوکزامبورگ، هلند، ایرلند و نروژ سیستم های مجهز به هوش مصنوعی را در مرزهای خود پیاده سازی نموده اند.

قرار است در سال 2020 با صرف هزینه 700 میلیون یورویی هوش مصنوعی توسعه داده گردد و در امور پزشکی و سلامت، دیتابیس مشترکی میان کشورهای عضو ایجاد گردد تا بتوان به بیماری هایی مانند سرطان به یاری هوش مصنوعی (در بخش تشخیصی) یاری کرد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 107

به "برنامه های ویژه اتحادیه اروپایی برای توسعه هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های ویژه اتحادیه اروپایی برای توسعه هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید