تصمیم نهایی مجلس قرقیزستان برای لغو مصونیت حقوقی آتامبایف

به گزارش کتاب ارزان، کمیسیون ویژه لغو مصونیت حقوقی رئیس جمهور سابق قرقیزستان در جلسه مجلس با 100 رای موافق و 5 رای مخالف، تصمیم به ارسال درخواست مربوطه به دفتر دادستانی کل گرفتند.

تصمیم نهایی مجلس قرقیزستان برای لغو مصونیت حقوقی آتامبایف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از 24.کی جی، تصمیم کمیسیون ویژه نمایندگان مجلس قرقیزستان برای محرومیت آلماس بیک آتامبایف، رئیس جمهور سابق قرقیزستان از حق مصونیت حقوقی به دفتر دادستانی کل این کشور ارسال شد. این تصمیم صبح امروز در جلسه رسمی مجلس قرقیزستان اتخاذ شده است.

بر اساس گزارش ها حداقل 100 نماینده در مورد این پیش نویس برای لغو مصونیت حقوقی آتامبایف رای مثبت داده اند. همچنین گفته می گردد 5 نماینده رای مخالف در این زمینه داشته اند.

در نهایت کمیسیون ویژه آنالیز این موضوع تصمیم به محروم کردن رئیس جمهور سابق از مصونیت حقوقی گرفت. این تصمیم می بایست برای اعمال روندهای قضائی علیه آتامبایف به اتهام سوء استفاده از قدرت و فساد، به دفتر دادستانی کل قرقیزستان ارسال گردد.

آلماس بیک آتامبایف، رئیس جمهور سابق قرقیزستان به مداخله در فرایند پروژه های ساخت موزه تاریخ، مدرنیزاسیون نیروگاه حرارتی بیشکک، آزاد کردن مدیر مجرم عزیز باتوکایف، تامین غیرقانونی ذغال سبک برای نیروگاه حرارتی پایتخت، به دست آوردن نقشه یک زمین برای ساخت یک خانه و اختصاص زمین هایی در منطقه ایسیک-کول متهم شده است.

لازم به ذکر است بعضی تحلیل گران این اتهامات را در جریان فرایندهای رقابت سیاسی میان رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور سابق قرقیزستان می بینند. پس از پیروزی جین بیک اف در انتخابات، اختلاف نظرهای وی با آتامبایف شروع شد و طی ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. پیش بینی می گردد تا برگزاری انتخابات مجلسی شاهد درگیری بیشتر در جناح حاکم سابق سوسیال دموکرات باشیم. لغو مصونیت حقوقی آتامبایف به عنوان رئیس جمهور سابق نیز به همین دلیل انجام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 231

به "تصمیم نهایی مجلس قرقیزستان برای لغو مصونیت حقوقی آتامبایف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نهایی مجلس قرقیزستان برای لغو مصونیت حقوقی آتامبایف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید