جاذبه های توریستی در روسیه

به گزارش کتاب ارزان، روسیه واقعاً یک مقصد شگفت انگیز است چون کنتراست های قوی از تاریخ قدیمی و تأثیرات مدرن دارد. در زیر بعضی جاذبه های توریستی در روسیه برای شما آورده شده که شما باید به هنگام لذت بردن از آب و هوا و زیبایی نمایشی

جاذبه های توریستی در روسیه

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

روسیه واقعاً یک مقصد شگفت انگیز است چون کنتراست های قوی از تاریخ قدیمی و تأثیرات مدرن دارد. در زیر بعضی جاذبه های توریستی در روسیه برای شما آورده شده که شما باید به هنگام لذت بردن از آب و هوا و زیبایی نمایشی این کشور در نظر داشته باشید.

کلیسای جامع سنت بیسیل و یا کلیسای جامع واسیلی مرحوم یکی از برجسته ترین مکانها در روسیه است. آن در میدان سرخ در مسکو واقع شده است.

معمولاً وقتی شما برنامه سفری را می ریزید، باید برای چیزهای متعددی برنامه ریزی کنید تا سفر شما به خوبی سازمان دهی شده باشد و هیچ جاذبه توریستی مرتبط با آن مکان ویژه را از دست ندهید. اما وقتی سفر شما به روسیه است، مهم ترین چیزی که شما باید در نظر بگیرید آب و هوای آن است چون آن یکی از سردترین کشورها در جهان است. اگر چه چیزهای هیجان انگیز نیز برای انجام دادن در روسیه در آب و هوای سرد وجود دارند اما اوایل ماههای پاییز و تابستان برترین زمان برای بازدید از این کشور محسوب می شوند.

مکان های فراوانی برای بازدید در کشور روسیه وجود دارند؛ از شاهد شگفتی های فرهنگی آن بودن گرفته تا تجربه اتفاقات هیجان انگیز ورزشی و لذت بردن از زیبایی های نمایشی. بنابراین اگر شما قصد سفر به روسیه را دارید، من اصرار می کنم که حتماً این مقاله را بخوانید تا نسبتاً ایده ای از چیزی که نباید به هنگام سفر به این کشور قدیمی از دست بدهید، داشته باشید.

میدان سرخ :

میدان سرخ به عنوان میدان مرکزی نه تنها مسکو بلکه کل روسیه در نظر گرفته می گردد. ساختمان های اطراف این میدان به نوعی برجسته هستند. فروشگاه بزرگ قسمت GUM در مقابل میدان سرخ، بزرگ ترین فروشگاه در روسیه تلقی می گردد؛ شما خیلی از بوتیک های انحصاری و مارک های مشهور جهان را آنجا پیدا خواهید کرد. بنابراین برای تمام علاقمندان به خرید این رویایی است که به واقعیت تبدیل شده! زیبایی های معماری مختلف و جو جادویی، میدان سرخ را به مکان حقیقتاً شگفت انگیز تبدیل نموده است.

کرملین

:

کرملین مجتمع تاریخی مستحکم شده است که شامل 4 کاخ، 4 کلیسای جامع و دیوار حصاری کرملین با برج های کرملین است. چنین ساختمان هایی به وسیله استادان ایتالیایی ساخته شده اند که ترکیبی از وفور توانگری ها و احتمالاً فرهنگ های امپراطوری را نمایش می دهند. این مجتمع به عنوان مقر رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است. کرملین برترین مکان برای آغاز سفر شما است چون کلیسای جامع سنت بیسیل و میدان سرخ نیز که در این مقاله ذکر شدند در مجاورت آن واقع شده اند و برنامه ریزی سفر را برای شما آسان می نمایند.

پارک گورکی :

پارک گورکی در امتداد رودخانه مسکوا در مسکو واقع شده است. این پارک سرگرمیی به افتخار ماکسیم گورکی نویسنده شوروی و فعال سیاسی نام گذاری شده است. این پارک شهربازی، سواری های سرگرمیی متعدد و چرخ فلک عظیمی دارد. اگرگذر شما در زمستان به روسیه افتاد، از پیاده روی های رودخانه باغ با آب و یخ بهره ببرید که می توانید در اطراف پارک اسکی روی یخ بروید.

خیابان توِرسکایا :

خیابان تورسکایا در مسکو، در شب به زیبایی روشن است و با همهمه مردمان محلی همچون خارجیان پر می گردد. این مکان خوبی برای خرید، خوردن و پیاده روی با فراغت در خیابان و تماشای ساختمان های زیبا و مردمی از تمام طبقه های زندگی است. شما هم چنین می توانید در چنین خیابان هایی هتل های گران قیمت و تئاترهای خوب را نیز پیدا کنید. برای جمع بندی می توان گفت که آن مرکز زندگی شبانه شهر و سرگرمی است.

کلیسای جامع سنت بیسیل :

به عنوان بلندترین ساختمان در مسکو تلقی می گردد. طرح کلیسای جامع شبیه شعله آتشی است که به آسمان بلند شده است. طرح آن منحصر به فرد، نادر و عجیب و غریب است و به هیچ وجه مرتبط با معماری روسی نیست. جزئیات طرح آن برجسته است و چیزی شبیه به این، در کل سنت هزار ساله روسیه نمی تواند پیدا گردد.

کنست کامرا :

شهر سنت پیترزبورگ میزبان بیش از صدها موزه است که در ساختمان های تاریخی جای گرفته اند؛ این علت این است که به این شهر، شهر تاریخی گفته می گردد. این شهر به داشتن 36 مجتمع معماری تاریخی برجسته و مقبره ها و یادبودها فخر می نماید. کنست کامرا یکی از قدیمی ترین موزه ها در روسیه است در نتیجه به عنوان یکی از عالی ترین جاذبه ها در روسیه به شمار می آید. آن به طور عمده، موزه بزرگ انسان شناسی و قوم شناسی با بیش از 200000 اقلام برای نمایش است! معماری این موزه، طبیعت منحصر به فرد سبک های اروپایی سه قرن گذشته و میراث فرهنگی غنی روسیه را نشان می دهد.

فیلهارمونیا سنت پیترزبورگ :

مکان دیگری که وقتی شما در ونیز شمالی (سنت پیترزبورگ) هستید، ارزش تماشا دارد فیلهارمونیای سنت پیترزبورگ است. این ساختمان یک انجمن موسیقی است و صندلی بعضی از مشهورترین سالن های موسیقی در جهان است. انجمن میزبان دو ارکست سمفونی مشهور جهان است: ارکست فیلهارمونیک سنت پیترزبورگ و ارکست سمفونی آکادمیک سنت پیترزبورگ. اگر شما می خواهید از این سفر موسیقی لذت ببرید، می توانید به صورت اینترنتی بلیط تهیه کنید و یا اگر خوش شانس باشید می توانید در آن منطقه بلیط خریداری کنید.

موزه عزلت :

موزه عزلت یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه ها در جهان است. آن، فرهنگ و هنر روسی را نمایش می دهد. کلکسیون آن تقریباً شامل 3 میلیون اقلام برای نمایش است و آن را به موزه ای با بزرگ ترین کلکسیون نقاشی در جهان تبدیل نموده است. شش ساختمان در این موزه وجود دارند که از آن میان چهار ساختمان به نام های کاخ زمستانه، عزلت کوچک، عزلت قدیمی و عزلت نو تا حدودی برای عموم باز هستند. موزه در روزهای دوشنبه بسته است در نتیجه مطمئن شوید که سفر خود را به خوبی تنظیم نموده اید.

دریاچه بایکال :

دریاچه بایکال در جنوب روسیه واقع شده است و حجیم ترین دریاچه آب تازه است. آن هم چنین عمیق ترین (387ر5 فوت) و شفاف ترین دریاچه در جهان است. تخمین زده شده که در حدود 25 تا 30 میلیون سال قدمت دارد که آن را به یکی از قدیمی ترین دریاچه ها در تاریخ جغرافیا تبدیل نموده است. چون آن یک جاذبه اصلی توریستی روسیه است بسیاری از سرمایه داران صنعت گردشگری به فکر کسب عایدی از پناهگاه ها و هتل های نزدیک این دریاچه افتاده اند در نتیجه به گردشگران اجازه می دهند که از زیبایی نمایشی بایکال که تمدن انسانی آن را لمس ننموده است، لذت ببرند. در اواخر دهه نود دریاچه بایکال در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید. کلمه بایکال از زبان ترکی گرفته شده که به معنای دریاچه ثروتمند است و واقعاً آن یک دریاچه ثروتمند است. تجربه ای که شما آنجا کسب می کنید کاملاً بی قیمت است.

رشته کوههای اورال در یکاترینبرگ :

کوه های اورال 1500 مایل گسترده شده اند. آنها بیش از 280 میلیون سال قبل شکل گرفته اند و وقتی صفحه های اروپای غربی و سیبری به هم نزدیک شده اند، تا خورده اند. این رشته کوهها یک زمینه عالی را برای اتفاقات ورزشی فراهم می نمایند و به گردشگران فرصت های عالی برای اسکی کردن، کوه نوردی، ماهی گیری و قایق رانی می دهند. بنابراین، اگر شما در پی بعضی هیجان ها در سفر خود به روسیه هستید، باید کوههای اورال و لذت بردن از منظره ها زیبای آن را در نظر بگیرید. منظره ها اورال باشکوه و عالی هستند و سیر و گردش های آنجا احتمالاً خاطراتی می شوند که برای همواره موجب تسلی خاطر شما خواهند شد.

چشمه های آب گرم کامچاتکا :

جزو زیباترین مکان ها و پدیده های شگفت انگیز طبیعی است؛ کامچاتکا سرزمین آتش و یخ است. این مکانی است که شما وقتی در روسیه هستید باید بازدید کنید. با نوع زیر ساختار کامچاتکا، مقصد تنها با هلی کوپتر، کشتی و یا کامیون شش چرخ قابل دسترسی است. کلمه احتیاط آب و هوایی بدون شک در طول سال شگفت انگیز است و برترین زمان برای دیدار از این منطقه از ماه ژوئن تا اکتبر خواهد بود. جاذبه های اصلی آتش فشان ها، پارک های با مجسمه های سنگی، دریاچه های زیبا و گیاهان و حیوانات مختلف هستند. این مکان هم چنین به شما فرصتی برای پیاده روی، کایاک سواری، قایق رانی، ماهی گیری، تماشای وال ها (از روی کشتی)، دوچرخه سواری و آب تنی در چشمه های آب گرم می دهد. بدون اغراق، آن یکی از منطقه ها جالب برای بازدید کردن در روسیه است. لطفاً به خاطر داشته باشید که آب و هوا کاملاً آنجا تغییر پذیر است در نتیجه شما باید خود را برای تمام شرایط آب و هوایی آماده کنید و لباسهای گرم با خود بردارید.

میراث فرهنگی غنی و تنوع طبیعی این کشور آن را به یکی از مشهورترین مقصدهای گردشگری در جهان تبدیل نموده است. با کمی تحقیق بیشتر، بازدید نمایندگان می توانند مکان ایده آل را برای ماندن و سفر به شهرهای زیبا پیدا نمایند.

منبع: راسخون
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1912

به "جاذبه های توریستی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید