تعطیلی مراکز گردشگری در شهرستان کویری خور و بیابانک

به گزارش کتاب ارزان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خور و بیابانک از تعطیلی موقت مراکز خدمات رسان گردشگری در این شهرستان در محور گردشگری شرق استان اصفهان اطلاع داد.

تعطیلی مراکز گردشگری در شهرستان کویری خور و بیابانک

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اصفهان، حسین رئیسی امروز 17 اسفندماه 98 با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه شهرستان کویری خور و بیابانک در شرقی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده و به منزله دروازه کویر مرکزی ایران بشمار می رود، همه ساله به ویژه در فصل زمستان این شهرستان میزبان جمع کثیری از جهانگردان داخلی و خارجی است.

او اضافه نمود: آمارها حاکی است که از ابتدای نیمه دوم امسال تا سرانجام دی ماه، بیش از 10هزار نفر جهانگرد داخلی و خارجی حداقل به مدت یک شب در هتل ها و اقامتگاه های بومگردی این شهرستان اقامت داشته اند و این آمار صرفا جهانگردانی است که به مدت یک شب در این مراکز اقامت داشته اند و جهانگردانی که صرفا به منظور استفاده از مواهب طبیعی (کویرنوردی)، این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اند و در این مراکز اقامت نداشته اند، در این آمار لحاظ نشده اند.

رئیسی تاکید نمود: با توجه به حجم زیاد سفرهای زمستانی به این شهرستان کویری و در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا به ویژه در مرکز ایران، مطابق با مصوبات شورای تامین و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، تمامی واحدهای اقامتی و مجموعه های جهانگردی این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان خوروبیابانک گفت: در شهرستان کویری خوروبیابانک بیش از 63 اقامتگاه بوم گردی (از مجموع 444 اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان) و چهار هتل 2 و 3 ستاره موجود است.

او اضافه نمود: عمده اقامتگاه های بوم گردی این شهرستان در روستاهای کویری خوروبیابانک واقع شده، لذا تعطیلی این واحدها در راستای جلوگیری از گسترش این بیماری در روستاهای شرق استان بوده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 868

به "تعطیلی مراکز گردشگری در شهرستان کویری خور و بیابانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مراکز گردشگری در شهرستان کویری خور و بیابانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید