تقدیر ویژه هیات داوران زوریخ از فیلم ایرانی

به گزارش کتاب ارزان، فیلم قصیده گاو سفید، تقدیر ویژه هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم زوریخ در کشور سوئیس را دریافت کرد.

تقدیر ویژه هیات داوران زوریخ از فیلم ایرانی

به گزارش خبرنگاران، هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم زوریخ به کار خود خاتمه داد و فیلم قصیده گاو سفید ساخته بهتاش صناعی ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی که در دهمین حضور بین المللی اش در بخش مسابقه اصلی این رویداد حضور داشت در نهایت تقدیر ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

قصیده گاو سفید تنها فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه سال جاری جشنواره فیلم زوریخ بود که با 13 فیلم دیگر برای دریافت جایزه چشم طلایی این جشنواره به رقابت پرداخت و در نهایت جایزه به فیلم کیارا ساخته جوناس کارپینیانو از ایتالیا رسید.

این رویداد سینمایی از معتبرترین جشنواره های فیلم در اروپا است که هرساله میزبان 110 هزار مخاطب حرفه ای سینما و 1500 خبرنگار یا آژانس خبری از سرتاسر اروپا و دنیا است.

دو فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی و جاده خاکی ساخته پناه پناهی هم در بخش خارج از مسابقه این جشنواره به نمایش درآمدند.

بنا بر اعلام، اکران های سراسری و گسترده فیلم قصیده گاو سفید به زودی و در سطح دنیای شروع می گردد.

فیلم قصیده گاو سفید در نخستین نمایش بین المللی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت و پیروز به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره شد.

این فیلم بعلاوه پیروز به دریافت جایزه برترین فیلم از سی و چهارمین جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش شد و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش اول زن برای مریم مقدم و برترین فیلمنامه برای مقدم و بهتاش صناعی ها شد. بعلاوه در جشنواره های دیگری همانند ترایبکا، کارلووی واری، ادینبرو، ملبورن و ... به نمایش درآمده است.

مریم مقدم، علیرضا ثانی فر، آوین پوررئوفی، فرید قبادی، لیلی فرهادپور، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی و پوریا رحیمی سام بازیگران این فیلم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1855

به "تقدیر ویژه هیات داوران زوریخ از فیلم ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر ویژه هیات داوران زوریخ از فیلم ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید