توسعه بازی های واقعیت مجازی با دستبند هوشمند

به گزارش کتاب ارزان، طراحان اپلیکیشن های واقعیت مجازی، فعالان حوزه روبات ها و... برای شبیه سازی کامل حرکت دست انسان در برنامه های خود با مسائل زیادی روبرو هستند چرا که مچ و انگشتان دست تعداد زیادی حرکت دارند و شبیه سازی همه آنها بسیار سخت است.

توسعه بازی های واقعیت مجازی با دستبند هوشمند

به همین دلیل مهندسان و محققان دانشگاه های کورنل و ویسکونزین با همکاری یکدیگر یک سیستم جدید در قالب فناوری های پوشیدنی طراحی کرده اند که برای پیش بینی حرکات انگشتان و مچ، از سنسورهای حرارتی بهره می برند. این سیستم که FingerTrak نام دارد و هنوز در مراحل اولیه ساخت است،به شکل یک دستبند هوشمند طراحی شده و 4 دوربین حرارتی کوچک به اندازه نخود دارد. دوربین ها از خطوط مچ دست کاربر تصویربرداری کرده و الگوریتم رفتار کل دست از جمله همه انگشتان را بازسازی می کنند. این نخستین بار است که یک سیستم می تواند حرکت کل دست را با دقت بالا شبیه سازی کند.

این سیستم با استفاده از ماشین یادگیری، می تواند حرکت همه مفاصل انگشتان دست را نیز پیش بینی کند تا طراحان در مدل های واقعیت مجازی و همچنین ساخت دست کارآمد برای روبات ها از آن استفاده کنند. در مراحل آزمایشی این سیستم به روبات ها کمک کرده تا بتوانند اتوماتیک را بردارند، آب بنوشند، کتاب را ورق بزنند یا با تلفن صحبت کنند. البته پیش از این ،سنسورهای مادون قرمز، دستکش های مجهز به سنسور حرکتی و همچنین سنسورهای الکترومغناطیسی برای ردیابی حرکت انگشتان دست استفاده می شد ولی به دلیل بزرگ بودن این سیستم ها، کار برای اپراتور سخت می شد.

هرچند FingerTrak سبک تر است ولی هنوز هم راه درازی پیش رو دارد. محققان معتقدند با استفاده از این سیستم می توان حرکات دست را در گیم های مجازی به واقعیت نزدیک تر کرد و همچنین امکان کنترل روبات ها از راه دور راحت تر می شود. یکی دیگر از مواردی که مورد نظر این محققان است، تبدیل زبان اشاره به متن است که به این ترتیب می توان خدمتی بزرگ به افراد ناشنوا و کسانی که نمی توانند حرف بزنند انجام داد. ازسوی دیگر این سیستم می تواند در مراقبت از سلامت بیماران از راه دور هم تأثیرگذار باشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1177

به "توسعه بازی های واقعیت مجازی با دستبند هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بازی های واقعیت مجازی با دستبند هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید