ثبت جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: ثبت جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور از برنامه های مهم این جشنواره است.

ثبت جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور

میراث آریا: مهدی جمال اضافه نمود: جشنواره ایل سنگسری یکی از هفت رویداد برند ملی است و استان سمنان برای توسعه گردشگری احتیاج به برگزاری رویدادهای ملی دارد.

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: باید دبیرخانه دائمی جشنواره ایل سنگسری در استان تشکیل گردد تا در سال های بعد نیز شاهد برگزاری این جشنواره باشیم. احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: این گونه جشنواره ها به دلیل اینکه فرهنگ غنی کشور را معرفی می نمایند، در راستای تامین امنیت کشور گام برمی دارند.

او اضافه نمود: برگزاری این گونه جشنواره ها یکی از راه های بسیار خوب درآمدزایی و پایه و اساس رونق گردشگری در منطقه و کشور است. منصور بیرقی دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در این نشست گفت: موضوع این جشنواره صنایع دستی، پوشاک و دست بافته ها است، شناسایی ظرفیت های بزرگ ایل سنگسری و معرفی آن و رونق صنعت گردشگری ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در سرانجام جلسه احکام اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره ملی ایل سنگسری توسط نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به آنها اهدا شد. جشنواره ملی ایل سنگسری از تاریخ 15 تا 17 آبان ماه امسال با حضور استان های تهران، البرز، قم، مازندران، قزوین و سمنان برگزار می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 475

به "ثبت جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید