ثبت جهانی سه قنات اصفهان در یونسکو

به گزارش کتاب ارزان، سه قنات اصفهان به زودی و در امسال در لیست یونسکو به ثبت جهانی می رسد.

ثبت جهانی سه قنات اصفهان در یونسکو

فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شامگاه سه شنبه در مراسم روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به همراه تجلیل از خادمان میراث فرهنگی استان اصفهان در کاخ تاریخی چهل ستون برگزار گردید، بیان نمود:

میراث فرهنگی کشور ما از ارزش بسیار ویژه ای برخوردار است و سند هویت، شناسنامه ملت و مهم ترین پشتوانه تاریخی ما مبتنی بر تجربیات بسیار ارزشمندی است که شناخت آن در ژرف اندیشی و عملکرد عاقلانه امروز ما تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی ظرفیت بزرگ مالی برای کشور ما محسوب می گردد، گفت که:

کشور ما از جاذبه ها و ظرفیت های مهمی در حوزه صنعت گردشگری برخوردار است اما میراث فرهنگی همواره از امتیازات و سرمایه های مهم ما محسوب می گردد که به واسطه آن می توان از دیگر ظرفیت های صنعت گردشگری نیز بهره گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ارتقای ساختاری و سازمانی میراث فرهنگی را مدنظر داریم، اضافه نمود که تا امروز تنها دو اداره میراث فرهنگی در شهرستان های استان داشتیم و اداره استان در همه شهرستان ها دیگر وظایف خود را به اجرا می گذاشت که فاصله ما تا بعضی از این شهرستا ن ها 450 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 800 اثر تاریخی یک هزار و 731 بنای تاریخی، 54 مورد در لیست آثار ناملموس و مابقی به عنوان اثر طبیعی در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است، تاکید نمود که 74 اثر آماده برای ثبت در لیست آثار ملی داریم که در 24 مورد شماره ثبت از تهران ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه بعلاوه چهار اثر از اصفهان در لیست جهانی به عنوان آثار ملموس و دو اثر نیز به عنوان آثار ناملموس ثبت جهانی شده است، گفت:

با توجه به پیگیری های اجرا شده به زودی و در امسال سه قنات اصفهان نیز در لیست یونسکو به ثبت جهانی می رسد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2026

به "ثبت جهانی سه قنات اصفهان در یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی سه قنات اصفهان در یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید