حاشیه پررنگ تر از متن سینما، افرادی که با پول پاشی وارد هنر شدند

به گزارش کتاب ارزان، حضور در عرصه بازیگری هنوز هم برای خیلی از جوانان آرزوست؛ عرصه ای که این روز ها دستخوش اتفاقات عجیب و غریبی می گردد.

حاشیه پررنگ تر از متن سینما، افرادی که با پول پاشی وارد هنر شدند

به گزارش خبرنگار ، سینما به خصوص بازیگری برای خیلی ها جذابیت دارد و اشخاصی هستند که سودای بازی در آثار مختلف سینمایی، تلویزیونی و یا شبکه نمایش خانگی را در سر دارند.

اینکه چگونه باید وارد این حرفه شد، بحث های تخصصی خود را می طلبد؛ اما هستند افرادی که از این گذر سخت عبور می نمایند و از نقش های کوتاه و بعضاً بدون دیالوگ شروع نموده و اگر خوب ظاهر شوند به نقش های بلندتر و مهمتر دست می یابند و بعضی ها نیز از طرق مختلف میانبر زده و به آرزوی خود می رسند.

این سوال پیش می آید که آیا با رسیدن به نقش پررنگ و مطرح شدن همه چیز تمام می گردد؟ جواب منفی است؛ چون تازه آن موقع کار حرفه ای یک بازیگر (به معنای واقعی) به عنوان شخصیتی مطرح و جریان ساز در جامعه، در تمام ابعاد شروع خواهد شد و رخ داده بازیگر ها با یک حرکت و یا صحبت غیرحرفه ای و فکر نشده، محو شدند و ردی از آن ها باقی نمانده است.

حال فکر کنید بعضی عاشقان بازیگری که کارنامه چشمگیری هم ندارند؛ به لطف فضای مجازی و کار های حاشیه ای که انجام می دهند بر سر زبان ها می افتند و طبیعتاً در جامعه طرفدارانی هم دارند که البته راز ماندگاری دراز مدت و محبوبیت، در این فرایند کاری نیست.

از این دست به ظاهر بازیگران زیاد داریم؛ افرادی که فقط با یک پلان بازی، اظهارنظر های سیاسی - اجتماعی می نمایند، مدل می شوند، تبلیغات گسترده فضای مجازی دارند، با بادیگارد اینطرف و آنطرف می فرایند و ...

برای مثال با کمی رصد در سابقه بازیگری شقایق دلشاد متوجه اثری شاخص یا نقش آفرینی چشمگیر او نمی شویم؛ اما او هر از گاهی با نقش آفرینی در فضای مجازی درگیر حاشیه های پررنگ شده و نظر ها را به سوی خود جلب می نمایدد. معروفترین حرکت حاشیه ای او رفت و آمد با بادیگارد خصوصی و مرسدس بنز بود که جواب یک گزارشگر در خصوص چرایی این موضوع را با جمله دارندگی و برازندگی داد!

این بازیگر در بخشی از جدیدترین مصاحبه خود گفته مدل است و ادعا دارد که مردم ایران باید او را روی سرشان بگذارند! البته آخر این مصاحبه با ادبیات خوبی از سوی او تمام نمی گردد و با قطع کردن یک سویه به اتمام می رسد.

محمدرضا باقری منتقد و کارشناس رسانه در گفت وگو با خبرنگار ، در خصوص صحبت های این خانم گفت: این نمونه خاص که به آن اشاره کردید و شاید نمونه مشابهی هم در آینده پیدا گردد، اصلا ارتباطی با صنعت، هنر و بازیگری ندارد؛ امثال اینها وصله ناجور فرهنگ کشور هستند و باید جداسازی آنها را با دیگر هنرمندان و بازیگران خوب کشور انجام دهیم. این ها افرادی هستند که با پول پاشی وارد هنر شدند تا از جذابیت های هنر به نفع خودشان و تبلیغشان استفاده نمایند. آنها حتی شلوغ بازی هایشان را در راستای منفعت شخصی می دانند و فکر می کنم بدنامی را بهتر از گمنامی قلمداد می نمایند و می خواهند مشهور باشند.

وی ادامه داد: کلیپی که قبلاً از ایشان بیرون آمد و حرف هایی که جدیداً زده، حقیقت ماجرا را تعیین می نماید؛ عقل سلیم جامعه می داند که این فرد تنها می خواهد حساسیت مردم را به سمت خودش برانگیزد؛ اما باید دید که چه می گردد او این راه را انتخاب می نماید و میخواهد در چشم باشد و دیده گردد.

باقری در انتها گفت: به نظر من حرف زدن در خصوص این اشخاص اشتباه است؛ بی توجهی نسبت به آن ها هم از هزار بار توجه زننده تر است، چون هرقدر از جانب رسانه ها و مردم نقد منفی شوند، برایشان خوشایند است و به هدفشان رسیده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 673

به "حاشیه پررنگ تر از متن سینما، افرادی که با پول پاشی وارد هنر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه پررنگ تر از متن سینما، افرادی که با پول پاشی وارد هنر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید