حقایقی باورنکردنی در خصوص چاله هوایی در پرواز

به گزارش کتاب ارزان، چاله هوایی | Turbulence

تصور کنید که با خیال راحت در هواپیما در کنار همسفرانتان نشسته اید که ناگهان هواپیما انگار که در دست انداز جاده ای افتاده باشد، تکان های شدیدی می خورد تا جایی که از ترس جرأت نمی کنید حرف بزنید. اما این اتفاق چیست؟ آیا پروازتان از یک چاله هوایی عبور نموده یا در حال سقوط هستید؟ خب خیلی نیازی نیست که خودتان را نگران کنید چون به احتمال قوی هواپیما در یک چاله هوایی افتاده است. با خبرنگاران باشید تا با هم در خصوص این اتفاق در پرواز صبحت کنیم.

حقایقی باورنکردنی در خصوص چاله هوایی در پرواز

اطلاعات کلی

چاله هوایی علیرغم ناراحتی و ترسی که از آن ناشی می گردد، تنها چیزی شبیه یک زخم هوایی است که به وسیله باد، طوفان، تند باد، نزدیکی به کوه ها و دیگر فاکتورهای اینچنینی اتفاق می افتد. برای شمایی که در پرواز هستید، این اتفاق شبیه یک دست اندازی است که اصلا انتظار آن را نداریم اما به یکباره روبروی ما در جاده سبز می گردد. با این حال، داستان هایی مانند این که در ادامه می گوییم، همواره باعث می گردد که ما نسبت به آن بدبین باشیم: در اواخر ماه دسامبر، پرواز هوایی کانادا از تورنتو به شانگهای با یک چاله هوایی روبرو شد، این اتفاق آنقدر ناگهان و شدید بود که ماسک های اکسیژن پایین افتاد، لوازم و پتوها پرت شده و 21 نفر طی این اتفاق مجروح شدند.

خب با وجود چنین داستان هایی، روبروه با چاله هوایی می تواند خیلی ترسناک باشد، اما بهتر است تا این متن را نخواندید، پرواز بعدی خود را به مقصد دوست داشتنی تان کنسل نکنید. در ادامه این متن نکات جالبی در خصوص چاله هوایی آورده شده است که همه آن ها به وسیله خلبانان با تجربه و بعلاوه کادر پروازی که چندین سال است در این صنعت مشغول به کارند، گفته شده است.

  • به طور کلی، چاله های هوایی بی خطر هستند

اگر به شما بگوییم که پروازهای زیادی هر روز با چاله های هوایی روبرو می شوند شاید برایتان عجیب باشد اما واقعیت این است که چاله هوایی به نسبت عادی و بی خطر هستند اما این بی آزاری باعث نمی گردد که هواپیما تکان نخورد و یا کمی آشفتگی پیش نیاید. انواع و درجه های مختلفی از چاله های هوایی وجود دارند که به دلیل مسائل مختلف ایجاد می شوند: جریان های بالا و پایین رونده رعد و برق، جریان های حرارتی یا چاله های هوایی هوای صاف ناشی از سرعت یا تغییر سریع جهت باد و … هر کدام نوع و زاویه گوناگونی را به عنوان این پدیده به وجود می آورند.

  • صدمات ناشی از چاله هوایی به وجود می آیند، اما به ندرت

اداره هواپیمایی فدرال می گوید تقریبا 58 فروند هواپیمای در حال پرواز در هر سال آسیب می بینند. دو سوم از این تعداد، کادر پرواز یا مسافرانی هستند که هنگام برخورد هواپیما با چاله هوایی، جایگاه های کمربند ایمنی خود را نبسته اند، به این معنی که حدود 20 مسافر از 800 میلیون نفری که هر سال پرواز می نمایند، به دلیل چاله هوایی مجروح شده اند. این مورد هم قابل اشاره است که روبرو با چاله های هوایی معمولا در ارتفاع 30 هزار پایی صورت می گیرد.

  • خلبان ها می دانند که چه زمانی این اتفاق می افتد

در مطالب هواپیمایی دیگر هم به این موضوع اشاره نموده ایم که همواره باید به کاپیتان پروازتان اعتماد کنید. در این مورد نیز آن ها بیشتر مواقع می دانند که با چه شرایط آب و هوایی روبرو هستند و قبل از رسیدن به آن، علامت بستن کمربند ایمنی را روشن می نمایند. کاپیتان ها از این موضوع به وسیله گزارش های آب و هوایی قبل از پرواز، برج مراقبت و گزارش هایی از دیگر هواپیماهای در طول راستا مطلع می شوند.

  • داستان چاله های هوایی هوای صاف فرق می نماید

با اینکه نام این نوع چاله هوایی گول زننده است اما خطرناک ترین آن هاست، زیرا این نوع در هوای صافی اتفاق می افتد که خلبان دید کامل دارد پس می توان گفت که رادارهای آب و هوا نمی توانند آن را تشخیص داده و به کاپیتان گزارش نمایند. در نتیجه کمترین زمان را برای خدمه پرواز مهیا نموده تا مسافران را مطلع نمایند. نکته جالب توجه این است که بیشترین آسیب های ناشی از چاله های هوایی نیز به خاطر این نوع است.

  • چاله های هوایی باعث سقوط هواپیما نمی شوند

با اینکه ممکن است شما احساس سقوط داشته باشید اما در واقع امنیت هواپیما چیزی نیست که با یک چاله هوایی از بین برود. هواپیماها طوری طراحی شده اند که در موقعیت های متفاوت آب و هوایی بتوانند دوام آورده و به پروازشان ادامه دهند. پس بهتر است فکر نکنید که چون در چاله هوایی افتاده اید پس حتما هواپیمای شما سقوط می نماید!

  • آرام باشید! کاپیتان ها آموزش دیده اند که در روبروه با این پدیده چطور برخورد نمایند

کاپیتان ها برای اینکه از افتادن در چاله هوایی جلوگیری نمایند، آموزش های زیادی در خصوص الگوهای هوایی دیده اند و به این ترتیب می توانند برترین راستا را در هر پرواز انتخاب نمایند. زمانی که افتادن یک چاله هوایی غیر قابل اجتناب است، کاپیتان ها به خوبی می دانند که آن را چگونه مدیریت نمایند تا نگرانی مسافران را به حداقل برسانند.

  • علامت بستن کمربند ایمنی واقعا مهم است

از آنجایی که چاله های هوایی در راستاهای زیادی وجود دارند، یکی از پیروز ترین روش ها برای جلوگیری از صدمات ناشی از آن این است که کمربند ایمنی خود را ببندید. ساده اما کاربردی!

  • جایگاه ماشین بچه ها برای هواپیما هم به درد بخور است

یکی از در معرض ترین مسافرانی که در چاله های هوایی آسیب می بینند، بچه ها هستند که آن ها را بغل نموده یا روی پایتان می گذرارید. زمانی که در یک چاله هوایی می افتید، بسیار محتمل است که کودک شما پرت گردد و صدمه ببیند. پس پیشنهاد ما این است که اگر نوزاد یا کودک خردسال دارید، پروازهایی را انتخاب کنید که اجازه می دهند شما از جایگاه کودک بهره ببرید. به این صورت آن ها امن و آرام خواهند بود.

  • به زودی همه می توانیم از چاله های هوایی جلوگیری کنیم

شرکت های هواپیمایی در حال مطالعه روی تکنولوژی هایی هستند که بتواند از چاله هوایی جلوگیری کند که آن ها به وسیله لیزرهای فرابنفش برای ارسال پالس هایی در هوا این کار را انجام خواهند داد.

منبع: travel.tripcase.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2002

به "حقایقی باورنکردنی در خصوص چاله هوایی در پرواز" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایقی باورنکردنی در خصوص چاله هوایی در پرواز" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی باورنکردنی در خصوص چاله هوایی در پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید