خبرنگاران 2544 فرد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بستری شده اند

به گزارش کتاب ارزان، مشهد- خبرنگاران- دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز 2 هزار و 544 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شده اند.

خبرنگاران 2544 فرد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بستری شده اند

دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: یک هزارو 485 نفر از این بیماران که از 30 بهمن ماه تا 23 اسفند در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند متعلق به مشهد و 12 شهر زیرپوشش این دانشگاه است.

وی ادامه داد: تا به امروز یک هزار و 603 بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان های خراسان رضوی بستری بودند بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند که 853 نفر آنها در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

وی علت کاهش آمار جدید مبتلایان و بهبود یافتگان عفونت های حاد تنفسی در برخی شهرستان های خراسان رضوی نسبت به روزهای گذشته را حذف مواردی دانست که در بیش از یک بیمارستان ثبت شده اند.

دکتر انجیدنی تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشس دارد طی این مدت 439 نفر ذکر کرد و گفت: 292 نفر آنان با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته اند.

وی اضافه کرد: 254 نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تحت معالجه قرار گرفتند که 196 نفر آنان تا به امروز بهبود یافته و مرخص شده اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات خدمات ارایه می دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت 139 بیمار حاد تنفسی داشته که 89 نفر آنان تا به امروز درمان شده و از بیمارستان مرخص شده اند.

دکتر انجیدنی شمار افراد بستری مبتلا به عفونت حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز 132 نفر اعلام و بیان نمود: تا به امروز 102 نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته اند.

شهرستان های گناباد و بجستان با 140 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

وی همچنین به شرایط حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت جام شامل شهرستان های تایباد، باخرز، صالح آباد و تربت جام اشاره کرد و اضافه کرد: 95 نفر در این شهرستان ها به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه 72 نفر آنان تا به امروز سلامتی خود را بازیافته اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه گیر می باشد، در استان خراسان رضوی 395 نفر است.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 885

به "خبرنگاران 2544 فرد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بستری شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2544 فرد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بستری شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید