خبرنگاران از پایان شمارش آرای منتخبان مردم تا اسکان زلزله زدگان ارومیه

به گزارش کتاب ارزان، استان ها- خبرنگاران - پایان شمارش آرای منتخبان مردم ،ساخت بیش از 90 درصد از تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور،ایجاد 60 درصد ظرفیت نیروگاهی برق با سرمایه بخش خصوصی ،ازسرگیری صادرات کالا به عراق از مرز چذابه ،خسارت خانه های 43 روستای آذربایجان غربی بر اثر زلزله قطور ،ثبت رکوردی بی سابقه در فروش محصولات ایران ترانسفو ،خودکفایی ایران در تولید تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب واعلام آمادگی وزارت بهداشت برای حفظ سلامت زائران حرم مطهر رضوی از مهمترین اخبار امروز در استان ها بود.

خبرنگاران از پایان شمارش آرای منتخبان مردم تا اسکان زلزله زدگان ارومیه

سایت های استانی خبرنگاران به عنوان ویترین 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود 600 فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب بسته خبری 24 چکیده مهمترین رویدادهای استان ها منتشر می شود.

خاتمه شمارش آرای منتخبان مردم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از مشارکت 24 میلیون و 512 هزار و 404نفر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آمار نهایی امضا شده تایید شده همه شعبه هایی است که نهایتا شورای نگهبان تایید شده است .

به گفته وی از این رقم 48 درصد بانوان و 52 درصدآقایان هستند یعنی 42.57درصد میزان مشارکت در این دوره بوده است.نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به تایید شورای نگهبان برسد.

منتخبان ملت پس از تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان و تایید اعتبارنامه هایشان در مجلس یازدهم، به طور رسمی به عنوان کنندگان مجلس شورای اسلامی شناخته می شوند.

ساخت بیش از 90 درصد از تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور

رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان اینکه بیش از 90 درصد از تجهیزات نیروگاهی و نیز بخش بسیار زیاد تجهیزات صنعت برق و آب در داخل ساخته می شود، گفت: در صنعت برق، صادر کننده خدمات فنی و مهندسی هستیم.

وی گفت: خوشبختانه با دستیابی به توان داخل، سدهای کشور هم در کشور طراحی و ساخته می شود. چرخ توسعه و عمران در بخش آب و برق با سرعت مناسب و مطلوب در حال حرکت است و امید می رود این جهت همچنان ادامه یابد.

وی گفت : با توجه به پیش بینی هواشناسی، در برخی مناطق کشور، سیلاب محتمل است، در این زمینه، آماده باش لازم داده شده و با همکاری نزدیک با استانداران و ستادهای مدیریت بحران استان ها، امید است شاهد منفعت این سیلاب ها باشیم.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه در استان خراسان شاقتصادی، به عنوان شصت و پنجمین طرح تصفیه خانه کشور، روز یکشنبه با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در هجدهمین هفته از پویش الف-ب-ایران افتتاح شد.

ایجاد 60 درصد ظرفیت نیروگاهی برق با سرمایه بخش خصوصی

محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر گفت: 60 درصد از ظرفیت نیروگاه های برق در حال بهره برداری کشور، با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و البته سرمایه گذاری جدید هم در این بخش انجام می شود.

وی گفت: امسال ساخت نیروگاه های جدید با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات پیگیری شده است.وی درباره همراهی مردم در مدیریت مصرف برق، گفت: محدودیتی به لحاظ ظرفیت تولید در نیروگاه ها نداریم و در زمینه انتقال برق هم معضل خاصی در کشور وجود ندارد، به ویژه امسال حتی در تابستان، همکاری خوب مردم، سبب شد تا شاهد مدیریت مصرف برق باشیم.

ازسرگیری صادرات کالا به عراق از مرز چذابه

علی فرهودی مدیر خاتمهه تجاری چذابه گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از مرز بین المللی چذابه از روز یکشنبه از سرگرفته شد.

وی اضافه نمود: صادرات کالا طبق برنامه و هماهنگی با تجار عراقی در بازارچه مرزی چذابه در نقطه صفر مرزی صورت می گیرد.مرزبانی عراق روز جمعه دوم اسفند مرز چذابه(شیب) را در یک اقدام احتیاطی باهدف پیشگیری از سرایت ویروس کرونا به این کشور بست.

ثبت رکوردی بی سابقه در فروش محصولات ایران ترانسفو

سعید تقی لو مدیرعامل شرکت بازرگانی ایران ترانسفو گفت: این شرکت در سال 98 علاوه بر شکستن رکورد میزان فروش ماه و سال، رکورد بی سابقه فروش یک هزار و 270 میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

وی گفت: افزایش فرایند مثبت شرکت ایران ترانسفو در تولید و فروش، منجر به ثبت رکورد بی سابقه در میزان فروش شده است. میزان فروش این شرکت طی 54 سال گذشته بی سابقه بوده است

تامین شکر دارویی 63 کارخانه داروسازی در کشور توسط شرکت کشت وصنعت فارابی خوزستان

تورج بهادری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکرحکیم فارابی خوزستان گفت:این شرکت به عنوان تنها تولیدکننده شکر دارویی کشور امسال تا به امروز در یک جهاد اقتصادی، 6 هزار و 200 تن شکر دارویی مورد نیاز 63شرکت داروسازی ایران را تامین، و از واردات و وابستگی به این ماده اولیه مهم داروسازی بی نیاز کرد.

وی اضافه نمود:شکر دارویی - صنعتی که از تولیدات اصلی و راهبردی شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در 40کیلومتری جنوب اهواز است در بازارهای جهانی و اروپایی هر کیلوگرم سه یورو است ولی این ماده اولیه مهم داروسازی به قیمت هر کیلوگرم 60هزار ریال تحویل کارخانه های داروسازی کشور شده است.

تشدید تمهیدات پیشگیرانه مقابله با کرونا در مرزهای خسروی و پرویزخان

دکتر رضا منصوری رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تمهیدات پیشگیرانه مقابله با بیماری کرونا ویروس در مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان تشدید شده و تیم های بهداشتی شبانه روز در این مرزها فعال هستند.

وی اضافه نمود: با وجود گسترش ویروس کرونا در جهان خوشبختانه تا به امروز ابتلای به این بیماری ویروسی در قصرشیرین مشاهده و گزارش نشده است و هم اکنون آموزش های لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری ویروسی نیز در شهرستان از سوی تیم های بهداشتی و با توزیع دفترک ها و تراکت های آموزشی ارایه می شود.

خودکفایی ایران در تولید تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب

حمید رضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در داخل کشور تولید شده و در این زمینه رو به خودکفایی هستیم.

وی در مراسم یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان قزوین اضافه نمود: با وجود همه تحریم ها هیچ مسئله ای در حوزه اجرای طرح های کلان نداریم و فقط در حوزه شیرین کردن آب نیازمند اقدامات دانش بنیان هستیم.

کشف 500 هزار ماسک احتکار شده در پایتخت

سردار کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف یک محموله ماسک احتکار شده در منطقه گلبرگ تهران خبر داد و گفت: در این کشفیات بیش از 500 هزار ماسک از محتکران کشف و ضبط شد.

وی اضافه نمود: شب گذشته اهالی منطقه گلبرگ در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 گفتند که مرد جوانی در جلوی پارکینگ خانه اش در حال خالی کردن بسته های ماسک پزشکی است که با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران کلانتری 147 گلبرگ در محله حاضر شدند.

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای حفظ سلامت زائران حرم مطهر رضوی

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با آستان قدس رضوی در حفظ سلامت زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی تاکید کرد.

وی در گفت و گوی تلفنی با تولیت آستان قدس رضوی از اقدامات و همکاری های آستان قدس رضوی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این گفت و گو با اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری با وزارت بهداشت، اهتمام جدی این وزارتخانه به سلامت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را خواستار شد.

خسارت خانه های 43 روستای آذربایجان غربی بر اثر زلزله قطور

امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: خانه های 43 روستا در شهرستان های خوی و سلماس بر اثر زلزله صبح امروز قطور خسارت دید.

وی میزان این خسارت ها را از 10 تا 100 درصد گفت و اضافه نمود: روستای مخین در منطقه قطور خوی بیشترین خسارت را داشته است. تا به امروز مورد فوتی بر اثر این زمین لرزه گزارش نشده و خسارت های انسان تنها به شکستگی جزئی محدود است.: گزارش های تکمیلی در خصوص خسارت های این زمین لرزه پس از بررسی های جامع تیم های ارزیاب اعلام خواهد شد.

زلزله زدگان تا ساعاتی دیگر در کمپ قطور اسکان می یابند

امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: ساکنان روستاهای مرزی شهرستان خوی که خانه های آنان بر اثر زلزله آسیب دیده است، تا ساعاتی دیگر در کمپ قطور اسکان می یابند.

وی اضافه نمود: سه باب کمپ ویژه برای اسکان این خانواده ها در داخل شهر قطور ایجاد می شود تا افرادی که از تکرار زلزله هراس دارند یا خانه های آنان تخریب شدهاست، در آن اسکان یابند. علاوه بر آن برای خانواده هایی که میزان تخریب منازل آنان از 50 درصد بیشتر است، چادر اختصاص داده می شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در این جلسه بر امدادرسانی سریع و به موقع و همچنین استفاده از همه امکانات برای حل مسائل زلزله زدگان تاکید شد.

گزارش های منتخب

ترس از کرونا بالاتر از خطر بیماری در گیلان

رشت - خبرنگاران - گیلان هنوز از تب و تاب آتش سوزی های جنگل و برف سنگین و زلزله خفیف خلاص نشده که ویروس کرونا هم خودش را به این استان گردشگرپذیر رساند تا این خطه زیبا از این معضل و بحرانی هم بی نصیب نماند.

دست کشاورزان جنوب کرمان زیر تیغ زیاده خواهی دلالان

جیرفت - خبرنگاران - به گفته کارشناسان، در شرایطی که قیمت محصولات کشاورزی جنوب کرمان از مزرعه تا بازار، اختلاف 500 درصدی را تجربه می کند، ایجاد پارک لُجستیک و تقویت مذاکرات بازرگانی همراه با یک برنامه ریزی زیربنایی برای حذف دلال ها، شاه کلیدحل مشکل است.

کرونا از شایعه تا واقعیت در کهگیلویه و بویراحمد

گجساران - خبرنگاران - از چند روز پیش که خبر جان باختن 2 نفر از هموطنان در استان قم بر اثر بیماری کرونا رسانه ای شد شایعات متفاوتی در فضای مجازی باعث نگرانی مردم از شیوع این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

این متن نیاز به ترجمه دارد

شیراز - خبرنگاران- سوم اسفند 98 سازمان نظام پزشکی کشور با انتشار اطلاعیه ای، نام بیمارستان هایی را که در ایران به بیماران مبتلا به ویروس کرونا خدمات رسانی می کنند گفت که در این اطلاعیه قابل اعتنا، واژه ای هست که برای مردم عادی و حتی تحصیلکردگان غیرپزشکی نامفهوم است.

لزوم تنش زدایی روانی علیه بیماری کرونا در مازندران

ساری- خبرنگاران- اگرچه ویروس کرونا به چند استان کشور از جمله مازندران رسیده و حتی فضای عمومی جامعه را تا حدودی ملتهب کرده اما تنش زدایی روانی علیه این بیماری در عرصه مدیریتی فقط با شفاف سازی اطلاعات و صد البته با همکاری همه مردم و مسئولان محقق می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 828

به "خبرنگاران از پایان شمارش آرای منتخبان مردم تا اسکان زلزله زدگان ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران از پایان شمارش آرای منتخبان مردم تا اسکان زلزله زدگان ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید