درمان های طبیعی برای یک عارضه پوستی

به گزارش کتاب ارزان، پسوریازیس یک بیماری التهابی است که باعث ایجاد نقاط قرمز و زبر روی پوست و اغلب در ناحیه آرنج ها، زانوها یا کف سر می گردد.

درمان های طبیعی برای یک عارضه پوستی

به گزارش خبرنگاران، اگرچه هیچ درمان قطعی هنوز برای عارضه پوستی پسوریازیس وجود ندارد اما راهکارها و درمان های طبیعی می تواند به مبتلایان یاری کند تا علائم بیماری خود را کنترل نمایند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، بعضی گیاهان، توانایی کاهش التهاب یا کاهش رشد سلول های پوستی که علائم پسوریازیس را تشدید می نمایند، دارند.

برای مثال کرم ها و ژل های حاوی عصاره گیاه آلوئه ورا، خواص ضد باکتری و ضدالتهابی دارند. این محصولات ممکن است پوست را تسکین داده و با باکتری هایی که عامل عفونت هستند، مبارزه نمایند.

طبق اعلام مرکز ملی آمریکا برای سلامت مکمل و فراگیر (NCCIH)، بعضی شواهد حاکی از تأثیر آلوئه ورا در تسکین پسوریازیس است. روش های مختلفی برای بهره مندی از خواص آلوئه ورا وجود دارد اما برای تسکین پسوریازیس می توان مقداری از ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی منطقه ها آسیب دیده پوست ناشی از پسوریازیس قرار داد.

بعلاوه گیاه نیل یک گیاه سنتی چینی است که مردم این کشور برای درمان بیماری های پوستی از آن استفاده می نمایند. تحقیقات اخیر بالینی حاکیست که این گیاه می تواند به درمان پسوریازیس یاری کند.

یک مطالعه در سال 2017 میلادی تأثیرات گیاه نیل را بر درمان پسوریازیس در 24 فرد مبتلا به آن مورد آزمایش قرار داد و آشکار ساخت افرادی که از این گیاه به عنوان درمان استفاده نموده اند، علائم کمتری نسبت به گروهی که از دارونما استفاده نموده اند، از خود بروز دادند. این افراد هم چنین سطوح پایین تری اینترلوکین -17 را که نشانه التهاب در افراد مبتلا به پسوریازیس است، داشتند.

علاوه بر این گیاه دیگری موسوم به انگور اورگن نیز از گزینه هائیست که گفته می گردد در بهبود این عارضه پوستی نقش دارد. انگور اورگن، گیاهی گلدار است که از درختچه ماهونیا به دست می آید. این گیاه تاریخچه مصرف در بیماری های التهابی مانند پسوریازیس را دارد.

در عین حال هنوز شواهد کافی برای تأیید تأثیر درمان های گیاهی دیگر برای پسوریازیس وجود ندارد اما بعضی گیاهان دیگر وجود دارند که امکان دارد بتوانند مؤثر واقع شوند. بعضی از این گزینه های درمانی شامل چریش، آب پنیر شیرین، کپسایسین، کورکومین، فندق افسون گر، عصاره شیرین بیان و قاصدک هستند.

باید در نظر داشت که استفاده از درمان های گیاهی در عین حال می تواند عوارض جانبی مانند تحریکات پوستی، ورم، خارش، سوزش و درد برای پوست به همراه داشته باشد.

از این رو بهتر است پیش از استفاده از هر گونه درمان گیاهی با پزشک متخصص مشورت کنید چرا که بعضی از این گیاهان حتی ممکن است با بعضی داروهای مصرفی شما تداخل ایجاد نموده یا برای بعضی از بیماری هایتان مشکل ساز شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1968

به "درمان های طبیعی برای یک عارضه پوستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های طبیعی برای یک عارضه پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید