دعوا بر سر تیک تاک و وی چت به WTO کشیده شد

به گزارش کتاب ارزان، چین در یک نشست سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعتراض علیه ممنوعیت دولت آمریکا علیه اپلیکیشنهای تیک تاک و وی چت، محدودیتهای مذکور را ناقض مقررات این نهاد اظهار داشت.

دعوا بر سر تیک تاک و وی چت به WTO کشیده شد

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، دولت ترامپ با استناد به نگرانیهای امنیت ملی، دستور داده است دانلود اپلیکیشنهای تیک تاک و وی چت که متعلق به شرکتهای چینی بایت دنس و تنسنت هستند، مسدود شوند اما قضات آمریکایی علیه اجرای فرمان رییس جمهور آمریکا رای داده اند.

یک منبع مطلع به رویترز گفت: در نشستی که روز آدینه در سازمان جهانی تجارت برگزار گردید، نماینده چین گفت اقدامات مذکور خلاف مقررات این سازمان بوده و خدمات تجاری بین المللی را محدود نموده و اصول اولیه و اهداف سیستمهای تجاری چندجانبه را نقض می نماید.

نماینده چین عدم ارایه مدرک از سوی آمریکا برای ادعاهایش در مورد این اپلیکیشنها را گواهی بر سوء استفاده این کشور از مقررات توصیف کرد.

آمریکا در همین نشست از اقداماتش دفاع و گفت به دنبال مقابله با ریسکهای امنیت ملی است. دولت آمریکا پیش از این اعلام نموده بود که اطلاعات کاربران آمریکایی این اپلیکیشنها ممکن است به دست دولت چین بیافتد.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات چین به تنهایی در سازمان جهانی تجارت تاثیر ندارد اما این کشور ممکن است یک شکایت حقوقی علیه رفتار آمریکا تنظیم کند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1279

به "دعوا بر سر تیک تاک و وی چت به WTO کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوا بر سر تیک تاک و وی چت به WTO کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید