راهنمای سفر به پکن، شانگهای و هنگ کنگ

به گزارش کتاب ارزان، راهنمای سفر به پکن و شانگهای و هنگ کنگ

راهنماهای کوتاه سفر میتوانند مقدمه خوبی برای آشنایی ذهنی شما با مقصد سفرتان باشند. این راهنماها مطمئنا اطلاعات کامل از مقصد به شما نمی دهند اما به طور مختصر و مفید شهر یا کشور مقصد را معرفی می نمایند. خبرنگاران در اینجا راهنمای کوتاهی از سفر به پکن و شانگهای و هنگ کنگ ارایه می نماید:

راهنمای سفر به پکن، شانگهای و هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

راهنمای سفر پکن:

شهر پکن، پایتخت کشور جمهوری خلق چین بوده و به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن شناخته می گردد. این شهر در شمال چین واقع شده و در نزدیکی شهر بندری تیانجین (Tianjin) بوده و در استان هبی (Hebei) قرار گرفته است. علاوه بر آن، این شهر به عنوان مهم ترین مرکز حمل و نقل و ورودی بندری چین به حساب می آید. پکن در میان شش شهر باستانی چین، قلب و روح سیاسی این کشور بوده که این موضوع در سراسر تاریخ طولانی شهر به خوبی نمایان است. با توجه به ثروت بی نظیر تاریخی و باستانی پکن، این شهر در کنار پیشرفت و رشد، توانسته صنعت گردشگری را نیز به خوبی توسعه دهد. امروزه این شهر با دارا بودن حدودا 140 میلیون گردشگر و 4.4 میلیون بازدید کننده خارجی به صورت سالانه، به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا تبدیل شده است..

راهنمای سفر شانگهای:

شانگهای، که به صورت مختصر هو (Hu) خوانده می گردد، به عنوان یک کلان شهر مشهور بین المللی در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. این شهر در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) قرار داشته و دارای قدرت بسیار بالای اقتصادی، اقتصادی و تجاری است و نیز به عنوان مرکز فرهنگی شرق چین شناخته می گردد. شانگهای همچنین به عنوان یک مرکز گردشگری محبوب در مبحث توسعه و مدرنیته در چین مطرح است.

در ادامه باید افزود که علاوه بر نوسازی، این شهر با خصیصه چند فرهنگی به یک مرکز فریبنده منحصر به فرد برای گردشگری تبدیل شده است. در واقع، ترکیب کامل فرهنگ های مختلف و سنت و مدرنیته و فرهنگ های شرق و غرب به خوبی در این شهر مشهود است. وجود آسمان خراش های جدید به همراه سازه های معماری سنتی شانگهای با ترکیب عناصر غربی و چینی که به نام شیکومن (Shikumen) شناخته می گردد، نمایی متفاوت از این شهر را در خط افق ترسیم می نماید. در این شهر سنت غربی و چینی چنان در هم تنیده شده اند که می توان گفت با هم و در کنار هم، فرهنگ ویژه شانگهای را شکل داده و باعث شده اند تا همواره خاطره آن در یاد و ذهن بازدید کننده ها باقی بماند

راهنمای سفر هنگ کنگ:

هنگ کنگ یک منطقه خاص اداری در چین است که در ساحل جنوب شرقی این کشور واقع شده و مساحتی در حدود 426 مایل مربع (هزار و 104 کیلومتر مربع) را در بر گرفته است. این شهر در سطح دنیای به عنوان مرکز عمده اقتصادی، بانکداری و تجاری شناخته می گردد.

هنگ کنگ از چهار بخش؛ جزیره هنگ کنگ، شبه جزیره کولون (Kowloon)، سرزمین های جدید و جزایر دور افتاده، تشکیل شده است. جزیره پیروز هنگ کنگ، با داشتن سواحل دریا و خلیج ها در بخش جنوبی اش، به عنوان مرکز اقتصادی، سیاستی، تفریحی و داد و ستد مطرح است. کولون یکی دیگر از بخش های پیشرفته هنگ کنگ است که دارای مقاصد گردشگری بسیار محبوبی چون تسیم شی تسوی (Tsim Sha Tsui)، یاوو ما تیی (Yau Ma Tei) و مونگ موک (Mong Kok) است. سرزمین های جدید و جزایر دور افتاده نیز محل های مناسب و ایده آلی برای تجربه تعطیلاتی سرشار از آرامش در محیطی طبیعی به حساب می آیند. این شهر دارای حدودا 6 میلیون و 970هزار نفر جمعیت است که اکثریت آنها (نزدیک به 97 درصد جمعیت) چینی بوده و به زبان کانتونی (Cantonese) و انگلیسی سخن می گویند. از آن جهت که در این منطقه موانع زبانی بسیار کم است، باعث شده تا این شهر به یکی از داغ ترین مقاصد گردشگری آسیا بدل گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 327

به "راهنمای سفر به پکن، شانگهای و هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پکن، شانگهای و هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید