راه اندازی نخستین هلدینگ توسعه خانه های سنتی و فودتوریسم ایران

به گزارش کتاب ارزان، حسن انصاری رئیس هیئت مدیره هلدینگ دیبار با اعلام این خبر گفت: ایران با دارا بودن تنوع اقلیمی و تاریخ چندهزارساله و معماری دوره های مختلف و بیش از 2500 نوع خوراک، سوپ، آش، نان، دمنوش ها و شربت های متنوع سنتی یکی از کشورهای برجسته دارای ظرفیت های کم نظیرخانه های تاریخی و گردشگری غذاست، به رغم برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف بخش های دولتی و خصوصی در دو دهه اخیر برای بازسازی و احیای خانه های تاریخی و سنتی و برگزاری جشنواره های معرفی گردشگری غذای ایرانی و گیاهان دارویی، نتایج شایسته ای برای معرفی ظرفیت های کم نظیر حاصل نشده است.

راه اندازی نخستین هلدینگ توسعه خانه های سنتی و فودتوریسم ایران

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

او اضافه کرد: حال آن که رشد و توسعه این بخش می تواند در تحرک و پویایی، توسعه همه جانبه و پایدار گردشگری به ویژه در جوامع محلی و روستایی نقش بسزا و موثر ایفا نماید.

انصاری گفت: از این رو به همت جمعی از علاقه مندان به این عرصه، نخستین هلدینگ توسعه خانه های سنتی و فودتوریسم ایران در سال 98 پایه گذاری شد و از امسال با هدف بهره گیری از روش های متداول جهانی، استانداردها و فناوری های نوین با بهره گیری از تجارب مدیران خلاق گردشگری و جمعی ازاستارت اپ های این عرصه راه اندازی شد.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ دیبار اضافه کرد: این هلدینگ در نظر دارد با بازسازی و احیای خانه های سنتی و ایجاد بوتیک هتل ها و خانه های خلاق و فراوری محتوا، مستندسازی، آموزش، معرفی و برندسازی بیش از یکصد نوع غذای سنتی و سلامت ایرانی همراه با ارائه مستندات تاریخی در فاز اول، در داخل و خارج از کشور و نیز ایجاد تمایز و افزایش کیفیت خدمات در موسسات و تاسیسات گردشگری وابسته و در سطحی متفاوت، سرمایه گذاری و مشارکت در هفت حوزه مختلف صنعت گردشگری، شناسایی استعدادها و تدوین برنامه های حرفه ای برای آموزش و ارتقای دانش، سرمایه های انسانی را در اهداف خود تبیین کند.

او گفت: در این راستا می توان به کنترل کیفیت در تمام مراحل فراوری محصول، ارائه خدمات پس از فروش، حمایت از ایده های نوآورانه و همکاری در ایجاد مراکز رشد و شتابدهی و خانه های خلاق گردشگری و هنرهای دستی، شناسایی، معرفی، برندسازی اقامتگاه های سنتی و تاریخی به ویژه هنرهای فاخر و مراکز پذیرایی خوراک ایرانی متمایز با کیفیت، ارگانیک و سالم، همراه با ارائه برنامه های آموزشی مرتبط، برنامه ریزی خدمات سفرهای غذایی (فودتوریسم) به عنوان بخشی از اهداف و ماموریت های نخستین هلدینگ توسعه خانه های سنتی و فود توریسم ایران اشاره نمود.

مبراث آریا

منبع: گردشبان
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1498

به "راه اندازی نخستین هلدینگ توسعه خانه های سنتی و فودتوریسم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین هلدینگ توسعه خانه های سنتی و فودتوریسم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید