روزانه یک میلیون نفر در دنیا به امراض مقاربتی مبتلا می شوند

به گزارش کتاب ارزان، بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت دنیای روزانه بیش از یک میلیون نفر در دنیا به امراض مقاربتی مبتلا می شوند که عدم استفاده از لوازم پیشگیری عامل اصلی این مساله است.

روزانه یک میلیون نفر در دنیا به امراض مقاربتی مبتلا می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک تایمز، بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت دنیای روزانه بیش از یک میلیون نفر در دنیا به امراض مقاربتی مبتلا می شوند که عدم استفاده از لوازم پیشگیری عامل اصلی این مساله است.

مجموع تعداد افرادی که هر سال به بیماری های مقاربتی مختلف مبتلا می شوند به حدود 376 میلیون نفر می رسد. آمار سازمان بهداشت دنیای چهار بیماری مقاربتی اصلی را در بر می گیرد که عبارتند از کلامیدیا، گونوره آ، تریکوموناس و سیفلیس.

پیتر سالاما یکی از مدیران ارشد سازمان بهداشت دنیای در خصوص ناتوانی سازمان بهداشت دنیای در جهت متوقف کردن روند رشد ابتلا به بیماری های مقاربتی در دنیا اظهار نگرانی نموده و افزوده باید کوشش های کشورهای دنیا در این زمینه افزایش یابد تا همگان بتوانند به ابزار و وسایل پیشگیری از بیماری های مقاربتی دسترسی یابند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت دنیای در میان مردان و زنان 15 تا 49 ساله در سال 2016 در حدود 127 میلیون مورد کلامیدیای جدید، 87 میلیون مورد گونوره آ جدید، 6.3 میلیون مورد سفلیس جدید و 156 میلیون تریکوموناس جدید شناسایی شده است.

در شرایطی که بسیاری از این نوع عفونت ها با درمان قابل مداوا هستند، بی توجهی به آنها می تواند منجر به ناباروری، بیماری های قلبی، مسائل عصبی، حاملگی های غیرطبیعی، افزایش احتمال ابتلا به ایدز و غیره گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 238

به "روزانه یک میلیون نفر در دنیا به امراض مقاربتی مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه یک میلیون نفر در دنیا به امراض مقاربتی مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید