تأثیر رگ های خونی بر سلامت مغز

به گزارش کتاب ارزان، ارتباط بین سلامت رگ های خونی و برخی مسائل مغزی، مانند سکته مغزی، به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. ایادکولا گفت:، اما ارتباط بین عروق خونی، زوال عقل مرتبط با آلزایمر و سایر اختلالات عصبی مغزی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

تأثیر رگ های خونی بر سلامت مغز

بر اساس گزارش علمی نو، سلول های مغز رابطه پیچیده ای با رگ های خونی اطراف خود دارند و می توانند بر عملکرد رگ ها تأثیر زیادی بگذارند.

این بیانیه علمی، مفاهیم نو و نوظهوری را در مورد چگونگی تأثیر عروق خونی بر سلامت کلی مغز، از جمله عملکرد شناختی، و مواردی که تحقیقات بیشتری درباره آن نیاز است، برجسته می کند.

دکتر کوستانتینو ایادکولا رئیس مؤسسه تحقیقات مغز و فکر خانواده دانشکده پزشکی ویل کورنل در نیویورک، گفت: رگ های خونی مغز عملکردی بسیار بیشتر از رساندن خون به مغز انجام می دهند.

ارتباط بین سلامت رگ های خونی و برخی مسائل مغزی، مانند سکته مغزی، به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. ایادکولا گفت:، اما ارتباط بین عروق خونی، زوال عقل مرتبط با آلزایمر و سایر اختلالات عصبی مغزی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

در حالی که زوال عقل به عنوان یکی از بزرگترین مسائل سلامتی در جهان در نظر گرفته می شود، بیشتر تحقیقات بر روی تجمع پروتئین ها در داخل و بین سلول های مغز متمرکز شده است که منجر به بیماری آلزایمر می شود. اما تعداد زیادی از تحقیقات نشان می دهد که رگ های خونی نیز نقش مهمی در بیماری آلزایمر و زوال عقل ایفا می کنند.

مغز برای درست کار کردن به انرژی زیادی نیاز دارد. این انرژی را از اکسیژن و گلوکز دریافت می کند که از طریق رگ های خونی که به طور متراکم در مغز وجود دارند، تحویل می گیرد. اما رگ های خونی کار های بیشتری انجام می دهند. آن ها همچنین به دفع محصولات جانبی مضر تولید شده از طریق فعالیت مغز و تنظیم ترافیک سلول های ایمنی در داخل و خارج از مغز کمک می کنند. هنگامی که رگ های خونی آسیب می بینند، منجر به بروز مسائل عملکرد شناختی و بیماری های مغزی می شوند.

این بیانیه نتیجه می گیرد که داشتن درک بهتر از نقش رگ های خونی می تواند فرصت های بهتری را برای پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات مغزی فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2259

به "تأثیر رگ های خونی بر سلامت مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر رگ های خونی بر سلامت مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید