روستایی شگفت انگیز که در بخش الموت قزوین جای دارد

به گزارش کتاب ارزان، نمناک/ این خبر پیرامون روستایی شگفت انگیز که در بخش الموت قزوین جای دارد، برای شما نوشته شد.

روستایی شگفت انگیز که در بخش الموت قزوین جای دارد

روستای مرگ یکی از زیباترین روستاها در بخش الموت قزوین است که یکی از جاذبه های گردشگری معروف و دیدنی قزوین محسوب می گردد. ممکن است با شنیدن نام این روستا فکر کنید که این روستا جایی بسیار خطرناک است اما اشتباه نکنید زیرا چنانچه در این بخش از گردشگری نمناک گفته ایم نام این روستا مَرگ نیست بلکه مِرگ نامیده شده است و به دلیل تلفظ اشتباه مَرگ خوانده می گردد.

روستای مرگ کجاست؟

روستای زیبا در جهت قزوین- معلم کلایه واقع است و محل قرار گیری آن در نزدیکی گردنه قسطین لار است. هنگامی که در جاده باریک و پرپیچ و خم قزوین- معلم کلایه حرکت می کنید پس از طی 35 کیلومتر به تابلویی برخورد خواهید کرد که جهت مرگ را نشان می دهد.

غرب این روستا را رودبار شهرستان و شرق آن را رودبار الموت نامیده اند با این حساب قلعه الموت در شرق و قلعه لمبه سر در رودبار غربی واقع است.

جاذبه های گردشگری روستا

قله های باستانی

این روستا در نزدیکی گردنه قسطین لار بیشتر روز های سال پوشیده از مه و گیاهان است، می باشد. ارتفاعات این روستا به رودخانه شگفت انگیز شاهرود و دره الموت مشرف می باشد و شما با رسیدن به بالاترین نقطه از این روستا می توانید منظرهی رویایی از تمام الموت را نظاره گر باشید. قله های باستانی مختلفی که در این منطقه وجود دارد از جمله جاذبه های گردشگری این روستا می باشد که گردشگران بخاطر آنها به آنجا سفر می نمایند.

بیدهای بلند و باغ های میوه

این روستای دیدنی پر از بیدهای بلند و باغ های میوه می باشد که با وزش نسیم دائمی در میان ابرها و مه تصویری رویایی از روستا بر بوم نقاشان برجسته تداعی می گردد.

حیوانات وحشی

سیاهگوش، عقاب، خرس، کرکس، انواع شاهین و انواع دیگر حیوانات وحشی که زیستگاه اصلی آنها در بخش های غربی البرز می باشد در اطراف روستای مرگ دیده می شوند.

چشمه پر آب و زلال

در فاصله 5 کیلومتری روستا چشمه زلال و پر آبی به سمت دره الموت وجود دارد که حوالی آن همه ساله پر است از گردشگرانی که از تمام نقاط کشور به منطقه سفر نموده اند.

خانه های روی هم چیده شده

شیب این روستا به گونه ای است که به نظر می رسد خانه ها بر روی هم چیده شده و هر لحظه امکان سقوط آنها وجود دارد. هرگاه از شیب تند روستای مرگ بالا بروید و به بالاترین نقطه آن برسید تمام دره الموت در یک منظره زیبا نمایان می گردد. شب که چراغ خانه ها یکی یکی روشن می گردد و دریاچه ای از نور زیر پای شما تشکیل می گردد. از بلندای روستای مرگ روستاهای دیگر منطقه همانند جزیره های تابان می درخشد و یک شب خاطره انگیز در روستای مرگ را به نمایش می گذارد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2033

به "روستایی شگفت انگیز که در بخش الموت قزوین جای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستایی شگفت انگیز که در بخش الموت قزوین جای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید