زوایای قرارداد استقلال با یک ایتالیایی در فصل ممنوعه!

به گزارش کتاب ارزان، استقلالی ها در حالی از جذب یک مشاور خارجی در این باشگاه خبر می دهند که بر اساس مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال، جذب بازیکن و مربی خارجی در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ممنوع است.

زوایای قرارداد استقلال با یک ایتالیایی در فصل ممنوعه!

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، سوم شهریور سال 1399 بود که ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و در تمامی باشگاه های کشور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسید. پیش از این اما 19 اردیبهشت سال گذشته بود که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت که تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به طور کلی ممنوع است.

در نهایت ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس از هفته 21 نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و برای سایر تیم ها پیش از فصل جابجایی بیستمین دوره لیگ برتر به مرحله اجرا در آمد.

25 اردیبهشت ماه امسال اما بر اساس اعلام رسانه ها و به گفته حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال، استقلالی ها درخواست خود را برای جذب یک مربی ایتالیایی به اسم دستیار فرهاد مجیدی به سازمان لیگ ارائه کردند. مسئولان این باشگاه اعتقاد دارند قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی برای سرمربیان و بازیکنان خارجی صدق می نماید و سازمان لیگ فوتبال ایران باید مجوز حضور یک دستیار را برای استقلال صادر کند! با این وجود اما تا به امروز به صورت رسمی از سوی مسوولان سازمان لیگ برتر فوتبال ایران به طور رسمی و صریح پاسخی در این رابطه داده نشده است.

این در حالی است که اخیرا فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در صفحه شخصی اش گفت که این مربی ایتالیایی به اسم مشاور تا خاتمه فصل در کنار وی خواهد بود و با آغاز فصل نو به کادر فنی تیم استقلال اضافه خواهد شد.

پیگیری های خبرنگار خبرنگاران در رابطه با قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی و این اقدام استقلالی ها نشان می دهد، مادامی که مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال پابرجا باشد، انعقاد هرگونه قراردادی با بازیکنان و مربیان خارجی، نقض مصوبه مربوطه و امری واضح است.

ثبت قرارداد با این مربی ایتالیایی در هیات فوتبال هم از دیگر نکاتی است که به آن اشاره می گردد و بر اساس تصمیم هیات رییسه فدراسیون فوتبال تا زمان اجرای این مصوبه امکان ثبت قرارداد در هیات فوتبال وجود ندارد و برای فرد مربوطه کارتی به منظور حضور در مسابقات به اسم کادر فنی باشگاه صادر نمی گردد.

در عین حال ضمانت اجرای لغو مصوبات هیئت رییسه فدراسیون فوتبال، عدم صدور کارت مسابقات لیگ برتر و ثبت قرارداد در هیات فوتبال است و با توجه به ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی هر باشگاهی که با یک فرد خارجی قراردادی را به امضا برساند در واقع آن مصوبه را نقض نموده است.

موضوع دیگر اینکه استفاده از اسم مشاور برای جذب این مربی ایتالیایی، ماهیت ماجرا را تغییر نمی دهد و انعقاد قرارداد با وی مصداق جذب مربی خارجی از سوی استقلالی ها است چرا که فلسفه مصوبه ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی جلوگیری از انعقاد قراداد دلاری با بازیکنان و مربیان خارجی بوده و تحت هر اسمی، جلوگیری از امضای قرارداد با یک فرد خارجی در باشگاه های ایرانی طی بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال به صورت ارزی، به علت مسئله تامین منابع و دستمزد بوده است.

نکته دیگر که به اسم سوال مطرح بود اینکه در صورت عدم ثبت قرارداد در هیات فوتبال آیا امکان پیگیری و شکایت از سوی این مربی ایتالیایی به منظور دریافت مطالباتش از فیفا وجود دارد یا خیر؟ سوالی که به آن اینگونه پاسخ داده شد: پیگیری مطالبات از فیفا نیازی به ثبت قرارداد در هیات فوتبال ندارد و هرگونه قرارداد رسمی با باشگاه استقلال قابل پیگیری است.

بعلاوه باید اظهار داشت هرچند به تازگی سرپرست دبیرکلی فدراسیون گفت که از فصل آینده لیگ برتر یعنی بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی لغو خواهد شد و قرار است شاخص و معیارهایی قابل توجه برای جذب مربی و بازیکن خارجی معین گردد، اما نهایی شدن این مسئله نیازمند تصویب هیات رییسه فدراسیون فوتبال است، بنابراین در خصوص بخش دوم اظهارات فرهاد مجیدی هم باید گفت هنوز مجوز جذب بازیکن و مربی خارجی در هیات رییسه فدراسیون فوتبال در فصل آینده لیگ برتر به تصویب فدراسیون فوتبال نرسیده است که سرمربی آبی پوشان اینگونه به صورت قطعی خبر از حضور این مربی ایتالیایی در کادر فنی آبی پوشان می دهد.

به گزارش خبرنگاران، گابریل پین در دوران بازیگری برای پالرمو، پارما، سمپدوریا، یوونتوس، لاتزیو و پیاچنزا به میدان رفته و بعد از دوران بازیگری در تیم های پارما، فیورنتینا، گالاتاسرای، والنسیا، النصر و جنوا به اسم دستیار کار نموده است. علاوه بر این وی در سال های 2010 تا 2014 به اسم مربی تیم ملی ایتالیا در کنار پراندلی سرمربی مشهور ایتالیایی فعالیت نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1755

به "زوایای قرارداد استقلال با یک ایتالیایی در فصل ممنوعه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوایای قرارداد استقلال با یک ایتالیایی در فصل ممنوعه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید