نامه استقلال در سازمان لیگ بایگانی شد؟، مربی خارجی دستیار مجیدی می شود؟

به گزارش کتاب ارزان، با گذشت حدود دو هفته از درخواست باشگاه استقلال برای جذب دستیار خارجی، سازمان لیگ به صورت معین پاسخی در این رابطه به آبی پوشان تهرانی ارائه نکرده است.

نامه استقلال در سازمان لیگ بایگانی شد؟، مربی خارجی دستیار مجیدی می شود؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سوم شهریور سال 1399 بود که ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و در تمامی باشگاه های کشور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسید. پیش از این اما 19 اردیبهشت سال گذشته بود که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت که تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به طور کلی ممنوع است.

در نهایت ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس از هفته 21 نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و برای سایر تیم ها پیش از فصل جابجایی بیستمین دوره لیگ برتر به مرحله اجرا در آمد.

25 اردیبهشت ماه سال جاری اما بر اساس اعلام رسانه ها و به گفته حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال، استقلالی ها درخواست خود را برای جذب یک مربی ایتالیایی به عنوان دستیار فرهاد مجیدی به سازمان لیگ ارائه کردند و مسئولان این باشگاه اعتقاد دارند قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی برای سرمربیان و بازیکنان خارجی صدق می کند و سازمان لیگ فوتبال ایران باید مجوز حضور یک دستیار را برای استقلال صادر کند!

از زمان درخواست استقلالی ها به سازمان لیگ فوتبال ایران در رابطه با جذب دستیار ایتالیایی حدود دو هفته می گذرد، اما سازمان لیگ در این خصوص واکنش و پاسخ تعیین نداشته است! اینکه آیا با وجود ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی سازمان لیگ به استقلالی ها اجازه جذب یک دستیار خارجی را خواهد داد یا اینکه پاسخ سازمان لیگ به درخواست این باشگاه منفی است؟

باید اظهار داشت هرچند به تازگی هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ایران تشکیل جلسه داد و مصوب کرد که از فصل آینده لیگ برتر یعنی بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی لغو خواهد شد و قرار است شاخص و معیارهایی قابل توجه برای جذب مربی و بازیکن خارجی تعیین شود. به گفته سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال این کار توسط یک گروه کارشناسی انجام و موارد قانونی تدوین خواهد شد و پس از نهایی شدن دستورالعمل های لازم، موارد به تصویب هیات رییسه خواهد رسید و در فوتبال ایران اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1691

به "نامه استقلال در سازمان لیگ بایگانی شد؟، مربی خارجی دستیار مجیدی می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه استقلال در سازمان لیگ بایگانی شد؟، مربی خارجی دستیار مجیدی می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید