سردار آزمون از علی دایی سبقت گرفت

به گزارش کتاب ارزان، سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ با گلزنی مقابل بنفیکا برترین گلزن ایرانی مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد.

سردار آزمون از علی دایی سبقت گرفت

به گزارش در ادامه رقابت های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ روسیه در استادیوم گازپروم آره نا میزبان بنفیکا پرتغال بود.

در این بازی که در گروه هفتم مسابقات برگزار گردید، هم تیمی های سردار آزمون توانستند با نتیجه سه بر یک عقاب ها (لقب تیم بنفیکا) را شکست داده و به صدر جدول گروه شان صعود نمایند.

آرتم ژیوبا، روبن دیاس (گل به خودی) و سردار آزمون برای زنیت و رائول دی توماس برای بنفیکا گلزنی کردند.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این آمار هفت بازی و سه گل را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن تیم های روستوف و زنیت ثبت نموده و همراه با علی دایی به عنوان برترین گلزنان ایرانی تاریخ مرحله گروهی معتبرترین رقابت باشگاهی قاره سبز محسوب می شد، با گل زدن به تیم برونو لاگه (سرمربی بنفیکا) از آقای گل فوتبال ملی دنیا سبقت گرفت تا به تنهایی برترین گلزن کشورمان در لیگ قهرمانان شناخته گردد.

سردار که زننده اولین گل مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان است تاکنون توانسته دروازه تیم های اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ را با پیراهن روستوف و المپیک لیون و بنفیکا را با پیراهن زنیت در این مرحله باز کند.

همچنین مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که پیش از این تنها یک فصل سابقه بازی در معتبرترین رقابت باشگاهی دنیا را دارد در مرحله مقدماتی فصل 17- 2016 لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن تیم روستوف توانست دروازه تیم های اندرلخت بلژیک و آژاکس هلند را هم باز نموده و تیم اسبقش را در آن سال به مرحله گروهی برساند.

آزمون با احتساب مرحله مقدماتی تاکنون 12 بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده و 6 بار پیروز به گلزنی شده است تا به رکورد نیم گل به ازای هر بازی برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 429

به "سردار آزمون از علی دایی سبقت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار آزمون از علی دایی سبقت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید