سفر به دشت لاله های واژگون، نایاب ترین گل های لاله

به گزارش کتاب ارزان، دشت لاله های واژگون کوهرنگ

مطمئنا تا حالا نام دشت لاله های واژگون کوهرنگ را شنیده اید اما شاید آن را از نزدیک ندیده باشید که در این صورت یکی از زیباترین طبیعت های ایران را از دست داده اید. دشت لاله های واژگون، در استان چهارمحال و بختیاری و در شهر کوهرنگ در 12 کیلومتری شهر چلگرد قرار گرفته است، جایی که هر سال در فصل اردیبهشت، به بهشتی از نایاب ترین لاله های واژگون تبدیل می گردد. خبرنگاران شما را با خود به سفری کوتاه به این دشت وسیع دعوت می کند…

سفر به دشت لاله های واژگون، نایاب ترین گل های لاله

دشت لاله های واژگون دشتی وسیع به وسعت 3400 هکتار است که به دشت لاله های واژگون کوهرنگ معروف است و هر سال در اردیبهشت ماه میزبان ده ها هزار لاله واژگون و البته هزاران جهانگرد و طبیعت دوست مشتاق می گردد. لاله های واژگون گونه هایی از گل لاله هستند که از ساقه به طرف زمین خم می شوند و به همین علت به ان لاله واژگون گفته می گردد.

اغراق نیست اگر بگوییم که دشت لاله های واژگون کوهرنگ یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران و حتی دنیا است که در ماه دوم فصل بهار پر از لاله های قرمز و زرد واژگون می گردد و شکوه عجیبی به این منطقه می دهد.

از آن جا که تعداد جهانگردان این دست به خصوص در این ماه بسیار زیاد است، این ازدحام باعث ایجاد آسیب هایی به دشت شده است و به همین علت، مدتی است که محدودیت هایی در تماشا این دشت برای جهانگرد ها وجود دارد. علاوه بر این، چیدن گل ها، در آوردن پیاز گل و یا همان ریشه گل از دل خاک و ورود دام ها به این دشت هم باعث تخریب بیشتر این دشت شده است. دشت لاله های واژگون کوهرنگ یکی از 20 اثر طبیعی ایران است و تحت حفاظت سازمان محیط زست است.

از لاله واژگون بیشتر بدانید

گل لاله واژگون، یکی از گیاهان منحصر بفرد و خاص ایران است، به این معنی که این گل فقط در ایران رشد می نماید، نام دیگر این گل در برخی از منطقه ها گل گریان و اشک مریم است و علت آن هم پایین بودن قسمت بالای این گل است. علاوه بر این، گل لاله واژگون با شرایط خاصی فقط در منطقه ها صخره ای و سنگلاخی رشد می نماید.

گل لاله واژگون به علت داشتن ماده ای به نام آلکالوئیدهای ایمپریسین و فرتیسین به عنوان مسکن درد هم استفاده می گردد.

برای بازدید از این دشت، تورهای مخصوص 1 و یا 2 روزه هم برگزار می گردد که همین تورها باعث افزایش 6 درصدی جهانگردها شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2270

به "سفر به دشت لاله های واژگون، نایاب ترین گل های لاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دشت لاله های واژگون، نایاب ترین گل های لاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید