شرکت های بیمه برای شرایط فعلی اقتصاد برنامه ارائه نمایند

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سندیکای بیمه گران ایران، امیر باقری امروز (چهارشنبه) در نشست شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران و در جمع مدیران عامل شرکت های بیمه کشور با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر صنعت بیمه با دولت در زمان تدوین برنامه های توسعه اقتصادی و فصل بودجه ریزی، گفت: وجود کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی متشکل از مدیران و کارشناسان فنی شرکت های بیمه نشان می دهد سندیکای بیمه ساختاری قوی دارد و می تواند پیشنهادات خوبی برای پیشرفت صنعت بیمه کشور داشته باشد.

شرکت های بیمه برای شرایط فعلی اقتصاد برنامه ارائه نمایند

معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی با اشاره به سوابق خود در سازمان برنامه و بودجه و حضورش در تدوین سه دوره قانون برنامه توسعه کشور اضافه کرد: متاسفانه صنعت بیمه در زمان نگارش برنامه های توسعه و یا تدوین لایحه بودجه سالانه حضور قوی ندارد، در حالی که بانک ها نظرات خود را مطرح می نمایند ولی وقتی به فصل بیمه کشور می رسیم مسائل قابل توجهی مطرح نیست.

باقری با بیان اینکه هنوز صنعت بیمه با دولت ارتباط خوبی برقرار نکرده است، توضیح داد: بیمه بخشی است که باری بر دوش دولت نبوده و شاید از آن ناشی می گردد که می تواند مسائل خود را درون صنعت حل نماید اما به نظرم باید راهکارهای تقویت ارتباط دولت و صنعت بیمه آنالیز گردد و تعامل بیشتری صورت گیرد.

وی از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست که موضوعات مطرح گردیده در این جلسه را در قالب برنامه به دولت و معاونت بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه دهند و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید حل مسائل را جدی تر پیگیری کرد و برنامه آینده حرکت صنعت بیمه را تعیین کرد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: البته در مسیر توسعه صنعت بیمه باید از ظرفیت استارتآپ ها و جوانان استفاده گردد و ما به عنوان وزارت اقتصاد مشتاق همکاری و یاری هستیم ولی شرکت های بیمه توجه داشته باشند باید دلیل محکمی درباره برنامه ای که برای آینده ارائه می دهند نیز وجود داشته باشد.

باقری تاکید نمود که باید تعیین گردد که در آینده، صنعت بیمه می خواهد چه کارهایی انجام دهد و اضافه کرد: باید شرکت های بیمه برنامه های خود را برای آینده و در شرایط بحران اقتصادی کشور و راه چاره های خروج از آن اعلام نمایند.

وی اضافه کرد: وجود کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی متشکل از مدیران و کارشناسان فنی شرکت های بیمه نشان می دهد سندیکای بیمه ساختاری قوی دارد و می تواند پیشنهادات خوبی برای پیشرفت صنعت بیمه کشور داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 42

به "شرکت های بیمه برای شرایط فعلی اقتصاد برنامه ارائه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های بیمه برای شرایط فعلی اقتصاد برنامه ارائه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید