صف گوشت و مرغ باید برچیده گردد

به گزارش کتاب ارزان، استاندار کرمانشاه گفت: باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که صف ها برای دریافت اقلام تنظیم بازار از جمله گوشت و مرغ از بین برود.

صف گوشت و مرغ باید برچیده گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، هوشنگ بازوند در کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه که امروز (21 بهمن) برگزار گردید با اشاره به صف هایی که برای دریافت اقلام تنظیم بازار تشکیل می گردد، اضافه نمود: این صف ها کرامت انسانی را زیر سوال می برد، لذا باید به گونه ای در تنظیم بازار عمل کنیم که دیگر شاهد تشکیل این صف ها نباشیم.

وی ادامه داد: در خصوص گوشت قرمز که یکی از مهم ترین اقلام مورد احتیاج مردم است باید سهمیه به 50 تن در هفته افزایش پیدا کند و همین میزان نیز عمدتاً در مناطق فقیرنشین توزیع گردد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه توزیع گوشت برای خانوارهای کم بضاعت است، اظهار داشت: باید در عرضه این اقلام به خانوارهای مددجو بهزیستی و کمیته امداد توجه ویژه گردد.

بازوند بر لزوم توزیع گوشت در تعاونی های کارگری، بازنشستگان و کارمندی هم تاکید نمود و یادآور شد: این کار باعث می گردد گوشت به دست افرادی که واقعاً احتیاج دارند برسد و دیگر شاهد تشکیل این همه صف هم نباشیم.

وی اظهار داشت: البته در همه سیستم های یارانه ای و کوپنی همواره انحراف و فساد وجود دارد.

وی معتقد است، هم اکنون عمده افرادی که در صف های دریافت گوشت می ایستند، رستوران داران هستند.

استاندار کرمانشاه خواهان استفاده از ظرفیت قصابی ها برای عرضه گوشت تنظیم بازار شد و افزود: اگر ساز و کار مناسبی برای عرضه گوشت توسط واحدهای صنفی فراهم گردد، باید در اولویت عرضه قرار بگیرند.

بازوند اشاره ای هم به عرضه مرغ منجمد داشت و اظهار کرد: اینکه اکنون 20 تن مرغ منجمد در انبارها داریم سهمیه کمی است و باید هرچه زودتر 100 تن سهمیه دیگر وارد استان گردد.

وی گفت: این 20 تن که اکنون موجودی داریم نیز باید امروز توزیع گردد.

بازوند درباره میوه شب عید سال جاری نیز اضافه نمود: برای عید 788 تن پرتقال با افزایش 14 درصدی نسبت به سال گذشته و 428 تن سیب با افزایش 42 درصدی نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قرار است پرتقال تا سقف هزار تن و سیب تا سقف 650 تن افزایش پیدا کند، گفت: اگر بارفروشان استان می توانند تأخیر در دریافت یارانه ای که دولت بابت میوه شب عید می دهد را بپذیرند، می توانیم این میزان باقی مانده را از داخل استان خریداری کنیم.

استاندار کرمانشاه خواهان افزایش مراکز عرضه میوه شب عید در سطح استان و خصوصاً مناطق زلزله زده شد و اظهار کرد: در این شهرها نباید کمتر از 10 تا 12 مرکز عرضه داشته باشیم تا مردم برای خرید میوه شب عید با مشکل و کمبود روبرو نشوند.

استاندار کرمانشاه در خاتمه اجرای تمام تصمیمات کارگروه تنظیم بازار استان را ضروری دانست و تاکید نمود: اگر قرار باشد اینجا تصمیمی بگیریم و مدیران تهران آن را وتو نمایند، مسئولان مربوطه در استان باید مسئولیت خود را ترک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 147

به "صف گوشت و مرغ باید برچیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف گوشت و مرغ باید برچیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید