ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان سرآمد است

به گزارش کتاب ارزان، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیا گردی کشور گفت: داشته های گردشگری سیستان و بلوچستان به نسبت استان های دیگر سرآمد است.

ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان سرآمد است

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، توریستی و صنایعدستی سیستان و بلوچستان، روز 11 مردادماه 99، حرمت الله رفیعی در ملاقات با استاندار ضمن بیان این مطلب گفت: دولت و بخش خصوصی باید در کنار هم یاری نمایند تا چرخ توسعه جامعه با رونق بخش توریستی به گردش در بیاید.

او اضافه نمود: در سال های گذشته، هر هفته دو پرواز از تهران به مسقط داشتیم اما در سال گذشته 40 درصد پروازهای این راستا از مسقط به ایران می آمد که 95 درصد آن ورود توریست به کشور بود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان گردی کشور اضافه نمود: سال گذشته بالغ بر 35درصد، افزایش توریست ورودی از عمان به کشور داشتیم.

او بیان نمود: تفتان، کنارک، چابهار و غیره بخشی از ظرفیت های عظیمی است که می توانند تحولی عظیم در زمینه پیشرفت و توسعه استان ایجاد نمایند و مسئولان باید نگاه ویژه ای به این ظرفیت ها داشته باشند.

رفیعی گفت: به زودی تور آشناسازی با حضور رؤسای انجمن های دفاتر خدمات مسافرت هوایی کشور را در این استان برگزار می کنیم.

او گفت: ما با تمام توان آماده همکاری هستیم اما همت و همکاری مسئولان استان را می طلبد که بتوانیم با همکاری هم، توسعه استان را رقم بزنیم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان گردی با اشاره به اینکه امنیت سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است اما به گونه ای دیگر شناسانده شده، اظهار داشت: توریستی پیوند نسل ها را به دنبال دارد.

فرهنگ سازی با توسعه بخش توریستی

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این ملاقات اظهار کرد: جاذبه های طبیعی فراوان از شمال تا جنوب استان می تواند در توسعه توریستی مؤثر واقع گردد، وجود مردم خونگرم این استان یک مزیت عظیم است.

او اضافه نمود: زیرساخت های مورد احتیاج در این استان وجود ندارد که به نوعی آسیب به صنعت توریستی است.

موهبتی اظهار داشت: نبود راه آهن، عظیمراه و بُعد مسافت نقیصه عظیمی در بحث توریستی استان است اما مزیت های دیگری وجود دارد که شرایط مطلوب توریستی را برای یک توریست به وجود می آورد.

او گفت: در سیستان و بلوچستان به این صنعت آن طور که باید توجه نشده و آن قدر عقب ماندگی تاریخی وجود دارد که برای جبران این عقب افتادگی ها، کوشش و همکاری جدی بخش دولتی و بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به محدودیت شرایط بودجه و اعتبارات دولتی بیان کرد: پیگیر بودیم که معاونت توریستی را در استان راه اندازی کنیم اما در ساختار کشوری امکان پذیر نبود.

او اضافه نمود: در طرح جامع توسعه توریستی استان به دنبال توسعه توریستی آبی هستیم.

موهبتی در ادامه گفت: ظرفیتهای توریستی این فرصت را می دهد که فرهنگ سازی و انسان سازی کنیم.

او تأکید کرد: اگر بخش خصوصی کوشش کند و طرح ارائه دهد، برای اجرای برنامه های علمی حتماً حمایت و همکاری می کنیم.

رشد 100درصدی دفاتر خدمات توریستی

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراثفرهنگی، توریستی و صنایعدستی سیستان و بلوچستان در این ملاقات اظهار کرد: در حال حاضر 27 دفتر خدمات توریستی در استان فعالیت دارند که از سال 97 تا به امروز شاهد رشد 100 درصدی این دفاتر هستیم.

او گفت: از این تعداد 17 دفتر در زاهدان و مابقی در سطح شهرستان ها هستند و به زودی تعدادی مجوز دیگر برای راه اندازی دفاتر خدمات مسافرت هوایی در استان صادر می گردد.

جلال زایی اضافه نمود: این دفاتر عملکرد خوبی را به لحاظ سودآوری برای استان داشتند و تورهای مختلف داخلی و خارجی را وارد استان کردند.

او بیان نمود: به دنبال این هستیم تا توریستی دریایی را راه بیندازیم و به این منظور ضروری است همکاری و حمایت لازم صورت گیرد.

مدیرکل میراثفرهنگی، توریستی و صنایعدستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قرار است زیرساخت های لازم با همکاری منطقه آزاد فراهم گردد، گفت: این موضوع یکی از مطالبات فعالان اجتماعی استان و نیز توریستان داخلی و خارجی است.

او اضافه نمود: اکنون که فصل مونسون، یکی از پدیده های نادر جهان در چابهار است، نباید این بازه زمانی را از دست بدهیم و باید اقدام لازم را برای حضور توریستان فراهم کنیم.

جلال زایی اضافه نمود: اگر در استان صنعتی بتواند تحول ایجاد کند یقیناً صنعت توریستی است اما لازمه رشد این صنعت همکاری همه جانبه استاندار و مسئولان استان است.

در این ملاقات مسعود کرباسچی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی استان و رئیس کنسرسیوم توریستی ایران و پاکستان، کاپیتان گیتی پسند مشاور سازمان کشتیرانی کشور، مدیر هتل لیپار چابهار و یکی از سرمایهگذاران حوزه توریستی استان نیز حضور داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1180

به "ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان سرآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان سرآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید