عکس ، پاک کن گوگل یا سامسونگ؛ کدام یک بهتر عمل می نمایند؟

به گزارش کتاب ارزان، گجت نیوز نوشت: امروزه فناوری حذف اشیاء از عکس های گوشی بسیار پیشرفته به نظر می رسد، اما کدام برند سازنده گوشی این کار را بهتر انجام می دهد؟ پاک کن جادویی گوگل یا سامسونگ؟

عکس ، پاک کن گوگل یا سامسونگ؛ کدام یک بهتر عمل می نمایند؟

قابلیت پاک کردن اشیا یکی از جالب ترین ویژگی های فضای عکاسی در گوشی های هوشمند است که به شما امکان می دهد به راحتی اشیاء اضافی را از تصویر خود حذف کنید.

قابلیت حذف اشیاء اضافی از عکس موضوع تازهی نیست و در اوایل دهه 2010 شاهد برداشت های اولیه از این ویژگی بودیم. اما گوگل و سامسونگ هر دو حالت های نسل تازه را در چند سال اخیر به ترتیب به شکل پاک کن جادویی و پاک کن اشیاء در محصولات خود راه اندازی نموده اند.

حال این سوال مطرح می گردد که کدام یک از این ابزار بهتر و کاربردی تر است؟ برای پاسخ به این سوال، ما تعدادی عکس جمع آوری نموده و اشیاء اضافی آن ها را به وسیله ابزار پاک کردن اشیاء گوگل و سامسونگ، در گوگل پیکسل 7 پرو و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا پاکسازی کردیم.

مقایسه پاک کن تصاویر سامسونگ و گوگل

ابزار موجود در گوگل پیکسل 7 Pro با شناسایی اتوماتیک اشیایی که حضور آنها اضافی است و می توانند پاک شوند کار می نماید، سپس آنها را برجسته نموده و از شما می خواهد همه آنها را پاک کنید.

از طرف دیگر، ابزار سامسونگ سعی می نماید به طور اتوماتیک اشیایی را که می توان پاک کرد شناسایی کند، اما آنها را برجسته نمی نماید. با این حال، اگر ابزار سامسونگ واقعاً آن را شناسایی نموده باشد، می توانید روی صفحه ضربه بزنید تا به سرعت آن را پاک کنید.

هنگام استفاده از هر دو ابزار، یک بار به صورت پیش فرض و یک بار به صورت دستی تصاویر را برش زدیم تا مقایسه به رجحانن نحو انجام گردد.

پاک کردن اشیاء ساده از تصاویر

ما اولین مرحله برای مقایسه پاک کن جادویی گوگل در برابر سامسونگ را با پاک کردن اشخاص اضافی در تصاویر شروع کردیم.

Samsung object removal

Google Magic Eraser

Original

این کار طبیعتا نباید منجر به حذف فرد اصلی در تصویر گردد! بنابراین هر دو گوشی کار بزرگی برای تشخیص شخص اضافی از اصلی و حذف آن از عکس انجام دادند؛ اگرچه در محصول نهایی سامسونگ هنوز هم سایه کوچکی از شخص حذف شده دیده می گردد.

با این حال، تفاوت های عمده در جزئیات معین می گردد و هر دو حالت زمانی که می خواستیم پس زمینه دور (مثلاً خانه ها و توده های شن) را محتمل جلوه دهیم، دچار تزلزل شدند. با بیان این موضوع، رویکرد سامسونگ باعث می گردد که پس زمینه غیرطبیعی به نظر برسد.

برنده: با اختلاف کم گوگل برنده است.

Samsung object removal

Google Magic Eraser

Original

آزمایش بعدی ما که در نگاه اول نسبتاً ساده به نظر می رسد، در این گالری هنر خیابانی انجام می گردد. واضح ترین هدف برای حذف، شخصی است که در سمت راست عکس اصلی قرار گرفته است.

هر دو گوشی در اینجا نتایج خوب اما نه بی نقصی را ارائه کردند. هر دو پاک کن جادویی گوگل و سامسونگ، سایه ای معین را در جایی که فرد ایستاده بود، باقی گذاشتند. برای مشاهده دقیق تر روی هر دو تصویر زوم کنید.

بعلاوه می توانید کمی تاری در ناحیه ویرایش شده را مشاهده کنید، در این هنگام رجحان تصویر نهایی گوگل نسبت به سامسونگ کاملا واضح است. هر دو ابزار به میزان کافی هوشمند بودند تا خطوط روی زمین را پس از حذف تکرار نمایند، اما پاک کن جادویی گوگل در اینجا نتایج واضح تری ارائه کرد.

بعلاوه شایان ذکر است که پاک کن جادویی گوگل شخص را به خوبی در تصویر تشخیص داد و به دقت آن را پاک کرد. اما سامسونگ شخص را به دقت تشخیص نداد و فقط از ما خواست که او و تکه ای از آثار هنری را در یک حرکت حذف کنیم.

برنده: با اختلاف زیاد، گوگل برنده است.

Samsung object removal

Google Magic Eraser

Original

آخرین مقایسه ما در حالت سختی اولیه تصویری از یک جت نظامی با هواپیمای جت در حال پرواز در پیش زمینه است. هیچ کدام از این ابزار نباید در تشخیص هواپیمای جت مسئله ای داشته باشند؛ زیرا در آسمان صاف به راحتی قابل تشخیص است.

هر دو گوشی عملیات حذف را با پیروزیت پشت سر گذاشتند؛ اگرچه بزرگ نمایی تصاویر نهایی لکه های کمرنگی را در ناحیه ویرایش شده هر دو عکس نشان می دهد. اما این لکه در تصویر سامسونگ راحت تر دیده می گردد.

برنده: بازهم گوگل

حذف اشیاء از تصاویر چالش برانگیز

در مراحل قبل هر دو ابزار نتایج نهایی قابل قبولی را ارائه دادند، اما در خصوص تصاویر چالش برانگیزتر چطور عمل خواهند کرد؟

Samsung object removal

Google Magic Eraser

Original

دور بعدی آزمایش ما با این عکس قدیمی که از پلی بر روی یک صخره گرفته شده شروع می گردد. آیا پاک کن جادویی گوگل و پاک کن اشیاء سامسونگ می توانند طوری عکس ها را ادیت بزنند که انگار کسی آنجا نبوده است؟

در این مرحله، هیچ یک از این ابزار بی عیب و نقص عمل نکردند. پاک کن جادویی گوگل سعی کرد نرده های پل را پس از حذف شخص دوباره به تصویر اضافه کند، اما کار او زیاد تمیز در نیامد و توازن را به هم زد. از طرف دیگر، ابزار حذف اشیاء سامسونگ یک لکه تار بر جای گذاشت که بدون بزرگنمایی نیز قابل مشاهده است.

برنده: گوگل

Samsung object removal

Google Magic Eraser

Original

یکی دیگر از تصاویر چالش برانگیز که با حفظ توازن در عکس سر و کار دارد، این سطل زباله در کنار یک اثر هنری است. در این مرحله، ما مشتاق بودیم ببینیم که هر ابزار چگونه تقاطع خطوط کاشی کف را بازیابی می نماید.

هر دو ابزار پاک کن جادویی گوگل و سامسونگ کار خود را به خوبی برای ناپدید کردن سطل بدون جا گذاشتن سایه یا لکه انجام دادند، اما رویکرد آنها در حذف، نتیجه بسیار متفاوتی ایجاد کرد.

تصویر نهایی گوگل پیکسل تقریبا غیرطبیعی و غیر متوازن جلوه می نماید، در حالی که سامسونگ پیروز شد خطوط ایجاد شده به وسیله کاشی های روی زمین را به هم متصل کند.

ناحیه جایگزین شده به وسیله سامسونگ در مقایسه با محیط اطراف بسیار بی کیفیت شد، اما من ترجیح می دهم پس زمینه ویرایش شده با وضوح پایین داشته باشم تا یک تصویر غیرطبیعی با وضوح بالا.

برنده: سامسونگ

Samsung object removal

Google Magic Eraser

Original

مقایسه بعدی ما در خصوص حذف یک شی نیست. در عوض، ما قصد داریم یک پرتو نور بنفش را حذف کنیم که بخشی از صورت گربه را پنهان نموده است. ابزار پاک کن جادویی گوگل در برابر سامسونگ در اینجا رجحان داشت و کار هوشمندانه ای برای پر کردن خز زیر گوش و از بین بردن هر گونه اثری از پرتو نور انجام داد.

در مقابل، ابزار پاک کن اشیاء سامسونگ جایگزینی خز حذف شده را به صورت غیرطبیعی انجام داد و هنوز پرتوهایی از نور بنفش در تصویر قابل رؤیت است.

بعلاوه جالب است ببینید که چگونه هر دو ابزار روینمودهای مختلفی برای پر کردن ناحیه چشم راست داشتند و هر دو در نهایت کمی عجیب به نظر می رسند.

برنده: گوگل

Samsung-object-removal

Google-Magic-Eraser

Original

و اما یکی از سخت ترین مراحل برای این دو ابزار؛ تشخیص خودروهای موجود در تصویر می تواند برای پاک کن جادویی گوگل و پاک کن حذف اشیاء سامسونگ بسیار چالش برانگیز باشد. از طرف دیگر، این ابزار به صورت کلی برای حذف افراد و اشیاء بسیار کوچکتر در نظر گرفته شده اند.

پاک کن جادویی گوگل این کار را کاملاً خراب کرد و پس زمینه را با یک جاده و خط کشی جایگزین کرد و در نهایت یک تصویر غیرطبیعی تحویل داد. از طرف دیگر، با اینکه سنگ های پس زمینه جایگزین سامسونگ بسیار عالی نیستند و به طور قابل توجهی تارتر از محیط اطراف هستند، اما همانطور که قبلاً گفته شد ما ترجیح می دهیم یک پس زمینه تار داشته باشیم تا یک پس زمینه غیرطبیعی.

برنده: سامسونگ

Samsung object removal

Google Magic Eraser

original

عکس نهایی ما این کافه زیبا در پاریس است که با گل های فراوان تزئین شده است. ما در پی خلاص شدن از شر افراد حاضر در این عکس هستیم. پس زمینه شلوغ قطعاً اوضاع را برای ابزار حذف اشیاء پیچیده خواهد نمود.

خبر خوب این است که هم ابزار گوگل پیکسل 7 پرو و هم سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، به طور اتوماتیک و به خوبی افراد مزاحم در تصویر را تشخیص دادند. اما پس از حذف نتیجه زیاد جالب نشد.

گوگل چمدان قرمز رنگ را در تصویر رها نموده، در جایگزینی غرفه های سمت راست پیروز نبوده و منوی سمت چپ را به اشتباه تار نموده است.

از طرف دیگر، پاک کن سامسونگ لکه های قابل توجهی را در جایی که فرد سمت چپ قبلاً حضور داشت، از خود برجای گذاشت و بعلاوه رویکردی با وضوح پایین برای پر کردن جاهای خالی ارائه کرد. با این وجود تصویر نهایی سامسونگ قابل قبول تر از پاک کن جادویی گوگل می باشد.

برنده: سامسونگ

در نهایت، کدامیک از این ابزار بر دیگری رجحان دارد؟

هر دو ابزار گوگل و سامسونگ دارای قابلیت پاک کردن اشیاء به صورت حرفه ای در تلفن های خود هستند. این ویژگی نسبت به سال های گذشته به ابزاری قدرتمند تبدیل شده است که می توانید از آن برای ادیت انواع عکس ها بهره ببرید. بعلاوه رویکرد متفاوت پاک کن جادویی گوگل و سامسونگ برای جایگزینی پس زمینه بسیار جالب است.

همانطور که ذکر شد، پاک کن جادویی گوگل در بیشتر مراحل برنده مقایسه بوده و نسبت به سامسونگ رجحان دارد. اما هر دو ابزاری ارزشمند هستند که کاری با کیفیت به شما تحویل می دهند. از طرف دیگر، پاک کن اشیا سامسونگ در تطبیق بعضی از انواع الگوها از پاک کن جادویی ماهرتر است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2241

به "عکس ، پاک کن گوگل یا سامسونگ؛ کدام یک بهتر عمل می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، پاک کن گوگل یا سامسونگ؛ کدام یک بهتر عمل می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید