فکری: طرفداران استقلال خادمان را از خائنان جدا نمایند، نساجی خانه اول من است، بازیکن 21 میلیاردی نداریم

به گزارش کتاب ارزان، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، قرارداد هیچکدام از بازیکنان ایرانی تیمش 21 میلیارد تومانی نیست.

فکری: طرفداران استقلال خادمان را از خائنان جدا نمایند، نساجی خانه اول من است، بازیکن 21 میلیاردی نداریم

به گزارش خبرنگاران، محمود فکری که میهمان برنامه فوتبال برتر بود، درباره حضورش در استقلال و شرایط این تیم گفت: سال 86 زمانی که بازی می کردم اولین تجربه مربیگری را پشت سر گذاشتم. آن موقع مسئولان باشگاه شیرین فراز با مربی وقت شان به مشکل خورده بودند و بعد از جدایی او برای چند بازی سرمربی این تیم من بودم. سال بعد و زمانی که استقلال فصل را با مرحوم ناصر حجازی آغاز نموده بود، در اواخر فصل به همراه امیر قلعه نویی به این تیم برگشتم.

وی اضافه نمود: بار دیگر به شیرین فراز رفتم و سال بعد آن دستیار پرویز مظلومی در استقلال شدم. سال بعد دستیار صمد مرفاوی در مس کرمان بودم. مقطعی در صبای قم بودم و مجدداً با قلعه نویی به استقلال برگشتم. بعد از آن سرمربی شهرداری جویبار در لیگ دسته دوم شدم و سال خوبی را سپری کردم. نفت مسجدسلیمان، شاهین شهرداری بوشهر، خوشه طلایی ساوه، آلومینیوم اراک و نساجی مازندران نیز تیم هایی بودند که سرمربی آنها بودم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اعلام نمود: به هر قیمتی دوست ندارم اصولم را زیر پا بگذارم، حتی اگر تیمم شرایط رسیدن به قهرمانی داشته باشد. دوست ندارم به هر قیمتی یک جا بمانم. بنابراین، دوست ندارم اصولم زیر سؤال برود.

فکری در مورد اینکه بعضی بازیکنان خیلی زود وارد چرخه مربیگری می شوند، توضیح داد: مربیگری مثل دوران بازیگری است، همانطور که از در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان بازی می کنیم و به عظیمسالان می رسیم، مربیگری هم همینطور است و باید پله پله جلو برویم. تجربیاتی که در مربیگری به دست می آوریم در بازیگری کسب نمی گردد. اینکه سریع پس از دوران بازیگری وارد سرمربیگری شویم، اذیت خواهیم شد.

وی درباره جدایی اش از نساجی مازندران یادآور شد: دوست داشتم آمدنم به استقلال قشنگ باشد. زمانی که به نساجی آمدم خودشان گفتند به جای دیگر فکر نکن، اما اگر استقلال تو را خواست یاریت می کنیم. با حدادیان و امیری سال های سال است که رفاقت داریم و به همین دلیل اعتماد کردیم. خدا را شکر در 10 بازی که راهنمایی نساجی را بر عهده داشتم نتایج خوبی به دست آوردیم. پس از اینکه لیگ تمام شد، یکی از گزینه های استقلال شدم. تمام لحظاتی که قصد رفتن به استقلال داشتم آنها را در جریان مذاکرات قرار می دادم که مثلاً امروز قرار است با آقای خلیل زاده جلسه داشته باشم. نمی دانم چه اتفاقاتی افتاد که راستا به سمت خوبی پیش نرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سرمربی تیم فوتبال استقلال اعلام نمود: من از نساجی به استقلال آمدم. نساجی خانه اول من است. دوست داشتم مثل دوران بازیگری برای مربیگری هم از نساجی به استقلال بیایم و به نوعی رابطه ماورایی بین من، نساجی و استقلال وجود دارد و آن را مقدس می بینم. الان هم اتفاقات بدی نیفتاده است. دو راه وجود دارد، یا باشگاه نساجی از من شکایت کند یا مذاکراتی بین نساجی و استقلال انجام گردد.

فکری در واکنش به یادآوری این موضوع که گفته بود حاضر است خانه اش را بفروشد تا مطالبات باشگاه نساجی را تأمین کند، گفت: استقلال نباید غرامت من را بدهد. داستان قراردادم با نساجی رفاقتی بوده است. حدادیان انسانی بامعرفت و خیر است و هر چقدر تعریف کنم، کم است. از من برای رضایت نامه هفت میلیارد تومان خواستند، در صورتی که شکایت نمایند سه و نیم میلیارد باید بدهم، شاید بحث قرارداد همکارانم را هم حساب نموده اند. اگر قرار باشد هفت میلیارد بدهم، باید خانه ام را بفروشم.

وی در مورد جذب بازیکنان جدید در زمانی که استقلال سرمربی نداشت، گفت: با توجه به اینکه فرهاد مجیدی از استقلال رفت و مجید نامجومطلق آمد، باید در این زمان برای جذب بازیکن اقدام می کردند. به نظرم مسئولان استقلال کار خوبی کردند، چون زمان از دست می رفت. بازیکنان توانمندی را دیدم و شنیدم طلب وینفرد شفر را نیز داده اند تا اینها بتوانند قراردادشان را ثبت نمایند. بازیکنی که می خواهد به استقلال بیاید باید کیفیت آن مشخص باشد. برای مثال به هر مربی بگویید رشید مظاهری را می خواهی، نه نمی گوید، چون دروازه بان ملی پوش است. اگر قرار بود از جذب این بازیکنان راضی نباشم، نباید مسئولیت را قبول می کردم. نمی خواهم بهانه بیاورم. مسائل استقلال از درون خودش است و مشکل بازیکنان نیستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه نمود: استقلال سال گذشته یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ بود و یکسری مسائل پیش آمد که نتیجه نگرفت. سال جاری برای یکسری از مسائل باید صبوری کرد. طرفداران هم باید صبوری نمایند و خادمین را از خائنان شناسایی و آنها را جدا نمایند.

فکری در مورد اینکه ظاهراً شفر درخواست پرداخت پول پسرش را نموده است، گفت: جا دارد از خلیل زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال و دیگر اعضا تشکر کنم که با تمام وجود کوشش می نمایند. پنج شش ماه اخیر سخت ترین سال های استقلال بودند. اگر شفر پول پسرش را بخواهد باشگاه باید به فیفا برای پرداخت مطالبات شفر نامه ارسال کند. از زمانی که به استقلال آمدم فضای خوبی را دیدم و کسی کاری را به نام خودش نمی زند. منیت ها را کمتر می بینم. برای موفقیت تیم اینطور نیست که بگوییم فکری خوب کار نموده است یا دیگری. همه ما یک تیم هستیم.

وی راجع به جذب محمد نادری توضیح داد: نادری یکی از بازیکنان خوب ماست و با توجه به مسائلی که در سمت چپ داشتیم امیدوارم بتواند به ما یاری کند. در مورد فشارهایی که روی این بازیکن وجود خواهد داشت باید بگویم چون بازی ها بدون تماشاگر برگزار می گردد بحث فشار تماشاگر کمتر است و بیشتر در فضای مجازی فشار خواهد بود. خودش باید این مسائل را کنترل کند. از عظیم های تیم خواسته ام که یاری نمایند تا نادری بتواند در تیم جا بیفتد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این موضوع که قرارداد یک بازیکن استقلال 21 میلیارد تومان است، گفت: بازیکن 21 میلیاردی نداریم و شاید بحث شیخ دیاباته باشد که قرارداد او دلاری است. کل قرارداد نساجی از بازیکنان تا کادر فنی 10 تا 12 میلیارد تومان بود ، اما در تیم های عظیمی مثل بارسلونا و رئال مادرید می بینیم یک بازیکن اندازه یک تیم ته جدولی ارزش دارد. هر بازیکنی که به استقلال و پرسپولیس می آید به خودی خود مبلغ قراردادش بالا می رود. قرارداد یکسری از بازیکنان که قرارداد داشتند بالا بسته شده و زیاد است. من هم به عنوان سرمربی وقتی یک میلیارد بیشتر می خواهم شاید مدیری قبول کند. در اینجا باید مدیر جوابگو باشد. بحث این قراردادها الان برای ما یک چالش شده است و اگر بخواهیم قراردادها را کم کنیم ممکن است به بازیکن آسیب برسد و از آن طرف باشگاه هم به سختی می تواند پرداختی داشته باشد.

فکری درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر هم اعلام نمود: در بازی های تدارکاتی پروتکل های بهداشتی به نسبت بازی های رسمی کمتر رعایت می گردد. اگر بازی های لیگ عقب بیفتد کرونا از بین نمی رود و بهتر است لیگ برگزار گردد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه در مورد جدایی کادر پزشکی این گفت: استقلال سال سختی را گذرانده بود. استقلال در آسیا نتیجه نگرفته و همه اعصاب شان خراب بود. وقتی به عنوان سرمربی این تیم معرفی شدم بلافاصله از کادر پزشکی عذرخواهی کردم و از همه خواستم به یکدیگر احترام بگذارند. سوءتفاهمی به وجود آمده بود، اما هر کاری می کنیم دلخوری کادر پزشکی کمتر گردد، کوتاه نمی آیند. من با دکتر نوروزی رفت و آمد خانوادگی دارم. او برای استقلال زحمت کشیده است و باید قسمتی از باشگاه را به نام او بزنند! خودم از سیدحسین حسینی خواستم و تلفن را به او دادم تا با کادر پزشکی صحبت نموده و عذرخواهی کند و انرژی کمتری از ما گرفته گردد، اما متأسفانه این مسئله در حال حاضر بیشترین انرژی را از من گرفته است. دو روز است که کادر پزشکی جدید آمده اند، اما از نوروزی و همکارانش خواستیم که بمانند. بچه ها دوست دارند عذرخواهی نمایند و نگاه قشنگی به این قضیه دارند.

فکری ادامه داد: مسئله ای بوده است که دو طرف مقصر بوده اند. از بازیکنان خواستیم عذرخواهی نمایند، اما کادر پزشکی کوتاه نیامد. از نوروزی که یک استقلالی است خواهش کردیم، اما خواهش ما را قبول نکرد.

وی در واکنش به شایعه جدایی سیدحسین حسینی از استقلال و بحث مشکل رشید مظاهری گفت: حسینی حفظ می گردد و هیچ بازیکنی را از دست نمی دهیم. درباره مظاهری تا جایی که می دانم رأی کمیته مشخص شرایط به سود او صادر شده است. شاید بحث دیگر این باشد که خود مظاهری بخواهد از تراکتور شکایت کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکن دیگری جذب خواهند کرد یا نه، گفت: بازیکن لیگ رجحان نمی توانیم جذب کنیم، اما اگر بازیکن آزاد باشد یا گزینه ایرانی که جزو سهمیه لیگ رجحان نباشد، می توانیم اضافه کنیم.

فکری در مورد اینکه آیا قصد جذب محسن مسلمان را دارند یا نه، توضیح داد: هنوز نه، اما می توانیم روی آن فکر کنیم. از مهدی عبدیان و علی نامداری که در بحث نقل وانتقالات یاری کردند، تشکر می کنیم. با علی کریمی خودم صحبت کردم و اگر ایران می ماند در استقلال بازی می کرد، اما مبلغ قراردادش با تیم قطری بالا بود و امیدوارم سال های بعد به استقلال بیاید.

وی درباره اینکه گفته شده است محمد نادری شخصاً پول رضایت نامه اش را می پردازد، گفت: باشگاه در این زمینه به او یاری می نماید، اما بحث قرارداد به این شکل بوده است که نادری خودش رضایت نامه اش را از باشگاه بلژیکی بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد شایعه درگیری اش با وریا غفوری یادآور شد: قبل از اینکه به استقلال بیایم هر کسی را می دیدم از رفتار بد بازیکنان صحبت می کرد و می گفتند بعضی بازیکنان گستاخ شده اند، اما خودم اینها را بازیکنان خوش قلبی دیدم. به وریا گفتم فضایی ایجاد نموده اند که حتی قومیت شما را هم زیر سؤال برده و بگویند مثلاً نمودها دعوایی هستند، در صورتی که نمودها آدم هایی مهربان، صاف و ساده هستند. با قومیت های دیگری مثل لرها زندگی کردم و آنها هم مهربان هستند. البته یکسری از استقلالی ها بدشان نمی آمد وارد این ماجراها و مسائل حاشیه ای شوند، مثل بحث کادر پزشکی.

فکری در مورد بحث اضافه یا جدا شدن دستیارانش توضیح داد: سیروس دین محمدی نتوانست با ما ادامه دهد و شاید یک نفر دیگر اضافه گردد. البته آقای دفتری آمده است که احتیاج داریم با هم بیشتر آشنا شویم.

وی در واکنش به طرح این موضوع که برخلاف چهره خشنی که دارد، اما مهربان است، گفت: اتفاقاً بعضی ها به خواهر همسرم گفته بودند که خواهرت چطور با این فرد خشن زندگی می نماید و گویا هر شب او را کتک می زند که پاسخ داده بودند محمود برخلاف چهره خشنی که دارد قلبش مهربان است!

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه استقلال در سرانجام فصل در چه جایگاهی قرار می گیرد، گفت: قرار نیست استقلال در رده های پایین قرار بگیرد و باید تا روز آخر مدعی باشد. ما هم کوشش می کنیم این اتفاق بیفتد و به قهرمانی برسیم. استقلال هر شکلی بسته گردد باید نگاهی به قهرمانی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1326

به "فکری: طرفداران استقلال خادمان را از خائنان جدا نمایند، نساجی خانه اول من است، بازیکن 21 میلیاردی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکری: طرفداران استقلال خادمان را از خائنان جدا نمایند، نساجی خانه اول من است، بازیکن 21 میلیاردی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید