تصمیم هیات رئیسه فوتبال شبهه برانگیز است، انصاریفرد باید جواب بدهد

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، مهدی علی نژاد ظهر که چند ماهی است معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش را برعهده گرفته است، امروز آدینه با حضور در برنامه ورزش و مردم به تشریح آخرین شرایط ورزش پرداخت.

تصمیم هیات رئیسه فوتبال شبهه برانگیز است، انصاریفرد باید جواب بدهد

اقدامات ستاد پیشگیری کرونا در ورزش

از 30 بهمن که اعلام کرونا در ایران شد ما روز دوم اسفند ستاد را تشکیل دادیم و تصمیماتی را گرفتیم که تیم هایی که در کوران سهمیه دریافت بودن تا چهارم اسفند از ایران خارج کنیم. چون پیش بینی کردیم که شرایط ایجاد خواهد شد که ایرانی ها برای خروج از کشور مشکل پیدا خواهند کرد. با شمشیربازی و ژیمناستیک تماس گرفتیم که به ایران نیایند. این اولین تدبیر ما بود که برای کسب سهمیه ها اتخاذ کردیم. شمشیربازی سهمیه تیمی گرفت و عباسعلی هم در کاراته سهمیه گرفت و بوکسورهای ما هم دو سهمیه دریافتد. اینها ناشی از همین تدبیر بود.

تعطیلی 28 هزار باشگاه خصوصی

بعد از آن در ابعاد همگانی و قهرمانی آنالیز هایی صورت گرفت و اقداماتی انجام داد و با ضدعفونی کردن اماکن و سایر موارد. بعد هم در خصوص مسابقات تصمیم گیری شد و اول بدون تماشاگر برگزار گشت و بعد هم کلاً تعطیل شد. 28 هزار باشگاه خصوصی را هم تعطیل کردیم. این تصمیمات براساس اتفاقات روز انجام شده است. الان هم در کشورهای مختلف همین روش را پیاده می نمایند.

فقط ژیمناستیک در مسابقات است

اردوهای تدارکاتی را هم تا جایی که توانستیم عقب انداختیم. خوشبختانه مسابقات کسب سهمیه در کشورهای مختلف هم لغو شد و این به ما یاری کرد. الان فقط ژیمناستیک را داریم که در باکو هستند و تا سرانجام فروردین ماه کارشان تمام می گردد. تا آخر فروردین کسب سهمیه نداریم. برای همین دیگر اردو نداریم. فقط قایقرانی شش نفر هستند که در قرنطینه هستند.

پیش بینی در خصوص المپیک

الان صداهای مختلفی شنیده می گردد. کمیته بین المللی المپیک تاکید نموده که تعویق مسابقات جزو برنامه های ما نیست. اما کرونا شرایطی را در اروپا ایجاد نموده است که ناچارند تصمیم جدیدی بگیرند. مشکل خود المپیک نیست بلکه کسب سهمیه است که زمانی در اختیار ورزشکاران قرار نمی دهد. ممکن است که هر تصمیمی در خصوص کسب سهمیه بگیرند.

تعداد سهمیه ها بیشتر از المپیک ریو

پیش بینی این است که اواسط اردیبهشت از این شرایط خارج شویم. ما تا الان 50 سهمیه کسب نموده ایم البته هنوز سهمیه های زیادی مانده است. شش کشتی، دو وزنه برداری، کاراته، قایقرانی، ژیمناستیک و … هنوز شانس کسب سهمیه دارند. در دوره قبل 61 سهمیه داشته ایم. با توجه به اینکه این دوره ما دو رشته تیمی کسب سهمیه داشته اند پیش بینی ما این است که تعداد ورزشکاران ایران نسبت به دوره گذشته بیشتر گردد.

قضاوت در خصوص مدال آوری زود است

قضاوت در خصوص میزان مدال آوری ورزشکاران زود است. البته فدراسیون ها پیش بینی خودشان را اعلام نموده اند اما نمی گردد در این مورد قضاوت کرد. خصوصاً اینکه تکلیف کشوری مثل روسیه هم برای حضور در المپیک مشخص نیست. بودن یا نبودن آنها می تواند ارزیابی ما را تغییر دهد. باید صبر کنیم که ببینم شرایط چطور می گردد.

سه فدراسیون را آماده بودیم که انتخابات شان را برگزار کنیم. در خصوص تنیس تایید صلاحیت ها نرسید و به همین خاطر هنوز برگزار نشده است. با صحبت هایی که نموده ایم احتمال در دو روز آینده نتیجه تایید صلاحیت ها خواهد آمد. الان یک نفر از نامزدها باقی مانده است. اگر این هم بیاید برای آخر فروردین انتخابات این فدراسیون را هم برگزار خواهیم کرد.

هیچ ورزشکاری کرونا نگرفته است

تا اینجای کار هیچکدام از ورزشکاران حرفه ای ما به بیماری کرونا مبتلا نشده اند. البته دو پیشکسوت کاراته این بیماری را گرفته اند که شرایط خوبی دارند و جای نگرانی نیست. این دو پیشکسوت کاراته اهل قم بودند. با این حال هیچ ورزشکار حرفه ای تا به امروز به این ویروس مبتلا نشده است.

پاسخ به ابهامات انتخابات دوومیدانی

جامعه دوومیدانی از ما تشکر نموده است بابت برگزاری این انتخابات. جامعه یک ورزش ورزشکاران آن رشته هستند که هویت آن رشته است. از استوری هایی که گذاشته اند معلوم است که راضی بودند و دفاع کردند از برگزاری این انتخابات. دوومیدانی در المپیک حضور دارد و برای ما اهمیت دارد. اگر به علت کرونا این انتخابات را برگزار نمی کردیم طبیعی بود که به زمان دیگری رخ می داد.

نمی توانستیم انتخابات را برگزار نکنیم

ما در شرایط خاصی بودیم و تصمیمات ویژه ای برای کل کشور گرفته می گردد. بودجه کشور برای اولین بار در صحن مجلس آنالیز نشد. بسیاری از تصمیماتی که در خصوص کرونا گرفته می گردد از قواعد طبیعی عبور نموده است. بعضی مصوبات محرمانه وجود دارد که از بعضی قوانین عادی عبور نمایند. ما نمی توانستیم برگزار نکنیم. اگر این اتفاق می افتد می رفت تا شهریور یا مهر ماه. یعنی باید المپیک را در بلاتکلیفی برگزار می کردیم.

یک رئیس هیات را با فاکس شرکت دادیم

ما از کسانی که دعوت کردیم و تشریف آوردند یا رئیس هیات بوده اند و یا معرفی نامه هیات رئیسه و یا رئیس هیات بوده است. ما براساس همین مستندات انتخابات را برگزار کردیم. خیلی ها علاوه بر رئیس هیات، نامه مدیرکل هم بوده است. این مستندات را به نهادهای نظارتی ارائه نموده ایم. در خصوص یک رای گفته می گردد که فاکس شده است. این همان موردی است که عرض می کنم که خود رئیس هیات عنوان نموده مشکوک به کرونا است. ما باید تصمیم منطقی می گرفتیم. این جزو اختیار وزارتخانه است که در این شرایط خاص تصمیم بگیرد. ما رای را غیر حضوری دریافت کردیم و انتخابات را برگزار کردیم.

نهادهای نظارتی ورود نموده اند

بعضی روسای هیات ها که به انتخابات نیامدند به ما اعلام نموده اند که بعضی نامزدها از آنها خواسته اند تا در مجمع حضور نداشته باشند. این از طرف یک نامزد هم نبوده و چند نامزد این درخواست را نموده اند. نهادهای نظارتی به این موضوع ورود نموده اند و در حال آنالیز این شرایط هستند. وزارت ورزش این بار واقعا در خصوص انتخابات دوومیدانی طرف نامزد خاصی نبود.

ماجرای انتخابات فدراسیون فوتبال

نامه ای از سوی فیفا آمده بود که گفتند بعضی موارد اساسنامه را قبول ندارند. در خواست نموده بودند که انتخابات برگزار نگردد. فدراسیون پاسخ این نامه را داد و گفت که ما چند دوره با همان اساسنامه سال 90 انتخابات را برگزار کردیم. فیفا این موضوع را نپذیرفت و در نامه جدیدی که فرستاد موارد جدیدی را مطرح نمود که یکی از آنها این بود که متن نسخه فارسی و انگلیسی مغیر است. این هم عجیب بود و هم خطرناک.

تصمیم هیات رئیسه فوتبال شببه برانگیز است

روز پنجشنبه آگاه شدیم که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام نموده است که انتخابات را برگزار می کنیم. این جلسه شائبه برانگیز است. عنوان شده که این جلسه حد نصاب نرسیده است یا اینکه امضای هیات رئیسه را بعدا گرفته اند. ممکن بود که فیفا این اجازه برگزاری را تا آدینه شب بدهد. این تصمیم هیات رئیسه شبهه برانگیز است.

طرح یک پرسش در خصوص مسئولان فعلی

اساسنامه فدراسیون فوتبال مورد تایید نیست و فیفا می گوید حق ندارید انتخابات را برگزار کنید. اگر اینطور است اینهایی که با این اساسنامه انتخاب شده اند تکلیف شان چه می گردد؟ باید فدراسیون فوتبال را چطور اداره کرد از این به بعد؟

دخالت دولت ها در امور ورزش از سوی همه رد شده است اما همراهی و همکاری با فدراسیون ها از سوی دولت ها توصیه شده است. اصولا قرار بر همکاری است. اما همکاری با دخالت متفاوت است.

بازنشسته ها قطعا شرکت نمی کردند

مطمئن باشید اگر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می شد، بازنشسته ها نمی توانستند در این انتخابات شرکت نمایند. بسیاری از مدیران ورزش به خاطر همین قانون تغییر نموده اند. رئیس فدراسیون قطعا مشمول می گردد اما در خصوص نواب رئیس ابهاماتی وجود دارد. بعضی می گویند نواب رئیس هم شغل به حساب می آیند و نباید در انتخابات شرکت نمایند.

ورود فیفا را به فال نیک می گیریم

ورود فیفا را به فال نیک می گیریم. سوال دارم که الان این اساسنامه طبق چه اصولی باید تغییر کند. بالاخره الان احتیاج به یک همکاری عظیم داریم. اگر این همکاری شکل بگیرد می توانیم یک اساسنامه خوب داشته باشیم که اشکالات گذشته را نداشته باشیم. اساسنامه فیفا می گوید که طبق قانون 60 سوئیس شکل گرفته است. فدراسیون فوتبال ایران بر اساس کدام قانون شکل گرفته است؟ قانون سال 83.

با همکاری و عقلانیت مشکل حل خواهد شد

وزارت ورزش قواعد بین المللی را رعایت خواهد نمود و از حقوق حاکمیتی خودش هم رعایت می نماید و کوتاه نخواهد آمد. قطعا ما همراهی خواهیم کرد. بسیاری از مسائل با مصاحبه و رایزنی در آینده حل خواهد شد و قطعا با حل شدن این مسائل ما انتخابات خوبی را خواهیم داشت. همه طرف های موضوع باید با مصالح ملی پیش بروند. اگر این پختگی و عقلانیت وجود داشته باشد مسئله ای پیش نخواهد آمد. من با مجموعه هیات رئیسه همراه بودم اما الان این نامه های فیفا شرایط را متفاوت نموده است.

ماجرای واگذاری استقلال و پرسپولیس

جزئیات این موضوع را حضور ذهن ندارم چرا که مسئولیت با آقای تقی زاده است و اشراف خوبی دارند. اما باید مقدماتی فراهم می شد که منجر به تشکیل مجمع می شد. خوشبختانه مجامع تشکیل و گزارش حسابرسی تایید شد. دو استادیوم به آنها واگذار شد که افزایش سرمایه دادند. با همکاری که با سازمان خصوصی سازی انجام می گردد امیدواریم بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم.

بین انصاریفرد و هیات مدیره اختلاف نظر بود

اختلافاتی بین هیات مدیره و مدیرعامل بود که نهایتا منجر به استعفای آقای انصاریفرد شد. هیات مدیره سرپرست گذاشت و بزودی مدیرعامل را انتخاب خواهند کرد. مشکل خاصی نیست. شرایط باشگاه مثل گذشته ادامه کار خواهد داد. نگرانی از این بابت نداریم. این اختلاف نظرها پیش میاید. البته سوالاتی هم هست که هیات مدیره پرسیده است که مدیرعامل سابق هم جواب خواهند داد. پرسپولیس عظیمتر از افراد است و با آمدن و رفتن افراد بالا و پایین نخواهد شد.

من هیچ عنوان نظر آقای انصاریفرد را تایید نمی کنم. اگر جابجایی انجام شده است توسط خود هیات مدیره انجام شده است. در شان ما نیست که به این مسائل ورود کنیم. آنها خودشان باید جوابگوی اعمالشان باشند. اگر ما بخواهیم به جزئیات ورود کنیم که دیگر آنها نمی توانند کارشان را بنمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 883

به "تصمیم هیات رئیسه فوتبال شبهه برانگیز است، انصاریفرد باید جواب بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم هیات رئیسه فوتبال شبهه برانگیز است، انصاریفرد باید جواب بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید