رضایی: صلح و پیشرفت بدون قدرت طلبی و زیاده خواهی آمریکا بیشتر برای جهانیان در دسترس خواهد بود

به گزارش کتاب ارزان، معاون مالی رئیس جمهور بر ضرورت تعامل و همکاری مجالس ایران و نیکاراگوئه در راستای قانون گذاری و تسهیل شرایط در راستا توسعه همکاری ها و روابط دو کشور تأکید کرد.

رضایی: صلح و پیشرفت بدون قدرت طلبی و زیاده خواهی آمریکا بیشتر برای جهانیان در دسترس خواهد بود

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران، محسن رضایی معاون مالی رئیس جمهور روز سه شنبه به وقت محلی در ملاقات گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه، گفت: تاریخ انقلاب و مبارزه با امپریالیسم و استعمار در ایران و نیکاراگوئه شباهت ها و قرابت زیادی نسبت به هم دارد.

وی با ابراز در این شرایط که دشمنان همه توان خود را علیه ملت های مقاوم به کار بسته اند، باید کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشیم، گفت: دشمنان ملت های مقاوم باید بدانند که ما همیشه کنار هم هستیم و آنها نمی توانند با توطئه و تحریم به اهداف خود دست پیدا نمایند.

معاون مالی رئیس جمهور با محکوم کردن اقدامات و تحریم های آمریکا علیه دولت و ملت نیکاراگوئه، گفت: امروز دوران زورگویی، تحریم و جنگ در دنیا به انتها رسیده است و باید در مجامع بین المللی علیه این توطئه و زورگویی آنان ایستادگی کنیم.

رضایی ادامه داد: مطمئناً صلح و پیشرفت منهای قدرت طلبی و زیاده خواهی آمریکا برای دنیایان عادلانه تر و در دسترس تر خواهد بود.

وی بعلاوه ضمن ابلاغ پیغام تبریک رئیس مجلس ایران به رئیس مجلس نیکاراگوئه به خاطر انتخاب مجدد وی در این سمت، بر کوشش مسئولان ایران و نیکاراگوئه در راستای توسعه روابط مالی، تجاری در حوزه های مختلف از جمله همکاری ها در بخش نفت، انرژی و معادن تأکید کرد.

گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه نیز در این ملاقات با تقدیر از حضور معاون مالی رئیس جمهور کشورمان در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، و تجلیل از روحیه انقلابی و مقاوم دولت و ملت ایران، گفت: نقطه قوت و مشترک ملت های انقلابی شناخت درست دشمن و جدیت برای مقابله با زیاده خواهی آنان است.

رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه با تصریح بر برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش قائلیم و به آن افتخار می کنیم، گفت: دوستی و مودت میان دو دولت و دو ملت ایران و نیکاراگوئه و ایستادگی آنها در برابر توطئه امپریالیسم آمریکا و زورگویان دنیا بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: مجلس نیکاراگوئه مانند تمام ارکان این کشور از توسعه مناسبات و همکاری های همه جانبه با ایران استقبال و در راستا توسعه بیش از پیش روابط دو کشور و دو ملت کوشش خواهد نمود.

ایران آماده انتقال تجربیات و فناوری های خود در حوزه بهداشت و درمان به نیکاراگوئه است

رضایی هم چنین روز سه شنبه به وقت محلی در ملاقات با وزیر بهداشت و مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیکاراگوئه گفت که دولت تازه ایران مصمم به توسعه همکاری ها و روابط با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه نیکاراگوئه است.

وی با انتقاد از توطئه گری، تحمیل و اعمال فشار آمریکا علیه دولت ها و ملت های مقاوم، گفت: در این شرایط باید ایران و نیکاراگوئه کنار یکدیگر باشند و متحد و قدرتمند علیه زیاده خواهی مستکبران ایستادگی نمایند.

معاون مالی رئیس جمهور با اشاره به توانمندی های کشورمان برای توسعه همکاری های دانشگاهی، علمی و فناوری، اقتصاد پزشکی و داروسازی و تأمین دارو، تربیت پزشک و تجهیزات پزشکی با نیکاراگوئه بر ضرورت کوشش مسئولان دو کشور در این زمینه تأکید کرد.

مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیکاراگوئه، در این ملاقات ضمن تشریح اقدامات و برنامه های تحت مدیریت خود در راستای ارائه خدمات تأمین اجتماعی و بیمه به مردم این کشور، تبادل تجربیات و توسعه همکاری های بخش های مرتبط دو کشور با یکدیگر را حائز اهمیت مطرح نمود.

وی بعلاوه خواهان افزایش تبادلات در حوزه تأمین دارو و خدمات تأمین اجتماعی میان دو کشور شد.

بعلاوه خانم آلوارز وزیر بهداشت نیکاراگوئه هم در این ملاقات گزارشی جامع از فعالیت های وزارت بهداشت نیکاراگوئه و چگونگی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این کشور ارائه کرد.

توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت حائز اهمیت است

محسن رضایی در ملاقات با رئیس شورای علم و فناوری نیکاراگوئه توسعه علم و فناوری را موجب پیشرفت جامعه بشری دانست و گفت: باید علم و فناوری و صنعت با هم درآمیخته گردد تا بتوانیم از آن در راستای فراوری ثروت استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه ایران و نیکاراگوئه در مقابله با زیاده خواهی آمریکایی ها توانسته اند موفقیت های بزرگی به دست بیاورند و استقلال سیاسی خود را حفظ نمایند، گفت: باید در زمینه های مالی، علمی و فناوری هم کنار یکدیگر باشیم و با توسعه روابط و همکاری های دوجانبه و بین المللی بتوانیم به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت گام برداریم.

معاون مالی رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات، توانمندی ها و دستاوردهای خود در زمینه های گوناگون علمی، فناوری و دانشگاهی به نیکاراگوئه است.

رئیس شورای علم و فناوری نیکاراگوئه نیز در این ملاقات که مدیران ارشد علمی، فناوری و دانشگاهی این کشور نیز حضور داشتند، با اشاره به پیشرفت ها و توانمندی های ایران در حوزه های گوناگون علمی و فناوری و امضای تفاهم نامه با پارک فناوری پردیس در راستای توسعه همکاری ها در این حوزه، خواهان توسعه بیش از پیش روابط دو کشور در زمینه های گوناگون تبادلات علمی، فناوری، نوآوری و کارآفرینی در بخش کشاورزی، فراوری بذر و صنایع و همکاری های دانشگاهی و تربیت دانشجو شد.

بعلاوه مدیران ارشد علمی، دانشگاهی و حوزه های فناوری نیکاراگوئه نیز در این ملاقات به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در زمینه های گوناگون مرتبط با توسعه همکاری های علمی و فناوری دو کشور پرداختند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2066

به "رضایی: صلح و پیشرفت بدون قدرت طلبی و زیاده خواهی آمریکا بیشتر برای جهانیان در دسترس خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: صلح و پیشرفت بدون قدرت طلبی و زیاده خواهی آمریکا بیشتر برای جهانیان در دسترس خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید